کد خبر: ۱۱۱۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

جدال حامیان دولت بر سر کرسی شهردار شیراز

حرف و حدیث هایی نیز شنیده می شود که در صورتی که اعتدالیون از کرسی شهردار شیراز بگذرند از پست های کلیدی در شهرداری نخواهند گذشت و باید سهم آنها نیز در این معاملات در نظر گرفته شود.
به گزارش شیرازه، اختلاف بین جریان اصلاحات استان فارس و اعتدالیون که تا دیروز بر سر انتخاب پست های کلیدی و گزینه های پیشنهادی دولتی بود در این روزها وارد فاز جدید شده است. در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر شیراز لیست امید توانست 12 کرسی را از مجموعه 13 عضو شورای شهر به خود اختصاص دهد.همین موضوع باعث شده که حالا احزاب و جریان های سیاسی نزدیک به دولت اعم از اصلاح طلب و اعتدالیون رایزنیها را برای انتخاب گزینه هایشان برای شهردار شیراز با اعضا جدید شورا آغاز کنند.

حضور چشم گیر قومیت ها در شهر مهاجر پذیر شیراز به خصوص تعداد بالای مدیرانی که از یک گرایش قومی هستند باعث دلخوری بخشی از مردمی شده که می دانند فارس همراه استانی است که ظرفیت نیروی انسانی بالایی دارد و در طول انقلاب اسلامی مدیران موفقی از این خطه برای مسئولیت های کشوری انتخاب شده اند. هر چند که محور انتخاب افراد باید بر اساس تخصص و شایسته سالاری باشد و فارس قطعا در این مقوله نیز در قله است اما حالا در بین گزینه های پیشنهادی شهرداری شیراز که این روزها نقل فضای مجازی شده گزینه های غیر بومی نیز به چشم می خورد.

از طرفی اختلاف در بین حامی دولت در فارس به رسانه ها نیز کشیده شده است یکی از فعالین رسانه ای اصلاح طلب استان در صفحه اینستاگرامش با تیر اصلاحات بنگاه معاملاتی نیست نوشته است:«از بدبختی‌های شهر شیراز همین بس که مهاجران به تفسیر آینده شهر به جای انصار میپردازند. از بدبختی‌های دیگرش اینکه هر آنچه هم تو دهنی می‌خورند بی‌خیال نمی‌شوند!از بدبختی‌های بعدی اینکه لطفا برگردید شهر خودتان و همانجا کار رسانه‌ای کنید البته از نوع پولکی‌اش... کجا بود؟ روی نقشه پیدایش نکردم هر چی گشتم!و اما یک سوال؛ ضمن احترام به همه بزرگانی که نامشان به عنوان گزینه احتمالی شهردار شیراز آورده شده؛ این‌ها که دوست دارند بعد از پرت شدن از فضای رسانه‌ای به زباله‌دان تاریخ به هر نحو خودشان را دوباره احیا کنند و احیانا اصلاح طلب جلوه بدهند چند می‌گیرند اسم یک نفر را به عنوان گزینه احتمالی شهرداری شیراز مطرح کنند؟»

حرف و حدیث هایی نیز شنیده می شود که در صورتی که اعتدالیون از کرسی شهردار  شیراز بگذرند از پست های کلیدی در شهرداری نخواهند گذشت و باید سهم آنها نیز در این معاملات در نظر گرفته شود.

البته این سهم خواهی ها فقط به شیراز ختم نمی شود چند روزی است که در سطح کلان نیز این مسئله حاشیه های زیادی را در بین حلقه اول تیم روحانی و فراکسیون امید مجلس به وجود آورده است. حتی این دو جریان در انتخاب شهردار تهران نیز مقابل هم قرارگرفته اند، تا جایی که تایید رئیس دولت اصلاحات در این زمینه مورد نقد قرار می دهند و حتی شورای عالی اصلاح طلبان را جریان احرافی می دانند.
در این فراز و نشیب ها مردم همچنان نظاره گر مدعیان شیفتگان خدمت هستند!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶
0
شما هم بهتر است مث بچه ادم بشینید و فقط تماشا کنید..