کد خبر: ۱۱۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۶
نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز در گفتگو با شیرازه:

عمده مشکلات کارفرمایان ناشی از فرآیندهای اقتصادی تحمیلی است/ اجرا و توقف طرح‌ها بدون مطالعه به ضرر جامعه است

رئیس انجمن صنایع اتاق بازرگانی شیراز گفت: عمده مشکلات کارفرمایان ناشی از سوءمدیریت آنان نیست بلکه ناشی از آن مبادله‌ای است که در فرآیندهای اقتصادی عمدتا به آنان تحمیل شده است.
به گزارش شیرازه، محمدصادق حمیدیان در حاشیه ششمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان نمونه استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه اتفاق بدی در مجموعه دولت در حال رخ دادن است، اظهار تأسف کرد که در دولت‌ها طرح‌هایی بدون مطالعه انجام می‌شوند و بازهم بدون مطالعه آن‌را متوقف می‌کنند که اینگونه اقدامات ضرر بسیاری به جامعه وارد می‌کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با اشاره به سخنان برخی مسئولین درخصوص ادغام صندوق‌های بازنشستگی در صندوق تامین اجتماعی، تصریح کرد: نمی‌دانم برخی مسئولین به چه حقی به خودشان اجازه می‌دهند درمورد اموالی که متعلق به دولت نیست اینگونه تصمیم بگیرند که چند صندوق ورشکسته را با صندوق تامین اجتماعی ادغام کنند؛ صندوقی که هم اکنون نیز حالش خوب نیست و اگر این ادغام انجام شود، حالش بدتر هم می‌شود.

وی با تاکید بر حفظ استقلال اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی، گفت: اگر سرمایه‌ای در صندوق تامین اجتماعی وجود دارد متعلق به کارگران و کارفرمایان است و نباید با سعی و خطا ادغام صندوق‌ها انجام شود بلکه هر اقدامی باید بر پایه تحقیق و برآورد علمی باشد و به حق صاحبان و مالکان صندوق رسیدگی شود.

حمیدیان با تصریح اینکه بقای سازمان تامین اجتماعی در گرو اشتغال و پرداخت حق بیمه است، گفت: عدم اعمال قانون قاهره در حوزه وصول مطالبات تامین اجتماعی و تعامل خوب اداره کل تامین اجتماعی فارس با کارفرمایان و بخش خصوصی موجب موفقیت‌هایی برای طرفین شده است.

رئیس انجمن مدیران صنایع اتاق بازرگانی شیراز خواستار احیای اساس‌نامه اصلی سازمان تامین اجتماعی شد و تصریح کرد: در دولت‌های مختلف اساس‌نامه تغییراتی کرده است که در نتیجه تعاملات بین تامین اجتماعی و بخش خصوصی، در برخی موارد حقوق بخش خصوصی و کارفرمایان نادیده گرفته شده است.

حمیدیان همچنین خواستار بهره‌گیری بیشتر از خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: با ارتقای سامانه‌ها درخواست‌های کارفرمایان به صورت آنلاین پاسخ داده و اعمال حاکمیت کارشناسی به یک دروه بعدتر منتقل شود.

وی با تصریح اینکه هرچه سلیقه را از فرآیندهای اجرایی دور کنیم به حل مشکلات کمک کرده‌ایم، گفت: گاهی به دلیل برخی اعمال سلیقه‌ها جلو پرداخت‌های مودی‌های بزرگ در برخی شعب تامین اجتماعی گرفته می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با اظهار تاسف از اینکه در حال حاضر در پرداخت مالیات، حق بیمه، وام بانکی و غیره با بخشیدن جرائم کسانی که خلاف کرده‌اند درواقع به نوعی خلاف‌پروری انجام می‌شود، اقدام سازمان تامین اجتماعی فارس برای تجلیل و تشویق کارفرمایان خوش‌حساب را اقدامی شایسته دانست.

بنابراین گزارش، در همایش تکریم از کارفرمایان نمونه استان فارس در مجموع ١٠٢ نفر از کارفرمایان استان فارس حائز شرایط شدند که به نمایندگی از این جمع ضمن اهدای لوح تقدیر به ٢٠ نفر از کارفرمایان مذکور تندیس «جشنواره اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید و اشتغال» اهدا شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان