کد خبر: ۱۱۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
اولِ، آخر!

«امیدی»ها مزدشان را می خواهند

فراکسیون امید که برای رای آوری روحانی به آب و آتش زده بود و حتی از سوی منتقدین ملقب به وکیل الدوله شدند، حالا مزد خوش خدمتیشان را می خواهند.
به گزارش شیرازه، «محمد رضا عارف»، مرد شماره یک فراکسیون امید این روزها از اطرافیان و رئیس دولت گلایه مند است.

او که عنوان رئیس شورای عالی اصلاح طلبان کشور را نیز به یدک می کشد. در روزهای گرم تابستان طعنه های داغی را دریافت می کند. منتجب نیا قائم مقام اعتماد ملی ادامه فعالیت شورای عالی اصلاحات را بعد از انتخابات 94 بر نمی تابد و آنها را یک جریان انحرافی می داند.

آنچه منتقدان عارف بر روی آن دست میگذارند این است که عارف را فردی بدون کاریزماست که در مقطعی به لطف شورای نگهبان، در جایگاه کاندیدای جریان اصلاحات قرار گرفته و علی رغم انصراف در رقابت، از آن تاریخ تا کنون قصد پایین آمدن از جایگاه پیشکشی را ندارد. منتقدان عارف او را فردی ناتوان در عرصه سیاسی و اجرایی می دانند.

صادق زیباکلام می گوید عارف توانایی اداره یک کمیسیون مجلس را هم ندارد. او درباره عارف و ترکیب اصلاح طلبان مجلس می گوید: «آنها عرضه نداشتند یک کمیسیون را بگیرند؛ عرضه نداشتند یک نطق قبل از دستور بگیرند؛ یک مشت آدم که اصلاً معلوم نیست چرا رفته‌اند مجلس؛ کسانی که ما این همه دویدیم تا بتوانند وارد مجلس شوند.»

حال فراکسیون امید این روزها تلاش دارد تا سهمی در کابینه دوازدهم داشته باشد. عارف هفته گذشته در در نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان گفته بود:«پیروزی آقای روحانی در انتخابات مدیون جریان اصلاح طلب است و انتظار این است رئیس جمهور در تشکیل کابینه از نظر مشورتی شورای عالی استفاده کند». انتظار نماینده تهران از رئیس دولت با واکنش مشاور رسانه ای روحانی همراه شد. آشنا توییت کرد:«درست است که گفتمان از جنس سهم خواهی نیست اما امان از سهم خواهی های افراد به اسم جریان.»عارف نیز توییت آشنا را بی جواب نگذاشت و نوشت:«همراهی، هماهنگی و همدلی با جریان اصلاحات رمز موفقیت دولت دوازدهم است و گفتمان اصلاحات در این مسیر به دنبال سهم خواهی نیست»

اظهارات رفت و برگشتی نزدیکان روحانی با اعضا فراکسیون امید در بین سایر حامیان دولت نیز واکنش هایی به همراه داشته است. ابطحی مسئول دفتر رئیس دولت اصلاحات در اینستاگرامش نوشت:«نظراتی که از سوی جناح های مختلف برای کابینه داده می شود تنها یک نظر و مشاوره به رئیس جمهور است.... نباید بوی نفرت آور قدرت ما را به جان هم بیندازد»

اما داستان چیست؟فراکسیون امید که برای رای آوری روحانی به آب و آتش زده بود و حتی از سوی منتقدین ملقب به وکیل الدوله شد، حالا مزد خوش خدمتیشان را می خواهند. به نظر می رسد تلاش این فراکسیون و حساسیت آنها بیشتر از همه وزارت خانه ها معطوف به وزارت کشور باشد. وزارتی که در انتخاب استانداران و فرماندارن نقش مهم و اساسی را دارد.

شاهد این گمانه، سخنان عضو فراکسیون امید و نایب رییس فراکسیون زنان مجلس است که اظهار داشته:«تاکنون خواست اصلاح‌طبان در چینش کابینه درنظر گرفته نشده است، فراکسیون امید بر لزوم تغییر در وزارت کشور دولت دوازدهم تاکید دارد و مسلماً این فراکسیون در رای‌اعتماد به کابینه جدید خطوط قرمزی دارد»
حال باید تا مراسم روز تحلیف(14 مرداد) و احتمالا معرفی وزرای پیشنهادی منتظر ماند و مشاهده کرد که روحانی برای رد شدن از مجلس چقدر با فراکسیون امید راه آمده است.

نظرات بینندگان