کد خبر: ۱۱۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۶
امام جمعه اهل سنت گله دار:

امیدواریم فرهنگ شهادت به واژه ها تبدیل نشود

امام‌جمعه اهل سنت گله‌دار در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما امروز هرچه داریم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و این شهدای عزیز است و امیدواریم این فرهنگ شهادت روزی به واژه‌ها تبدیل نشود.

به گزارش شیرازه،  قبل از ظهر دیروز پنجشنبه شیخ مصطفی نوری امام‌جمعه اهل سنت گله‌دار در مراسم تشییع سه شهید گمنام دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا دوست دارند به این دنیا بازگردند و ده‌ها بار دیگر درراه خدا شهید شوند.

وی افزود: درزمانی که جنگ 8 ساله بر ما تحمیل شد شهدا از خدای خود اجازه خواستند و نخستین آیه‌ای که خدای متعال در آن امر به جهاد می‌دهد عمل کردند و ساکت ننشستند، بلکه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

شیخ نوری خاطرنشان ساخت: دشمنان جنگ را بر ما غلبه کردند و اگر کشور و انقلابمان غیر از جمهوری اسلامی بود این‌گونه بر ما نمی‌تاختند و مبارزه نمی‌کردند.

امام‌جمعه اهل سنت گله‌دار در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما امروز هرچه داریم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و این شهدای عزیز است و امیدواریم این فرهنگ شهادت روزی به واژه‌ها تبدیل نشود.

این مسئول خاطرنشان ساخت: اگر این شهدا نبودند و اگر این شجاعت نبود دیگر امروز ما شاهد هیچ حسینیه، مسجد و کلیسایی در شهر نبودیم و برای شهرهای ما همان اتفاقی رخ می‌داد که برای شهرهای موصل و دیر الزور و... پیش آمد.

وی ادامه داد: شهدای عزیز ما به پا خواستند که امروز سرزمین و گلدسته‌های مساجد شهر ما همانند سرزمین و گلدسته‌های شهر موصل نگردد و شهدای عزیز ما این راه را با بینش و بصیرت خود انتخاب کردند.

شیخ مصطفی نوری تصریح کرد: امروز می‌بینیم عده‌ای برای یک قطعه زمین دریغ می‌ورزند، اما افرادی هم بودند که جان و خون خود را اهدا کردند، زندگی و سرمایه خود را دادند و باخدای خود معامله کردند و اگر این شهدای ما نبودند امروز وضعیت ما همچون کشورهای همسایه و هم‌جوارمان بود و می‌بایست کفش‌های سربازان آمریکایی را واکس می‌زدیم.

امام‌جمعه اهل سنت یادآور شد: شهدا به ما عزت و سربلندی دادند و امروز کشور عزیزمان ایران اسلامی مقتدرترین کشور در جهان است و این سربلندی و عزتی که امروز از آن برخوردار هستیم نتیجه، ثمره و جان‌فشانی‌های شهدا است و حادثه کربلا غم‌انگیزترین و دردناک‌ترین حادثه تاریخ از زمان حضرت آدم تاکنون است.

شیخ مصطفی نوری امام‌جمعه اهل سنت گله‌دار بیان داشت: شهر گله‌دار امروز میزبان عزیزترین فرزندان این مرزوبوم است و در این پارک شهر دفن شدند تا در آینده که فرزندان ما به این محل برای بازی خواهند آمد بدانند که این شهدا چه کسانی بودند و برای چه چیزی جان خود را اهدا کردند.

شایان‌ذکر است که این سه شهید گمنام دفاع مقدس 20، 26 و 41 ساله بوده‌اند و پیکر پاک آن‌ها در شرق دجله و جزیره مجنون تفحص شده‌اند.

منبع:  عصر مُهـر


برچسب ها: مهر ، اهل سنت ، سر بلندی
نظرات بینندگان