کد خبر: ۱۱۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۶
معاون اموزش وپرورش فراشبند:

مدارس دولتی فراشبند حق دریافت هیچ هزینه ای در قالب شهریه برای ثبت نام ندارند/اگر مدارس موقع ثبت نام مبالغی غیر از پول کتاب و بیمه دریافت کنند، با آن ها برخورد خواهد شد

معاون اموزش وپرورش فراشبند گفت: پول کتاب، پول بیمه و هزینه مجلات برای دانش آموزان الزامی است و باید هنگام ثبت نام پرداخت شود و اگر مدارس موقع ثبت نام مبالغی غیر از موارد مذکور دریافت کنند، غیر قانونی بوده و با ان ها برخورد خواهد شد.

به گزارش شیرازه، همزمان با فرا رسیدن زمان ثبت نام دانش آموزان، برخی مدارس با عناوین مختلف از جمله مشارکت، کمک به مدرسه وغیره اقدام به احذ شهریه از والیدن در مدارس دولتی به صورت اجبار می نمایند.

بسیاری از مخاطبین با ارسال سوالاتی به نخل بیدار خواستار شفاف شدن این موضوع که آیا پرداخت هزینه از طرف خانواده ها حالت اجباری است یا اختیاری؟ تعرفه مشخصی در این زمینه وجود دارد یا خیر، دارند که نخل بیدار بنا بر وظیفه ذاتی خود در شفاف سازی و پیگیری مطالبات مخاطبین سراغ معاون اداره ی آموزش وپرورش فراشبند رفت.


فتح الله رستمی در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی براینکه مدارس دولتی حق دریافت هیچ گونه هزینه ای هنگام ثبت نام از دانش آموزان ندارند، آیا این موضوع در مدارس دولتی شهرستان فراشبند رعایت می شود یا خیر بیان داشت: در شهرستان فراشبند مدارس دولتی موظف به رعایت این موضوع هستند و حق دریافت هزینه ای در قالب شهریه برای ثبت نام ندارند، اما مبالغی دیگری تحت عنوان مشارکت مردمی(کمک های مردمی) برای هزینه های مختلف توسط مدارس دریافت می شود که این مبلغ ارتباطی با شهریه ندارد و اختیاری است و اجباری در این امر وجود ندارد.


رستمی افزود:به طور دقیق تر باید گفت مدارس حق ثبت نام مشروط به دریافت هزینه را ندارند و مبالغی هم که به عنوان مشارکت های مردمی دریافت می شود را می توان از خانواده ها در طول سال دریافت نمود.

وی تاکید کرد: طی جلسات اداره با مدیران مدارس، مصوب گردید که مدارس اول سال از خانوده ها درخواست کمک مردمی نفرمایند.


معاونت آموزش و پرورش فراشبند با بیان اینکه مدرسه خانه دوم است خاطرنشان کرد؛ می طلبد که خانواده ها به صورت داوطلبانه و نه به اجبار در مشارکت های مردمی کمک نمائند، زیرا که کمک به مدرسه کمک به فرزندان خوداست و به مدارس کیفیت می بخشد.

رستمی افزود: کمک های مردمی باید به صورت واریز به شماره حساب باشد و مدارس از گرفتن وجهه نقدی پرهیز نمایند.


این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: پول کتاب، پول بیمه و هزینه مجلات برای دانش آموزان الزامی است و باید هنگام ثبت نام پرداخت شود و اگر مدارس موقع ثبت نام مبالغی غیر از موارد مذکور دریافت کنند، غیر قانونی بوده و با ان ها برخورد خواهد شد.

منبع: نخل بیدار

انتهای پیام/

نظرات بینندگان