کد خبر: ۱۱۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۶
در آستانه روز خبرنگار؛

نامه برخورد امنیتی با رسانه های منتقد روی میز دادستان لامرد

فرزند وزیر اطلاعات و نماینده لامرد در مجلس در نامه ای خطاب به دادستان این شهرستان خواستار برخورد با رسانه هایی شد که به انتشار یک خبر پرداختند.
به گزارش شیرازه، هفته گذشته یکی از رسانه های محلی استان بوشهر نوشت:«طبق مصوبه ی که به امضاء سکینه الماسی نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه، جم و نادری فرماندار عسلویه و حسنی مدیر مجتمع گاز پارس جنوبی رسیده است از این به بعد و در فازهای بعدی پارس جنوبی، هیچ نیروی کار بومی غیر از ساکنان شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه حق استخدام ندارند»

این در حالی است که با توجه به تصمیم هیات وزیران در سال ۹۱ مصوبه بومی بودن شهرستان های لامرد و مهر در منطقه پارس جنوبی به دستگاه های مربوطه ابلاغ گردیده است، مصوبه ای که در استخدامی های رسمی سال ۹۲ نیز اعمال گردید و بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان این منطقه با استفاده از امتیاز بومی بودن جذب وزارت نفت شدند.

انتشار این خبر در کانال های تلگرامی شهرستان لامرد و مطالبه از نماینده این شهرستان با واکنش علوی نماینده لامرد مواجه شد.

سید محسن علوی نماینده لامرد و فرزند وزیر اطلاعات، طی نامه ای خطاب به دادستان لامرد ضمن تکذیب اصل مطالب آنرا نشر اکاذیب و اقدام بر علیه امنیت عمومی دانسته و خواستار برخورد با مدیران رسانه های لامرد شده است.

به گفته فعالین رسانه‌ای لامرد برخورد امنیتی محسن علوی با رسانه های منتقد در این شهرستان مسبوق به سابقه است و تنها به این موضوع ختم نمی شود.

تکذیب علوی و شکایت از رسانه ها در حالی است که نماینده مردم دشستان در مجلس این خبر را تایید کرده و در گفتگو با سایت «فکر شهر» بیان داشته:«صورتجلسه ای مذکور سال گذشته به امضا می رسد که طبق آن نیروهای ساکن شهرستان های جنوبی استان بوشهر در طرح های جدید پارس جنوبی استخدام شوند و از سایر نقاط استان بوشهر، کسی استخدام نشود.خانم الماسی صورتجلسه را نگه داشته و در همین اواخر همراه یک نامه به  آقای طالبیان ـ مشاور وزیر ـ می دهد و اقای طالبیان هم نامه را پاراف کرده و می گذارد که در شورای وزارت نفت که قرار بود روز چهارشنبه ـ 21 تیرماه ـ بررسی و تایید نهایی شود»

محمد باقر سعادت گفته است که در اعتراض به این موضوع نامه ای خطاب به وزیر نفت نوشته است. او همچنین اعلام کرده که این صورتجلسه در جلسه روز چهارشنبه شورای نفت مورد تایید اعضای شورا قرار نگرفته و در نتیجه تایید نشده است.

از طرفی در سکوت برخی نماینده های فارس در مجلس در ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه که چند ماه پیش و توسط مجلس به تصویب رسید، امتیاز بومی تنها به استان بوشهر خلاصه شده و استان‌های هرمزگان و جنوب فارس دیگر از این امتیاز بسیار مهم بی‌بهره خواهند ماند.

متن ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه بدین شرح است: «کلیه دستگاههای اجرائی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاه‌های اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند درطول اجرای قانون برنامه، در طرح‌های (پروژه‌های) خود و در شرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با کلیه شرکت‌ها و پیمانکاران، اولویت با به‌کارگیری نیروهای بومی استانی (درشرایط برابر از نظر علمی و تجربی و با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر) را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.»

نظرات بینندگان