کد خبر: ۱۱۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۶
استاندار فارس:

امنیت سرمایه گذاری در فارس مثال زدنی است/ جزیره ای عمل کردن دستگاه ها یکی از مشکلات سرمایه گذاری در استان

استاندار فارس، امنیت را لازمه هرگونه سرمایه گذاری دانست و گفت: در این زمینه شرایط در استان تقریبا در وضعیت مطلوب و مثال زدنی قرار دارد.
به گزارش شیرازه، سید محمد علی افشانی استاندار فارس شامگاه دوشنبه در آیین روز ملی صنعت و معدن در شیراز افزود: در مقطعی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان نگران بود اما امروز به واسطه هماهنگی که خصوصا در شورای تامین وجود دارد هیچ مساله حاشیه ای برای سرمایه گذاری در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات سرمایه گذاری در استان جزیره ای عمل کردن دستگاه های ذیربط بود که امروز با توجه به فعالیت کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری این اتفاق نیز روی نمی دهد.

استاندار فارس اضافه کرد: این کمیته تاکنون 62 جلسه برای ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل داده و می توان گفت که مشکلات نسبت به گذشته کمتر و هماهنگی ها بیشتر شده که حاصل آن نیز کسب موفقیت هایی در این زمینه بوده است.

افشانی گفت: فعالان بخش خصوصی با تلاش خود باعث شدند که امروز ما با اعتماد کامل بگوییم که سال گذشته را به عنوان سالی توام با موفقیت در بخش های مختلف پشت سر گذاشتیم.

کاهش درصد بیکاری در فارس / سود بانکی بالاست

وی افزود: پارسال در حالی که بیکاری در کشور از 11 درصد به 12 و چهاردهم درصد رسید در استان از 12 و یک دهم درصد به 11 و چهار دهم درصد کاهش یافت رسید و این اتفاق یعنی کمتر شدن درصد بیکاری فارس از متوسط کشوری برای نخستین بار پس از 12 سال روی داد.

استاندار فارس گفت: این موفقیت بیانگر همراهی، همدلی و همکاری بخش خصوصی و دولتی است.

افشانی اضافه کرد: همچنین پارسال یک میلیارد و 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی مصوبه داشتیم که هم اینک در مرحله اجرا قرار دارد که این رقم درصد قابل توجهی از کل پرداختی صندوق به بخش صنعت در کشور را شامل می شود.

وی گفت: امروز اگر یک طرح دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی باشد می توانیم از محل صندوق توسعه ملی برای آن منابع ارزان قیمت بگیریم اما به رغم وجود مزیت هایی در استان چنین طرح هایی کمتر ارائه می شود.

وی ادامه داد: امروز همه کسانی که در ارتباط با صنعت، اقتصاد و تولید هستند به اتفاق می گویند که نرخ بانکی بالا است و تا این کاهش پیدا نکند مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نیز حل نخواهد شد.

استاندار فارس، در خصوص رتبه استان در بحث مصارف به منابع بانک ها هم گفت: در این زمینه رتبه استان طی سال های 94 و 95 با 2 پله ارتقا به جایگاه 27 رسید و اگر بتوانیم یک رتبه دیگر را در سال 96 بهبود بخشیم و به رتبه 26 برسیم بسیار خوب است.

افشانی، تلاش همه استان ها را در جهت استفاده حداکثری از منابع سیستم بانکی دانست و افزود: در بحث اجرای طرح ارتقای توان تولید با توجه به همکاری و مشارکت خوب بانک های استان، 633 میلیارد تومان پرداختی داشته ایم که بیانگر افزایش 122 درصدی نسبت به سهم اولیه استان است که 517 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: در بحث شرکت های دانش بنیان نیز در سال 94 در کل استان تنها 36 شرکت داشتیم اما امروز تعداد شرکت های دانش بنیان مورد تایید معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در فارس به 93 شرکت رسیده و تعداد زیادی هم به دنبال گرفتن تاییدیه هستند.

راه ها و توسعه

وی، یکی از نیازهای اصلی برای رونق تولید، صنعت، گردشگری دیگر فعالیت اقتصادی و اجتماعی را ایجاد زیرساخت خصوصا در حوزه حمل و نقل دانست و افزود:آزادراه شیراز- اصفهان که مهمترین پروژه عمرانی کشور است در پنج سال گذشته حداکثر سالی پنج درصد پیشرفت داشته و تقریبا در حال تعطیل شدن بوده اما میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه تنها در سال قبل به بیش از 30 درصد رسید و امروز نیز به بیش از 55 درصد رسیده که امیدواریم تا پایان سال 97 آماده افتتاح شود.

افشانی ادامه داد: از دیگر پروژه های استان می توان به پروژه بزرگراهی شیراز-قائمیه بوشهر-اهواز اشاره کرد که پیمانکاران تمام قطعات آن مشخص شده است.

وی افزود: در حوزه فرودگاهی نیز دولت در اسفند پارسال 250 میلیارد تومان برای توسعه آن تصویب کرد و هم اینک نیز طرح توسعه در دست اجرا است.

استاندار فارس گفت:‌ما به فکر ایجاد زیرساخت های اساسی برای توسعه استان هستیم و بخش خصوصی هم باید با امیدواری کار کند تا به موفقیت و پیشرفت برسیم.

افشانی ادامه داد: در شرایط فعلی باید با ایجاد امید و نشاط در جهت رشد و تعالی کشور و استان گام برداریم و کسانی که به گسترش یاس و ناامیدی در جامعه دامن می زنند در حقیقت خیانت می کنند.

وی گفت: کسانی که تا یک نکته منفی می بینند می خواهند با عجله و شتاب آنرا بیان کنند اما کارهای انجام شده را نمی بینند، حتما هدفشان خدمت به مردم نیست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان