کد خبر: ۱۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

اعتراض های مؤثر علیه نقض حریم چاه های آب و تقویت روحیه مطالبه گری

اطلاع رسانی به موقع، بسیج اذهان عمومی، در موقع لزوم دعوت به اعتراض حضوری و مدیریت اعتراض ها در فضایی مردمی، دلسوزانه و با حُسن نیت، همچنین جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و رفتارهای هنجارشکنانه، شایسته تقدیر و تشکر است.

به گزارش شیرازه،  ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه­ ی افراد حقیقی و حقوقی، سمن­ ها (تشکل­های مردم­ نهاد) طرفدار محیط­ زیست که با تلاش و کوشش به موقع خود برای حفظ حریم چاه­ های آب شرب مردم که عنصر حیاتی است، اقداماتی مؤثر و بازدارنده داشتند که منتج به نتایجی خوب و امیدبخشی گردید.

اطلاع ­رسانی به موقع، بسیج اذهان عمومی، در موقع لزوم دعوت به اعتراض حضوری و مدیریت اعتراض­ها در فضایی مردمی، دلسوزانه و با حُسن نیت، هم­چنین جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و رفتارهای هنجارشکنانه، شایسته تقدیر و تشکر است.

طبیعی است که چنین حرکت­های اجتماعی و تجمع اعتراضی عاری از ضعف و نقص و یا افراط و تفریط ­هایی از جانب برخی نباشد، لذا جای نقد هم باقی است؛ در عین­ حال که لطمه­ ای به حُسن­ نیت دست­ اندکاران هم نمی­زند.

امید است که این حرکت موجب تقویت بیشتر روحیه مطالبه­ گری منطقی، قانونی و به حق مردم عزیزمان گردد تا حقوق حقه خود را مطالبه کرده و جلوی هرگونه سوءاستفاده، رشوه­ خواری و رانت­ خواری و تضییع حقوق مردم گرفته شود.

به همین امید، مناسب دانسته تا در این مجال کوتاه به چند مورد از موارد محیط­ زیستی، عمرانی و سیاسی- اجتماعی مغفول مانده، که قبلاً هم در این مطبوعه بارها به آن پرداخته شده است جهت یادآوری و مدّنظر قرار گرفتن اعضای محترم پنجمین شورای اسلامی شهر شهرستان کارزون، تشکل­ های طرفدار محیط ­زیست و مردم شریف برای مطالبه­ گری و اقدامات عملی مسئولان به شرح زیر اشاره می­شود.

1- در رأس مطالبات سیاسی – اجتماعی، با توجه به قدمت، مرکزیت و استعدادهای بالقوه و بالفعل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کازرون قبل از تقسیم شهرستان به شهرستان­های جدید، "تغییر فرمانداری کازرون به فرمانداری ویژه" است.

2- در رأس خواسته­ های عمرانی و آبادی و توسعه، نجات کازرون از بن­ بستی است که در سال­های قبل از پیروزی انقلاب با تغییر جاده به وجود آمده، با گشایش تونل­ های جنوبی و شمالی احمدآباد و اتصال جاده مواصلاتی استان های همجوار شرقی، غربی، شمالی و جنوبی است.

3- از اهم موارد زیست­ محیطی، بعد از چاره ­جویی­ هایی برای نجات و احیای دریاچه ­ی پریشان، و اولویت بهره ­برداری از آب­ های رودها و چشمه­ ها و سفره­ های زیرزمینی برای مصرف شهرستان و سپس به استان­های همجوار، حفظ حریم همین چاه­ های آب شرب است که ان­ شاءا... اقدامات انجام شده تا تثبیت و حفظ حریم 300 متری و حتی جلوگیری از صدور مجوزه بهره­ برداری خصوصی که متأسفانه قبلاً مجوزهایی خصوصی به علت عدم آینده­ نگری یا... صادر شده است.

4- حفظ و توسعه فضای سبز، تا زمینه ­های مناسب از دست نرفته است. نقض حریم چاه­ های آب، نقض کاربری فضای سبز هم بود، به طوری که طبیعت بسیار مساعد دامنه­ ی کوه که زمینه بهترین پارک تفریحی و تفرجگاه، زمین بازی کودکان و مسیر مناسب برای راهپیمایی و ورزش بزرگسالان و قمستی از کمربند سبز کازرون بود، با تجاوز به حریم و نقض کاربری و غفلت و ندانم­ کاری مسئولین مربوطه از دست رفته است، حداقل به قسمت­های باقیمانده رسیدگی شود.

5- تپه­ های داخل شهر و مشرف به شهر، بهترین زمینه برای ایجاد فضای سبز و پارک­های جنگلی است که غفلت از این موضوع، نفرین آیندگان را به دنبال دارد.

*اسد زاده

منبع:کازرون خبر

نظرات بینندگان