کد خبر: ۱۱۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

دستگاه‌های اجرایی در سامانه ستاد ثبت‌نام کنند/ 30هزار فروشگاه مجازی نماد اعتماد الکترونیک دریافت کردند

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: تا کنون از 150 هزار شرکت فعال در فضای مجازی 30 هزار تا نماد اعتماد الکترونیک دریافت کردند که مردم باید هنگام خرید مجازی به این نماد توجه کنند.

به گزارش شیرازه، رمضانعلی صادق‌زاده در نشست خبری ‌در شیراز با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار شرکت حقوقی در فضای مجازی به کسب و کار اینترنتی می‌پردازند که تاکنون ۳۰ هزار تا از آن‌ها نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب فروشگاه مجازی و محل فعالیت آن‌ها مشخص می‌شود تا از این طریق اعتماد مشتریان به این نوع کسب و کار‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیکی تنها به شرکت‌هایی که در حوزه کسب و کار فعالیت می‌کنند اعطا می‌شود، به مردم توصیه کرد که هنگام خرید کالا‌ها و خدمات از فروشگاه‌های مجازی به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی توجه داشته باشند تا از این طریق با اطمینان و آسودگی خاطر بیشتر خرید خود را انجام دهند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به سامانه‌های مرتبط به سامانه جامع تجارت، افزود: ۵ سامانه تجارت داخلی، تجارت خارجی، شناسه کالا، کد رهگیری و انبار تحت عنوان این سامانه جامع راه‌اندازی می‌شود که این سامانه‌ها از جمله ابزارهای مهم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اطلاعات کالاهای وارداتی در سامانه شناسه کالا ثبت می‌شوند، عنوان کرد: ثبت‌ کالا‌های وارداتی از طریق سامانه انجام می‌شود و مدارک مورد نیاز از جمله کارت بازرگانی بررسی و مبادلات بانکی نیز به طور الکترونیکی انجام می‌شود و پس از ورود کالا فاکتور‌ها و مدارک ترخیص کالا توسط گمرک صادر می‌شود و سپس کالای وارداتی به انبار‌ها منتقل و در ادامه زنجیره توزیع به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

صادق‌زاده با بیان اینکه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در سال ۹۲ به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و در آن سال ۵۰ هزار میلیارد تومان از حجم معاملات دولت از طریق این سامانه انجام شد، پیش‌بینی کرد که امسال حجم معاملات دولت که از طریق این سامانه انجام می‌شود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد دستگاه‌های اجرایی کشور در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از حدود ۵ هزار دستگاه اجرایی کشور حدود ۳ هزار دستگاه ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی نیز موظف به ثبت‌نام در این سامانه هستند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: در استان فارس نیز از حدود ۴۵۰ دستگاه اجرایی ۲۰۷ دستگاه در سامانه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ثبت‌نام کرده‌اند.

صادق‌زاده با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی تمامی مراحل یک معامله را از طریق این سامانه انجام می‌دهند، عنوان کرد: این سامانه شفافیت، رقابت‌پذیری و بهره‌وری معاملات را افزایش می‌دهد و در کاهش زمان انجام معاملات به ویژه در مناقصه‌ها و مزایده‌ها نیز نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه معاملات محرمانه مثل معاملات دستگاه‌های دفاعی و معاملات کمتر از ۱۰ درصد معاملات کوچک نیازی به ثبت در این سامانه ندارند، خاطرنشان کرد: معاملات تا سقف ۲۲ میلیون تومان شامل معاملات کوچک می‌شوند که ۱۰ درصد این معاملات ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است بنابراین معاملات کمتر از این رقم نیاز به ثبت در سامانه ندارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان