کد خبر: ۱۱۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۶
در بیانیه اجلاسیه تابستانی جامعه اساتید حوزة علمیة فارس مطرح شد؛

منتخبان شورا های اسلامی به دور از سهم خواهی سیاسی؛ شهرداران را انتخاب کنند

در بیانیه اجلاسیه تابستانی جامعه اساتید حوزه علمیه فارس نوشته است: از منتخبان محترم پنجمین دورة شورا های اسلامی می خواهیم به دور از تعلقات سیاسی و حزبی، شهرداران و معاونان به خصوص معاونان فرهنگی را از نیرو های متخصص و کارآمد برگزینند و در این امر حساس ، با علما و دلسوزان مشورت کنند و به فشار ها و سهم خواهی سیاسی وقعی ننهند.

به گزارش شیرازه،  جامعه اساتید حوزة علمیة فارس در  اجلاسیه تابستانی در خصوص تحولات و رخداد های ملی و بین المللی بیانیه ای صادر شده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

درچند ماه گذشته و در ایام اخیر، شاهد تحولات و رخداد هایی مهم در عرصه ملی و بین المللی بودیم که لازم است در همین خصوص، بر نکاتی چند تأکید ورزیم:

1_ اردیبهشت ماه سال جاری، ایران اسلامی، شاهد برگزاری یکی از انتخابات پرشکوه در تاریخ کشور بود؛ در این عرصه، اقشار گوناگون جامعه، با لبیک به رهبر فرزانة خود، به پای صندوق های رأی رفتند و بار دیگر اعتماد و وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشیدند بنابراین شایسته است رئیس جمهور منتخب مردم، به شکرانة این نعمت بزرگ الهی، عزم خود را در تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ، بیش از پیش جزم کند و بازوان و مدیران اجرایی خود را از کسانی انتخاب کند که جز خدمت به مردم و حل مشکلات کشور، به خصوص فقر و بیکاری و اشتغال، به چیزی نیاندیشند و بدین وسیله اصل شایسته سالاری را عینیت بخشد.

هم چنین از منتخبان محترم پنجمین دورة شورا های اسلامی می خواهیم به دور از تعلقات سیاسی و حزبی و با در نظر داشتن ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی، شهرداران و معاونان به خصوص معاونان فرهنگی را از نیرو های متدی، متخصص، مجرب و کارآمد برگزینند و در این امر حساس، با علما و دلسوزان مشورت کنند و به فشار ها و سهم خواهی سیاسی وقعی ننهند.

2_ حال که بحمدالله با هوشیاری و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، سند استعماری 2030 لغو شده و همة مصوبات مرتبط با آن، از دستور کار دولت خارج گردیده، از رئیس جمهور محترم و هیئت دولت مصرانه می خواهیم اجرای سند تحول بنیادین فرهنگی را وجهة همت خود قرار دهد تا بدین وسیله شاهد تحول و شکوفایی همه جانبه در ابعاد فرهنگی کشور و مصونیت جامعه از ولنگاری فرهنگی باشیم.

3_ اخیراً شاهد حملات سنگین و هجمه های مشکوک به سپاه پرافتخار پاسداران انقلاب اسلامی بودیم آن هم درست زمانی که جهان نظاره گر حمله مقتدرانه و کوبنده این جان برکفان به مقر تروریست ها در سوریه بود.

بی تردید هرگونه کم مهری و هجمه به این نهاد مقدس و تضعیف آن، تضعیف امنیت و اقتدار کشور وخدمت به دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی و محکوم است.

4_ فتح تاریخی شهر موصل و آزادسازی آن از دست جلّادان تکفیری نشان داد نقش و جایگاه مرجعیت و روحانیت در بسیج مردمی و انسجام ملی بی بدیل است و هم چنین نشان داد بهترین راه حل مشکلات جهان اسلام ، تکیه بر توانمندی های داخلی و بی اعتمادی به وعده های دروغین و منفعت طلبانه دشمنان است.

5_ با نگاهی گذرا به فضای مسموم مجازی معلوم می شود، افکار آلوده و دستان ناپاک دشمنان اسلام و ایران، کمر به تخریب دین و نابودی باور های اعتقادی مردم و انهدام مبانی اخلاقی جامعه بسته اند از شورای عالی فضای مجازی کشور می خواهیم، هرچه سریعتر و همه جانبه به مقابلة عملی با این پدیدة شوم و خطرناک برخیزد.

6_ این روزها شاهد ظلم مضاعف رژیم قبیله ای و قرون وسطایی عربستان به شیعیان مظلوم منطقة قطیف و اعدام جوانان پاک و بی گناه این دیار توسط شجرة خبیثة آل سعود هستیم در کشمیر و میانمار نیز مسلمانان مظلوم و بی پناه، آماج هجمه های دشمنان انسانیت هستند. از دستگاه دیپلماسی کشور به خصوص وزارت محترم خارجه می خواهیم از هر طریق ممکن، به یاری این مظلومان بشتابد و ندای مظلومیت این مردم بی پناه را به گوش جهانیان برساند.

والسلام علیکم و رحمه الله

24 تیرماه 1396

جامعة اساتید حوزة علمیة فارس

نظرات بینندگان