کد خبر: ۱۱۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

کشت کلزا گامی به سوی استقلال در تولید روغن خوراکی/برداشت بیش از 6800 کیلو کلزا در هکتار + عکس

مدیر جهاد کشاورزی بوانات گفت: امسال بصورت الگویی 56 هکتار زیر کشت گیاه استراتژیک کلزا برده ایم که امیدواریم بالغ بر 170 تن کلزار برداشت شود.

به گزارش شیرازه،  کار برداشت محصول استراتژیک کلزا ازسطح 56 هکتار از مزارع شهرستان پایان یافت و با حضور مدیر جهاد کشاورزی و معاون فرمانداری و کشاورزان جشن پایان برداشت کلزا نیز برگزار شد. کار برداشت این محصول از نیمه دوم خردادماه آغاز و تا تیر ماه به طول می انجامد.


IMG 3123

علی محمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان بوانات ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: در سال جاری در راستای تحقق سیاستهای  اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت تامین روغن خوراکی در کشور زراعت کلزا توسط وزارت جهاد کشاورزی مورد حمایت قرار گرفت و امسال در این منطقه بیش از  56 هکتار  کلزا به صورت الگویی در مناطق مختلف شهرستان کشت شد و محصول تولیدی با قیمت هرکیلو گرم 27830ریال به صورت تضمینی توسط دولت(شرکت غله و خدمات بازرگانی) خریداری می گردد.

photo 2017 07 15 09 41 40

در ادامه این گفتگو ملکی کارشناس زراعت شهرستان بوانات نیز گفت: ارقام کشت شده در منطقه را نپتون و دانوب و...  می باشد و در سال جاری بیش از 360 کیلو گرم بذر هیبرید کلزا تامین و بین کشاورزان توزیع گردید.

وی خاطر نشان کرد: کشاورز نمونه کلزا کار شهرستان بوانات به دلیل عملیات به زراعی، استفاده از ارقام پر محصول و به کارگیری روش های نوین آبیاری، تغذیه مناسب و افزایش عملکرد در واحد سطح با تولید بیش از 6875 کیلوگرم در هر هکتار بعنوان کشاورز نمونه انتخاب و به ایتان معرفی شد.

photo 2017 07 15 09 39 24

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی بوانات در ادامه افزود: جهت ترویج این محصول حین برداشت و کیل گیری یک کارگاه اموزشی مزرعه جهت کشاورزان برگزار گردید و اطلاعات کاملی در خصوص کاشت، داشت و برداشت این محصول استراتژیک به کشاورزان ارائه شد و در کنار این کارگاه آقای امام قلی کریمی کشاورز موفق کلزا کاری که توانسته بود در هر هکتار میزان 6875 کیلو گرم کلزا برداشت نماید به کشاورزان معرفی گردید که وی رمز موفقیت خود را عملیات تهیه بستر مناسب بذر، استفاده از دستگاههای کارنده جدید، نوع بذر، سیستم آبیاری نوین و توصیه های فنی کارشناسان عنوان کرد و به دیگر کشاورزان گفت.

 لازم بذکر است : امسال با توجه به پراکندگی مزارع کشت کلزا و مناطق مختلف آب و هوایی در این شهرستان  کمباین مجهز به هدبرداشت به تعداد مورد نیاز تامین و کار برداشت محصول انجام گردید.

 photo 2017 07 15 09 41 54

منبع: حرف رسا


برچسب ها: کشاورزی ، کارشناسی ، زرعت
نظرات بینندگان