کد خبر: ۱۱۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۶
حجت الاسلام حدائق:

عامه مردم برپایی مجالس ائمه را داشته باشند / از خداوند رزق زیاد طلب کنیم نه مال زیاد

عامه مردم همانطور که برای حضرت سیدالشهدا(ع) و ولی عصر(عج) زحمت میکشند برای بقیه ائمه هم به همین شکل باشد البته مسوولین هم مسوولین نظام جمهوری اسلامی هستند و به برکت نظام اسلامی سرکار هستند و این اعتبارات و بودجه های فرهنگی قطعا باید بخشی ازآن در گسترش معارف دینی استفاده شود.

به گزارش شیرازه،حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق ضمن تسلیت ایام سوگواری رئیس مکتب جعفری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پیامبر اسلام فرمود همه مسوول هستند لذا همه باید تلاش کنند تا تعظیم و تکریم شعار دینی، مذهبی و مخصوصا در مناسب های اعیاد و وفیات پر رنگ دیده شود.

وی با اشاره به مشارکت مردم در مراسم شهادت سیدو سالار شهیدان و میلاد منجی عالم بشیرت که به صورت خودجوش در صحنه حضور دارند پیشنهاد کرد: عامه مردم همانطور که برای حضرت سیدالشهدا(ع) و ولی عصر(عج) زحمت میکشند برای بقیه ائمه هم به همین شکل باشد البته مسوولین هم مسوولین نظام جمهوری اسلامی هستند و به برکت نظام اسلامی سرکار هستند و این اعتبارات و بودجه های فرهنگی قطعا باید بخشی ازآن در گسترش معارف دینی استفاده شود.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به روایت ابراز داشت: شخصی خدمت امام صادق(ع) رسید و به امام عرض کرد که شما زندگی خود را بر چه اصولی استوار نموده اید؟

این کارشناس مذهبی در پاسخ به این سوال ابراز داشت: امام فرمودند زندگی خود را بر چهار اصول استوار کردم و اول دانستم خدا بر حال من آگاه و واقف و مطلع است و از خدا حیا کردم.

وی ادامه داد: اگر مردم بخواهند سبک زندگی خود را بر اساس اهل بیت قرار دهند باید فراموش نکند که خداوند بر همه امور آگاه است و عالم محضر خداست که امام فرموند در محضر خدامعصیت نکنید.

پایان زندگی مرگ است

حجت الاسلام حدائق دوم اصول زندگی را این گونه بیان کرد که دانستم پایان زندگی من مرگ است لذا خودم را آماده کردم و این اشاره دارد که روز قیامت و محاسبه اعمال و جزاء اعمال را فراموش نکنیم و بدانیم کار خیر و شر از نگاه الهی دیده می شود و محاسبه می گردد.

وی با اشاره به سومین اصول زندگی اظهارداشت: دانستم که رزق من را جز من نمیخورد و آرامش پیدا کردم و ما فراموش نکنیم که آنچه رزق ماست بیشتر از آن نمیتوانیم بهره برداری کنیم و ما هم دیدیم افرادی که ثروتمند و توانمند از لحاظ مالی هستند ولی از لحاظ رزق افرادی بسیار ضعیف هستند و اموالی که خداوند به آنها داده استفاده نمی کنند و این می تواند براثر بیماری ها، مشکلات و گرفتاری ها باشد که توفیق از آنها ثلب شده است که آنها از اموال خود استفاده کنند.

از خداوند رزق زیاد طلب کنیم نه مال زیاد

حجت الاسلام حدائق تاکید کرد: در آموزه های دینی هم به ما آموزش داده اند که از خداوند رزق زیاد طلب کنیم نه مال زیاد و امام زین العابدین(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی به خدا عرض می کند، خدایا رزق فراوان از قلب بی پایانت به ما عنایت کن.

وی اظهارداشت: یادمان نرود که خدا رزق را تقسیم کرده و رزق هرکسی را کس دیگری نمی تواند بخورد و یکی از عواملی که امروز جلوی حرص را می تواند بگیرد توجه به همین نگاهی است که این خورد وخوراک، پوشش لباس، مسکن و… ارزاق تقسیم شده است.

حجت الاسلام حدائق به چهارمین اصل از منظر امام اشاره کرد وگفت: دانستم که کار مرا کسی جز من انجام نمیدهد، خودم کارهایم را انجام دادم یعنی بار خودم را به دوش دیگران نیافکندم و کارهای خودم را به دیگران تحمیل نکردم.

وی یادآور شد: توجه به اینکه خدا میبیند، ما خواهیم رفت؛ رزق ما را کسی جز ما نمیخورد و باید همه ما تلاش کنیم کارهایی که به ما سپرده شده و مسوولیت داریم را خودمان انجام دهیم؛ چهار ویژگی اصول زندگی است.

منبع:  موج ما

برچسب ها: حدائق ، مجالس ، عمامه
نظرات بینندگان