کد خبر: ۱۱۲۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۶
بسته خبری«ایستگاه»؛

راز اعداد انگلیسی چیست؟ / وقف 400 اصله درخت برای تامین سایه‌سار رهگذران / راه بروید تا ایده‌ها در ذهنتان پرورش یابد

«یک دقیقه و سیزده ثانیه» قصه زنانی است که یک عمر از زندگی حداقلی محروم بوده‌ و حتی نتوانسته‌اند راجع به مشکلاتشان حرف بزنند.

راز اعداد انگلیسی چیست؟ / وقف 400 اصله درخت برای تامین سایه‌سار رهگذران / راه بروید تا ایده‌ها در ذهنتان پرورش یابد شیرازه؛ در میان رویدادهای مختلف روزانه، خبرهای فرهنگی و اجتماعی نسبت به اخبار اقتصادی و سیاسی کمتر مورد توجه قرار می گیرد. خبرهایی که بعضا می‌تواند عدم آگاهی از آنها آینده مطلوب و یا نامطلوبی برای شما رقم بزند فرهنگ به عنوان عاملی که به زندگی انسان معنا و جهت می دهد شناخته می شود و مسائل اجتماعی نیز مجموعه ای از تلخی و شیرینی های واقعی جامعه پیرامونی ما است. شیرازه در نظر دارد با رصد رویدادهای فرهنگی-اجتماعی بسته خبری هفتگی با عنوان«ایستگاه» منتشر نماید.

فرهنگی

حکمت آبی بودن رنگ آسمان در کلام امام صادق (ع)

امام صادق(ع) در روایتی درباره حکمت آبی بودن رنگ آسمان به مفضل فرمود: «در رنگ آسمان و حکمت و صواب تدبیر آن بنگر. این رنگ، مناسب‌ترین و بهترین رنگ براى تقویت نور دیدگان است، حتى پزشکان به کسى که دیدگانش آسیب دیده سفارش مى‌‏کنند که همواره در رنگ سبز مایل به تیره بنگرد. برخى از طبیبان حاذق به کسى که در بینایى او ضعفى به هم رسیده سفارش مى‌‏کنند که در ظرف سبزى که آکنده از آب باشد بنگرد.
بنگر که خداوند جلّ و علا چگونه آسمان را در این رنگ آفرید تا دیدگان را برباید و از دیدن همیشگى آن ضعفى در چشم پدید نیاید؟ پس آنچه را که حکیمان و دانایان با آزمایش و تجربه فراوان به آن رسیده‌‏اند، در کار آفرینش وجود دارد تا اهل عبرت درس گیرند و ملحدان بیندیشند. خداى اینان را بکشد از جانب حق به کدام سوى مى‏‌گریزند؟ (سوره توبه، آیه 30)».

ایجاد کاروان پیوند صنایع دستی با هدف اشباع بازار از محصولات داخلی
 
نخستین کاروان پیوند صنایع دستی با هدف حمایت از صنایع دستی تشکیل شد. کاروان پیوند صنایع دستی با هدف حمایت از تولیدکننده و هنرمندان داخلی صنایع دستی و در جهت اشباع بازار از محصولات و ایده‌های داخلی ایجاد شده است. و اولین محموله‌ای که با این کاروان منتقل شده به محصولات حصیر و حصیربافی اختصاص داشت. دست اندرکاران راه‌اندازی این کاروان صنایع دستی را از هنرمندان خریداری کرده و سپس آنها را در مکان‌های مناسب توزیع می‌کنند. همچنین شرکت حامیان صنایع دستی با تلاش در ایفای نقش موثر در ثبات و پایداری بازار سعی می‌کند که حلقه رابط تولیدکننده و بازار باشد.

راز اعداد انگلیسی چیست؟

اعداد انگلیسی سال‌هاست که شناخته شده هستند و کسی که زبان انگلیسی را یاد می‌گیرد، باید این اعداد را بدانند و کسانی هم که انگلیسی بلد نیستند آن‌ها را می‌شناسند. این اعداد رازهایی دارند که بد نیست آن‌ها را بدانید. یکی از رازهای اعداد انگلیسی این است که این اعداد به اندازه شماره خود زاویه دارند. دیگر رازی که باید بدانید این است که این اعداد توسط ریاضیدان ایرانی، خوارزمی ساخته شده‌ است.


نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» از زندگی زنان کارتن خواب

«یک دقیقه و سیزده ثانیه» قصه زنانی است که یک عمر از زندگی حداقلی محروم بوده‌ و حتی نتوانسته‌اند راجع به مشکلاتشان حرف بزنند. زنان کارتن‌خوابی که برای رسیدن به یک زندگی حداقلی در تلاش هستند؛ اما اغلب هیچ توجهی به آنها نمی‌شود. بسیاری از آنها آنقدر زندگی دردناکی داشته‌اند که وقتی سرنوشت خود را تعریف می‌کنند؛ کسی باور نمی‌کند و همه فکر می‌کنند که این داستان‌ها، دروغ و یا اغراق‌شده هستند. یکی از قصه‌هایی که در نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» روایت می‌شود داستان زنی است که هیچ‌گاه اجازه حرف‌زدن به وی داده نشده و حالا سعی می‌کند طی زمان یک دقیقه و سیزده ثانیه تمام حرفش را بزند. این نمایش دارای یک پشتوانه تحقیقاتی بسیار قوی است و یک پژوهش دو ساله را پشت سر دارد‌. که با بررسی قصه‌های زندگی 53 زن کارتن‌خواب، چهار قصه که شمول عام‌تری داشته‌ است انتخاب شده و نگارش نمایشنامه بر اساس آن انجام شده است.

اجتماعی

وقف 400 اصله درخت برای تامین سایه‌سار رهگذران و مسافران

400 اصله درخت در روستای هشلی از توابع شهرستان کامیاران توسط واقف خیراندیشی از اهالی این روستا در تیر ماه سال جاری وقف شده که این وقف در راستای حفظ محیط‌ زیست و ترویج فرهنگ درختکاری است و این واقف خیراندیش این موقوفه را با نیت استفاده عموم مردم، رهگذران و مسافران وقف کرده است. این وقف 400 اصله درخت به ارزش 10 میلیون تومان برآورد شده است که این 400 اصله درخت شامل درختهای بلوط، بن، ارغوان، سرو، انجیر، سیب، بادام، سنجد، گردو، گلابی، چنار و ... است. لازم به ذکر است؛ تشویق کردن واقفان به سمت و سوی وقفهای جدید با توجه به نیازهای روز جامعه باید مورد توجه اوقاف کشور باشد.

راه بروید تا ایده‌ها در ذهنتان پرورش یابد

محققان استنفورد دریافته‌اند؛ راه رفتن قدرت ایده پردازی را در ذهن انسان تقویت می‌کند. آن‌ها سطح ایده پردازى در حال راه رفتن و نشستن را اندازه گرفتند و به این نتیجه رسیدند که؛ به طور متوسط 60 درصد ایده پردازى هنگام راه رفتن افزایش مى‌یابد. همچنین پیاده روی به طور خاص بر افزایش سن مغز تاثیر گذاشته و خطر ابتلا به زوال مغز و پیری و مشکلات آن را کاهش می دهد که موجب بهبود عملکرد مغز می شود. پیاد روی با تقویت حافظه کلامی و یادگیری انسان، سبب بهبود عملکرد و ساختار هیپوکامپ در مغز می شود. بر اساس مطالعه صورت گرفته بر زنان 65 ساله و مسن تر مشخص شد؛ ضعف حافظه در کسانی که کمتر راه می روند بیشتر رخ می دهد.

پوشاکی که از سن تکلیف تا پایان عمر می‌پوشند

زندگی انسان شامل مراحل مختلفی است که با تولد آغاز و با مرگ خاتمه می‌یابد. در مسیر گذار از هر مرحله به مرحله دیگر در فرهنگ‌های مختلف آداب و رسومی وجود دارد. جامعه زرتشتی نیز مانند سایر هموطنان ایرانی رسم‌های متنوعی دارند. مراسم مربوط به مرگ یکی از مراسم‌هایی است که در آن یکی از مهمترین عناصر فرهنگی یعنی پوشاک ویژه و نمادین آنها استفاده می‌شود، پوشاکی که با شروع سن تکلیف طی مراسمی خاص بر تن می‌کنند و به عنوان یک زرتشتی تا پایان عمر می‌پوشند. زرتشتیان در آخرین مرحله عبور فرد از گذرگاه زندگی یا موقع از دست دادن عزیزی، لباسی با رنگ سفید و روشن برتن می‌کنند و با اجتناب از به تن کردن پوشاک رنگ سیاه در این آیین به مردگانشان نیز پوشش و لباسی متفاوت با درگذشتگان سایر ادیان می پوشانند که این مسئله نگاه آنها به پدیده مرگ نمایان می‌کند.

برچسب ها: ایستگاه ، فرهنگی ، رویداد
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
صابر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶
0
سلام
لطف کنید اگه خبری رو اعلام می کنید . توضیح کامل بدهید یعنی چی که هر عدد انگلیسی اندازه خودش زاویه داره ......