کد خبر: ۱۱۲۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۳۰ تير ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

نماز جمعه جایی برای بیان مشکلات است/کابینه‌ای می‌خواهیم که برای مردم کار کند

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به اولین نماز جمعه در زمان امام خمینی(ره) به امامت آیت الله طالقانی، نماز جمعه را قلب تپنده فرهنگی شهر دانستند و جایی برای بیان مسائل و مشکلات و نظارت بر امور عنوان کردند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به نزدیک شدن به ولادت حضرت معصومه(س)، جایگاه زنان و دختران را در دین اسلام ارزشمند دانستند و  به اهمیت آن در دین اسلام پرداختند، همچنین با توجه به اولین نماز جمعه در زمان امام خمینی(ره) به امامت آیت الله طالقانی، نماز جمعه را قلب تپنده فرهنگی شهر دانستند و جایی برای بیان مسائل و مشکلات و نظارت بر امور عنوان کردند.

دولت جدید باید دولت ضد رکود باشد

 حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز شده ضمن گرامیدشت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: این نهاد پر برکت از ابتدای انقلاب باعث اسلامی بودن نظام و انطباق احکام اسلامی برای کشور شده است. 

وی با اشاره به سالروز برپایی اولین نماز جمعه در ایران افزود: بعد از صلح امام حسن(ع) تا انقلاب اسلامی ایران، شیعه نماز جمعه ای نداشت و اگر هم بود فقط یک نفر برای مسجد خودش برگزار می کرد و هیچ وقت از طرف حاکمیت نظام اسلامی اقامه نشد.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: مواضع نظام از تریبون نماز جمعه ببان می شود، امداواریم در بخش کربال و سلطان شهر به زودی شاهد اقامه نماز جمعه باشیم و روز به روز با حضور جوانان نماز جمعه ای باشکوه تر برگزار شود. 

خطیب جمعه خرامه به روز معرفی رییس جمهور و کابینه جدید اشاره کرد و گفت: دولت قبل پیرترین دولت انقلاب بود، امروز یک دولت جوان مطالبه مردم است، قطعا یک پیرمرد 60 یا 70 ساله نمی تواند برای امور اجرایی کشور خوب باشد، این افراد باید در اتاق فکر و پشتیبانی و  ایدئولوژی وزارت خانه باشند تا اینکه خودشان در راس قرار بگیرند. 

وی ادامه داد: دولت باید رکود را مرتفع کند، رییس جمهور قول داد از افراد جوان بیشتر استفاده شود، دولت جدید باید دولت ضد رکود باشد و بر معاملات و تعاملات اقتصادی با دنیا با یک روحیه جهادی و جوان گرا تلاش کند و به فکر بهبود سفره های مردم باشد. 

حجت الاسلام صباحی گفت: سهم استان فارس در دولت قبل ناعادلانه بود، در امور کلان کشور استان بزرگی چون فارس لحاظ نشد، کابینه جدید نباید چون دوره قبل در یک استان بسیار زیاد و در یک استان هیچ کسی نباشد، وقتی در وزارت خانه ها افراد بومی باشند درد مردم را بهتر می فهمند، امیدواریم این بار سهم استان فارس لحاظ شود.

کابینه‌ای می‌خواهیم که برای مردم کار کند

 حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز  با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: ایشان در امور فرهنگی و اجتماعی جهت‌گیری‌های ویژه‌ای داشتند که آثار آن فراتر از تشیع است و مسیری که ائمه اطهار طی کردند همه امت اسلام را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه زرقان با بیان اینکه جهاد علمی امام صادق(ع) همه امت اسلام را مورد تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد: مناجات‌ها و دعاهای ایشان را اگر ببینید احساس شکوه و افتخار می‌کنید.

امام جمعه  زرقان با اشاره به اینکه امام صادق(ع) فقه جامع، دعا، نیایش و اخلاق را در مکتب خود ترویج کردند، افزود: آخرین سخن امام صادق(ع) این است اگر کسی نماز را کوچک بشمارد از ما نیست،باید همگان به ویژه جوانان نماز را گرامی و بزرگ بشمارند و امیدوارم خانه‌ها و جامعه ما به نور نماز روشن شود.

وی  در ادامه با بیان اینکه در آستانه تشکیل دولت دوازدهم توسط رییس جمهور منتخب هستیم اظهار داشت: از رییس جمهور منتخب انتظار داریم که در کابینه دوازدهم خود از وزیرانی استفاده کند که اهل خدمت به این ملت بزرگوار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و روز دختر گفت: دختران جامعه اسلامی باید حضرت فاطمه زهرا (س) و فاطمه معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند.


