کد خبر: ۱۱۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
معاون استاندار فارس:

مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت است/ کشور نیاز به افزایش موالید دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: کشور ایران دارای منابع طبیعی بسیاری است که مشکلات اقتصادی به وجود آمده مربوط به نحوه مدیریت منابع است و روش مدیریتی باید اصلاح شود.

به گزارش شیرازه، هادی پژوهش در همایش بزرگداشت روز ملی جمعیت با اشاره به اینکه در کشور آلمان به دلیل کاهش جمعیتی از مهاجران سوری و افغانستانی پذیرش می‌کنند، ادامه داد: موقعیت ایران در غرب آسیا حساس است که اگر بخواهیم با نگاه امنیتی ببینیم، کشور ما نیاز به افزایش موالید دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تأکید بر لزوم رفع موانع افزایش جمعیت افزود: درجهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم نیاز به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور داریم، از طرفی از منابع داخلی نیز باید درست بهره‌برداری کنیم.

پژوهش مسائل اقتصادی و دغدغه تأمین معیشت خانواده را یکی از عوامل مؤثر بر کاهش موالید ارزیابی و اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق نیز باید برطرف شود تا خانواده‌ها حفظ‌شده و موالید افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول با تصریح اینکه اگر در مسئله اعتیاد اگر مدیریت صحیحی نداشته باشیم، در آینده نزدیک دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد، گفت: عمده آسیب‌های فعلی اعتیاد در جامعه، مصرف مواد مخدر صنعتی است که زیر راه‌پله‌ها و به‌صورت‌های مختلف تولید و توزیع می‌شود.

پژوهش خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهایی که از سوی مسئولان ارائه می‌شود، آیا واقعاً کاهش طلاق در استان فارس نتیجه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های آنان بوده یا نتیجه تغییر نوسانات است.

بنابراین گزارش همایش بزرگداشت روز ملی جمعیت با همکاری اداره کل ثبت‌احوال فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز بهداشت شهرستان شیراز برگزار شد. در این همایش برخی از اساتید علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز بر همه‌جانبه دیدن مسئله جمعیت و نه‌تنها تأکید برافزایش میزان موالید، توجه به تعداد و ترکیب جمعیتی به همراه توزیع جمعیت، عوامل مرگ میر و کاهش آن و وضعیت اشتغال و معیشت در خانواده‌ها تأکید کردند.

توجه به حقوق زنان، حقوق کودکان و اجرای صحیح برنامه‌های حمایتی در دوران بارداری و پس از زایمان و همچنین حفظ امنیت شغلی زنان از دیگر موارد مورد تأکید اساتید حاضر در همایش بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان