کد خبر: ۱۱۲۱۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۶
اصلاحات تسلیم شد؛

عیبی ندارد اصولگرایان هم در کابینه باشند!

تسلیم شدن اصلاح‌طلبان در قبال خواسته رئیس‌جمهور روحانی برای حضور برخی چهره‌های اصولگرا در کابینه دومش مسبوق به سابقه است.
عیبی ندارد اصولگرایان هم در کابینه باشند!به گزارش شیرازه، محمدرضا تابش، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با سایت خبرآنلاین و در پاسخ به این سؤال که «برخی اصلاح‌طلب‌ها عنوان می کنند شاید بهتر باشد برخی چهره های اصولگرا مانند باهنر در کابینه حضور داشته باشند تا بتوانند در مقابل تندروهای طیف خودشان بایستند. نظر شما چیست؟» گفته است:
«من وارد مصادیق نمی شوم اما از آنجایی که ما با یکسری ابرچالش ها روبه رو هستیم، تا مقام معظم رهبری و سران سه قوه حمایت نکنند و اجماعی ایجاد نشود و تا زمانی که یک کابینه کارآمد که خود را موظف به اجرای راهبردهای رئیس جهور نداند، شکل نگیرد؛ نمی توانیم کاری از پیش ببریم. بنابراین اینکه در کابینه اصولگرایان معتدلی که دل در گرو اعتلای کشور دارند و متعهد هستند شعارها و آرمان‎های رئیس جمهور را پیش ببرند عیبی نیست. وقتی ما صحبت از آشتی ملی می‌کنیم بهتر است کاری کنیم که در کابینه همه حضور داشته باشند.»[1]
*تسلیم شدن ستاد جریان سیاسی خاص در مقابل خواسته‌های رئیس‌جمهور روحانی و جواب‌های سر بالای بزرگی که ستاد اعتدال به اصلاح‌طلبان داده است، می‌تواند زمینه‌ساز رخدادهای بزرگی از جمله انتقام سخت چپ‌ها از روحانی باشد.
به این معنی که اصلاح‌طلبان فعلا و تا اطلاع ثانوی مجبورند از تمام قیام و قعود رئیس‌جمهور روحانی (همچون خط قرمزی مثل به کار گرفتن اصولگرایان در کابینه) حمایت کنند و حتی اگر آقای روحانی دست به تبعید آنها هم بزند چیزی نخواهند گفت، اما این مسئله دائمی نیست و در روز افتراق! شاهد اتفاقات سهمگینی خواهیم بود.
قبل از تابش، روزنامه اصلاح‌طلب شرق نیز در گزارشی نوشته بود:
روحانی قرار شده است فهرست کابینه را روز تحلیف یعنی چهاردهم مرداد ارائه دهد. تا به اینجا براساس شنیده‌ها ظاهرا ماندن رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم قطعی شده است. هم برخی نمایندگان مجلس این مطلب را گفته‌اند و هم برخی از اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان. رحمانی‌فضلی از جمله وزرایی است که انتقادهای جدی به عملکرد او از سوی جریان اصلاح‌طلب وارد است و در دولت یازدهم بارها تقاضای تجدید نظر روحانی در این انتخاب مطرح شد که رئیس‌جمهور به این نقدها بی‌توجه بود. رحمانی‌فضلی را نتیجه تعامل روحانی و علی لاریجانی در مجلس نهم می‌دانستند، اما توجیه ابقای او در دولت دوازدهم هنوز روشن نیست.[2]
لازم به یادآوریست که تسلیم شدن اصلاح‌طلبان در قبال خواسته رئیس‌جمهور روحانی برای حضور برخی چهره‌های اصولگرا در کابینه دومش مسبوق به سابقه است.
قبل از این، «محمد کیانوش‌راد» از فعالان اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم به تازگی در یادداشتی در روزنامه آرمان امروز ضمن تعریف و تمجید از «بخشی از اصولگرایان» و بیان اینکه اصولگرایی یکی از جریانات اصیل کشور بوده و بخشی از اصولگرایان همواره برای اعتلای ایران تلاش کرده‌اند! نوشته بود:
«این بخش از اصولگرایان در میان اصلاح‌طلبان از احترام زیادی برخوردار هستند. کارنامه و کابینه دولت روحانی در چهار سال گذشته نیز این موضوع را به‌خوبی نشان داد که دولت در به‌کارگیری اصولگرایان توانمند و خردورز کوتاهی نخواهد کرد و از حضور آنها استقبال می‌کند.»[3]
لازم به ذکر است، یکی از رسانه‌ها به تازگی از تعبیر تحلیلی «بردگان روحانی» برای بیان این فضا استفاده کرده است.

[1] http://www.khabaronline.ir/detail/۶۸۷۸۵۵/Politics/parliament
[2] http://sharghdaily.ir/News/۱۳۶۲۵۷
[3] http://mshrgh.ir/۷۴۷۸۷۴
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶
0
اینکه یک وزیر مثل رحمانی فضلی به اصول گرایان بدهند و بدنه وزارت را همه اصلاح طلب بگذارند هیچ خاصیتی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶
0
اصولگرایانی که جریان اصولگرایی را هزینه رسیدن به پست و مقام می کنند در حقیقت بنام اصولگرایی و بکام اصلاح طلبی است پاداش این خوش خدمتی هم رئیس شدن افرادی است که اصولگرایی را نردبان ترقی شخصی خود می کنند