رواج بی بندوباری عامل اصلی حوادث تلخ/دختران امروز تربیت کننده نسل‌های بعد هستند

 حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اول ذی القعده سالروز ولادت نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: هیچ دینی به اندازه اسلام به زنان و دختران ارزش وجایگاه نداده است، پیامبر گرامی اسلام در دورانی که مردم برای زن هیچ ارزشی قائل نبودند مبعوث شد و به زن و دختر مسلمان ارزش و جایگاه انسان سازی در جامعه را داد.

وی با اشاره به نامگذاری ولادت حضرت معصومه به روز دختران افزود: هدف از این نام گذاری نباید فراموش شود و نباید در روز دختر به جشن و هدیه اکتفا شود، تکریم دختران به این است که آنان متوجه نقش و اثرگذاری خود در جامعه باشند، دختران امروز ما مادران فردا هستند که نسل‌های بعدی را تربیت می‌کنند.

حجت الاسلام نقوی رفتار منحرف غرب در برابر زنان را ظلم به آنان دانست و اظهار داشت: در مقابل فرهنگ اسلامی، دنیای غرب از 200 سال قبل بی‌بند و باری و آزادی بی حد جنسی را رواج داد تا جایی که همجنس گرایی تبدیل به ارزش و ازدواج دو همجنس و حتی ازدواج با حیوانات تبدیل به قانون شده است و در حالی که همه فرقه‌ها و مذاهب کم‌وبیش حجاب را رعایت می‌کردند، در دنیای غرب برهنگی به عنوان ارزش معرفی می شود.

وی افزود: متاسفانه افرادی نیز در کشور به نام روشنفکری به دنبال پیاده کردن تفکر در حال سقوط غربی هستند و در حالی که در دین و فرهنگ اسلام بهترین نسخه‌ها را داریم ولی آن‌ها چشمشان جای دیگر است.

امام جمعه صفاشهر به آغاز دهه کرامت اشاره و ابراز  کرد:  مناسب است در این ایام فرهنگ توسط هنرمندان در مساجد و اماکن عمومی شهر منتشر شود و شهر ما رنگ و بوی رضوی بگیرد تا إن شاء الله همه ما از برکات این دهه استفاده کنیم.

وی درباره حادثه اردبیل گفت: این اتفاق تلخ باعث به درد آمدن دل هر انسان می شود، اما عده ای با هدف‌های سیاسی می‌گویند اگر مسائل جنسی به این دختر آموزش داده می‌شد این اتفاق نمی‌افتاد، دختر ۷ ساله در دست یک انسان درنده افتاده است آیا با آموزش می‌توان از این فاجعه جلوگیری کرد.

خطیب جمعه صفاشهر تصریح کرد: عامل اصلی این حوادث رواج بی بندوباری در جامعه است و این بی بندوباری هرچه رواج پیدا کند باید شاهد این اتفاقات هم باشیم.

وی افزود: همه ما باید احساس تکلیف کنیم و هر کدام به اندازه خودمان از رفتن جامعه به سمت بی اخلاقی و بی بندوباری جلوگیری کنیم.

استهبان شهر مسجد هاست اما در محله های جدید مسجد نداریم

امام جمعه استهبان در خطبه های این هفته نمازجمعه با خاطر نشان کردن اینکه استهبان شهر مسجد هاست گفت: متاسفانه در محله های جدید استهبان مسجد نداریم یا کم داریم. وجود مسجد و محل مناسب برای نماز، مقدمه روز آوردن مردم به مسجد و نماز جماعت است؛ متاسفانه جمعیت مساجد در حال کاهش است و این خطرناک است.

حجت الاسلام خاوری، امام جمعه استهبان گفت: مردم و کشاورزان در فصل برداشت محصول سعی کنند نماز جماعت و مساجد را خالی نگذارند و حداقل نمازهای جمعه را شرکت کنند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره بمناسبت هفته شورای نگهبان، این شورا را ضامن اسلامیت نظام معرفی کرد و افزود: شورای نگهبان تا کنون بیش از 40 انتخابات را نظارت کرده است و حقیقتا در تمامی این انتخابات بی طرف بوده است هر چند بعضا مورد بی مهری و هجمه برخی افراد و گروه ها قرار گرفته است.

خاوری در ادامه گفت: در شهر ما زن ها و دختران عفیف و پاکدامنی هستند اما برخی افراد سعی دارند دختران و زنان ما را خلاف واقع نشان دهند. برخی سعی دارند در لباس دفاع از حقوق زنان، آنان را ملعبه دست خود قرار دهند و شان زنان و دختران را با هوا و هوس از حیوانات نیز پایین تر آورند.

امام جمعه استهبان درخصوص جایگاه زن در اسلام گفت: در اسلام است که دختر پیغمبر اسلام را کوثر معرفی می کند و جایگاه مادر را از پدر رفیع تر میداند. اسلام است که برای همسرداری مزدی مساوی با جهاد در راه اسلام می داند.

