کد خبر: ۱۱۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
رئیس تامین اجتماعی فراشبند:

حدود 38 درصد مردم فراشبند تحت پوشش بیمه ای تامین اجتماعی اند/ما با اقتصاد مقاومتی به جنگ دشمن رفتیم

حدود 38 در صد مردم فراشبند که جمعیتی بالغ بر 18 هزار نفر را تشکیل می دهد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش شیرازه،  به مناسبت هفته ی تامین اجتماعی خبرنگار ما به اداره ی تامین اجتماعی فراشبند رفته وگفت وگویی به شرح زیر با وحید منصوری رئیس این اداره انجام داده است:


رئیس تامین اجتماعی فراشبند ضمن گرامیداشت این هفته  گفت: حدود 38 در صد مردم فراشبند تحت پوشش بیمه ای تامین اجتماعی هستند که تقریبا بالغ بر 18000 نفر در شهرستان می شوند و این سازمان با آغوشی باز میتواند همه ی گروه ها ومردم را تحت پوشش خود قرار دهد.


منصوری در پاسخ  به این سوال که  آیا حضور بخش خصوصی می تواند به این سازمان کمک بیشتری نماید یا بخش دولتی، گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان نیمه دولتی است و از نظر اداری و بخشنامه این سازمان زیر مجموعه دولت است اما از نظر مالی تحت مشارکت های  مردمی است وتفاوتی ندارد هر دو بخش خصوصی و دولتی هدف مشترکی دارند.


رئیس اداره تامین اجتماعی فراشبند اظهار کرد: در این شهرستان  735 مستمری بگیر داریم که شامل بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده نیز می باشد و وصولی این اداره مانند دیگر اداره به خزانه در سازمان کل واریز می گردد.


 رئیس تامین اجتماعی فراشبند در پاسخ به این سوال که آیا احیاء مجدد شورای عالی تامین اجتماعی می تواند کمکی به کار فرمائیان نماید گفت: شوارای عالی تامین اجتماعی از اول تاسیس این سازمان وجود داشته و چیز تازه ای نیست و در حال حاضر نیز فعال بوده و  پایه و اساس تامین اجتماعی، شورای عالی تامین اجتماعی است.


وحید منصوری در راستای به روز کردن اطلاعات کارکنان از برگزاری کارگاه آموزشی خبر  داد وگفت: آموزش و کارگاه های آموزشی درون شعبه برای کارکنان اداره در فراشبند و در راستای کار تامین اجتماعی و برنامه های این سازمان در مدت زمانی خاصی برگزار می گردد.


وی در پاسخ به این سوال که  در زمینه اشتغال این سازمان چه کمکی می تواند به افزایش اشتغال کند افزود: با توجه به بازرسی های مشترکی که بین ما و اداره کار انجام می گردد، کارگران برای اشتغال زایی نام نویسی  می شوند که تحت پوشش قرار دادن کارگران و خانواده محترم آنها باعث دلگرمی این قشر زحمت کش می شود.


وی با اشاره به بیشترین و کمترین بیمه پرداختی این سازمان در فراشبند گفت:  بیشترین بیمه شدگان در حوزه شهرستان، پیمانکاران شرکت ها می باشند که اگر این شرکت ها دراین منطقه نبود شاید شاهد تعطیل شدن این اداره در شهر بودیم و میزان بیمه ای  کشاورزان نیز به نسبت خوب است ولی  کمترین پرداختی متعلق به اصناف است.


رئیس اداره تامین اجتماعی شعار هفته تامین اجتماعی را توسعه تامین اجتماعی، زمینه ساز اقتصاد مقاومتی، ضامن امنیت اجتماعی مطرح کرد و در این خصوص بیان داشتند: ما باید دست به هم تا شعار اقتصاد مقاومتی عملی شود.

 در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی-تولید و اشتغال باید تکیه به تولید ملی کنیم و امید به جوانان ایرانی داشته باشیم و به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگویم.

  منصوری در پایان خاطر نشان کرد:  ما با اقتصاد مقاومتی به جنگ دشمن رفتیم و در صورتی پیروز میدانیم که این شعار تحقق یابد و فرمایشات رهبری عزیز عملی شود.


منبع: نخل بیدار

انتهای پیام/

نظرات بینندگان