کد خبر: ۱۱۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس در شیراز برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس از برگزاری چهارمین جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس در شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه، موید محسن‌نژاد  از برگزاری چهارمین جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس در شیراز خبر داد و اظهار داشت: براساس تقویم رویدادهای گردشگری استان فارس بناست این جشنواره اواخر آذرماه برگزار شود به‌گونه‌ای که اختتامیه آن با آئین سنتی شب یلدا مقارن شود. 

وی با بیان اینکه این چهارمین جشنواره خوراک‌های سنتی است که سه سال آن به صورت پیاپی برگزار شده گفت: در سال‌های گذشته باغ جنت و باغ ملی برای برگزاری این جشنواره انتخاب شده اما برای امسال مکان برگزاری جشنواره هنوز مشخص نیست.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس با بیان اینکه در جشنواره امسال تلاش شده نقاط ضعف جشنواره‌های گذشته برطرف شود، افزود: ضعف اطلاع‌رسانی یکی از نقاط ضعف این جشنواره در سال‌های گذشته بوده که امسال باید برطرف شود. 

محسن‌نژاد با بیان اینکه مشارکت بیشتر بخش خصوصی و ارتقا جایگاه دفاتر خدماتی مسافرتی در جشنواره امسال مدنظر قرار گرفته است، بیان کرد: دفاتر خدماتی مسافرتی می‌توانند با ارائه بسته‌های معرفی هم در جذب گردشگر موثر باشند و هم اینکه جایگاه بیشتری در این جشنواره داشته باشند. 

وی دلیل برگزاری این جشنواره به صورت متمرکز در شیراز را نشان دادن توانمندهای خوراکی استان فارس به صورت یکجا اعلام کرد و گفت: گردشگران به ویژه گردشگران خارجی زمان محدودی در استان فارس هستند و متمرکز برگزار کردن این جشنواره امکان دیده شدن توسط گردشگران را فراهم می‌کند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس عنوان کرد: در این جشنواره همه شهرستان‌های استان مشارکت دارند با این حال برای مشارکت بیشتر می‌توان برگزاری منطقه‌ای این جشنواره را در شهرستان‌های استان فارس پیشنهاد داد.

منبع: تسنیم

برچسب ها: گردشگری ، فارس ، جشنواره
نظرات بینندگان