خاوری در انتها از بازاریان که در احترام به امام جعفر صادق علیه السلام در روز شهادت ایشان بازار را تعطیل کرده بودند تشکر کرد.

دولت در تشکیل کابینه فراجناحی عمل کند

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : اسلام و ایمان همانند دیواری، محافظ جامعه است، ولی جاهلیت این دیوار را سوراخ می کند و جامعه به انحراف می برد.

امام جمعه نی ریز ادامه داد:درسایه ولایت تفرقه ایجاد نمی شود؛ بلکه یکپارچگی، عزت، امنیت در سایه ولایت و چنگ زدن به ریسمان الهی محقق می شود .

وی در ادمه گفت: امروز در سایه ولی فقیه و رهبری امنیت در این کشور حاکم است و همچنین قدر خودتان را بدانید، بهداشت مهم تر است از بهداری است، سلامت خود را حفظ کنید تا به طبیب نیاز پیدا نکنید .

امام جمعه نی ریز بیان کرد: امام (ره) با مرجعیت خود مردم را در زیر پرچم اسلام به شکل واحد از دیکتاتوری و استبداد نجات داد و امروز ملت ایران مستقل و آزاد است و آمریکا دیگر خواب حضور در ایران را ببیند، ان شاء الله دیگر نخواهد توانست بر مسلمانان تسلط پیدا کنند .

خطیب جمعه نی ریز با اشاره به روز دختر اظهار داشت: فقط زمان جاهلیت بود که بین دختر و پسر و زن و مرد فرق می گذاشتند، امروزه دنیای غرب با زن ها معامله می کند، کسب و کار دارد.

سید محمد فقیه افزود: دختران ما احترام دارند، مادران آینده اند، از دامن زن مرد به معراج می رود، و مرد و زن هردو برابرند و ملاک برتری فقط تقواست.

آیت الله فقیه با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه به دستور امام خمینی (ره) عنوان داشت: ابوذر زمان در 5 مرداد سال 1358 اولین نماز حمعه را اقامه کرد.

امام جمعه نی ریز خاطر نشان شد: نماز جمعه برای بیان مسائل و مشکلات و نظارت بر امور می باشد.

خطیب جمعه نی ریز با اشاره تشکیل دولت و کابینه جدید اظهار داشت: دولت فراجناحی عمل کند و دسته بندی ها را کنار بگذاردو

وی در پایان خاطر نشان شد: افرادی انتخاب شوند که سرافرازی مردم را بخواند و روحیه مبارزگونه و استکبار ستیزی داشته باشند و مقابل آمریکا از خود ضعف نشان ندهند.

نماز جمعه قلب تپنده فرهنگی شهر است

حجت‌الاسلام اصغر شاکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه مُهـر اظهار داشت: زن در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و نقش زن همانند نقش یک مربی در جامعه است و زن پرورش‌دهنده جامعه است.

وی افزود: امروز برای اینکه در هر شهر و کشوری بخواهند آن جامعه را به تباهی بکشند از طریق زنان عمل می‌کنند و شرافت زن به مربی‌گری او است، شرافت یک زن این نیست که کار تبلیغاتی و یا بازاریابی انجام دهند.

امام‌جمعه مهر تصریح کرد: شرافت زن این است که افراد جامعه را تربیت کند و مادر و همسری خوب برای جامعه باشد، این فرهنگی که از غرب وارد کشور می‌شود علما درگذشته هشدارهایی داده‌اند.

حجت‌الاسلام شاکری خاطرنشان ساخت: بعد از به انقلاب رسیدن جمهوری اسلامی در سال 57 اولین نماز جمعه در سال 58 اقامه شد و اولین نماز جمعه بعد از 8 ماه به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی (ره) به امامت آیت‌الله طالقانی امام‌جمعه اقامه شد و ایشان را حضرت امام خمینی (ره) منصوب کردند.

این مسئول اظهار داشت: نماز جمعه قلب تپنده فرهنگی هر شهری است و اگر به فرهنگ هر شهری می‌خواهید نگاه کنید باید نماز جمعه آن شهر را مشاهده کنید و امام‌جمعه و ستاد نماز جمعه وابسته به جریان فکری خاصی وابسته نیستند و خط آن‌ها باید خط و مشی مقام معظم رهبری باشد.

وی ادامه داد: آیت‌الله طالقانی فردی بسیار شجاع و صبور بودند که نیروهای ساواک در زمان شاه از دست ایشان خسته شده بودند و مانده بودند که با ایشان چگونه رفتار کنند.

حجت‌الاسلام شاکری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خدمات و شهدای نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: شهدای نیروی انتظامی، شهدای امنیت و نظم هستند و امنیت در بستر نظم محقق می‌شود و هرجایی که بی‌نظمی و هرج‌ومرج باشد ناامن خواهد شد.

وی افزود: چند روز گذشته در شهرستان مُهر آمار تصادفات بالایی داشته‌ایم و چندین نفر جان خود را در این تصادفات جاده‌ای ازدست‌داده‌اند، اگر ما نظم و قانون را رعایت کنیم دیگر شاهد چنین رخ‌داده‌ای تلخی نخواهیم بود.

امام‌جمعه مهر یادآور شد: ما باید قانون راهنمایی و رانندگی را بیاموزیم و به آن عمل کنیم و باید با این عزیزان در عرصه راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را انجام دهیم و کاری کنیم که آمار تصادفات در جاده‌ها کاهش یابد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نقض صریح برجام است

حجت الاسلام رضا صفایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیعیان خنج با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: این حضرت آنقدر عظمت و بزرگی داشت که دوست و دشمن بر آن اذعان داشتند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بسیار عظیم که توسط امام جعفر صادق(ع) راه‌اندازی شد، تاسیس مرکز بزرگ علمی بود که ایشان توانست 4 هزار دانشمند فرهیخته را در علوم مختلف تربیت کند.

امام جمعه شیعیان خنج در ادامه با بیان اینکه در آستانه تشکیل دولت دوازدهم هستیم، گفت: دولت این روزها به دنبال تشکیل و انتخاب کابینه جدید می‌باشد؛ اگر دولت می‌خواهد موفق باشد، لازم است افرادی را به عنوان اعضای کابینه انتخاب کند که در مسیر خدمت به مردم باشند، چرا که هر مسؤول در هر مقامی که هست، مدیون مردم می‌باشد.


صفایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران اشاره نمود و گفت: در چند روز اخیر دوباره شاهد شیطنت‌های آمریکا در ایجاد تحریم‌های جدید علیه ایران بودیم که این تحریم‌ها، نقض صریح برجام می‌باشد.

وی اظهار داشت: در دشمنی آمریکا هیچ شکی وجود ندارد، چرا که آمریکا دشمن ماست و شیطنت نیز جزء خوی دشمن است اما آنچه که اهمیت دارد، نوع رفتار ما در مقابل این شیطنت‌هاست. دشمن همیشه به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم و مسؤولین است که باید دقت کرده و طوری رفتار کنیم که موجب خشنودی و رضایت دشمن نشویم.

امام جمعه شیعیان خنج از اقدام مناسب وزیر امور خارجه ایران که موضع مناسبی در مقابل این اقدام اخیر آمریکا داشت نیز، تشکر نمود.

خطیب نماز جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: در روزهای آینده، دهه کرامت را پیش رو داریم که ولادت حضرت معصومه(س)، ولادت امام رضا(ع) و همچنین روز دختر که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) می‌باشد، از مناسبت‌های این دهه می‌باشد.

صفایی عنوان کرد: نکته‌ای که لازم است دختران ما توجه زیادی به آن داشته باشند، رعایت حجاب و عفاف می‌باشد. مادران مراقب باشند با ارتباط خوب با فرزندان خود، زمینه تربیت اسلامی آنها را فراهم نمایند، چرا که این دختران، مادران آینده بوده و نقش بسیار زیادی در تربیت جامعه خواهند داشت.

وی در ادامه به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت اله طالقانی اشاره نمود و گفت: نماز جمعه یک سنگر بوده و لازم است این سنگر، حفظ و تقویت شود. رهبر معظم انقلاب نیز در اهمیت نماز جمعه فرمودند "نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر است"، که این تعبیر بسیار زیبا، نشان‌دهنده اهمیت بالای نماز جمعه می‌باشد.

امام جمعه شیعیان خنج همچنین با اشاره به اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: متاسفانه این امر الهیِ بسیار مهم، چندان در جامعه اجرا نمی‌شود. تا چه موقع باید به آمرین به معروف و ناهیان از منکر بی‌توجهی و بی‌احترامی صورت گیرد و شاهد حمله به این عزیزان از سوی اراذل و اوباش باشیم؟

وی در خطبه‌های نخست نماز جمعه نیز با اشاره به اهمیت بالای ولایت در اسلام، گفت: ولایت، اساس و لازمه زندگی بوده و اولین فلسفه ولایت نیز، حیات و زندگی است. اگر ولایت نباشد، زندگی هیچ انگیزه و هدف ندارد و در واقع هیچ معیاری برای زندگی وجود نخواهد داشت.


برچسب ها: نماز جمعه ، فارس ، دولت
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶
0
مگه اینها به دولت رای دادن که مطالبه میکنند؟