کد خبر: ۱۱۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

سردرگمی مردم سپیدان در ترافیک گردشگران

ورود صدها هزار مسافر و گردشگر به شهرستان سپیدان این نگین زاگرس در ایام تعطیلات تابستان به جز بار ترافیک برای مردم سوغاتی ندارد و مسئولان تنها نظاره‌گر ورود و عبور خیل مسافران به شهرستان هستند .

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان با داشتن جاذبه ها و امتیازات توریستی فراوان از جمله تفرجگاههای بی شمار،آبشارهای زیبا، آثار و ابنیه مذهبی و تاریخی ، دامنه های کوهستانی و شهرها و روستاهای زیبا با چشم اندازهای طبیعی، که با کمی توجه و فراهم کردن امکانات توریستی و انجام تبلیغات کافی در این امر مهم می تواند به مرکز توریستی  جنوب کشور تبدیل شود.

در فصل تابستان از اقصی نقاط کشور، آب و هوای معتدل و جاذبه های طبیعی فراوان مسافران وگردشگران را به این سمت می کشاند اما متاسفانه باورود گرشگران ومسافران به شهرستان تنها سهم مردم شهر وروستا ترافیک های عظیمی که بعضی مواقع به ساعتها کشیده می شود وجاده های منتهی به شهر اردکان بسیار شلوغ وپرتردد می شود .

ورود صدها هزار مسافر و گردشگر به شهرستان سپیدان  این نگین زاگرس در ایام تعطیلات تابستان ، تا جایی که در اولین روز از این تعطیلات چند روزه در جاده های مناطق گردشگری و خیابان های سطح شهر اردکان شاهد ترافیک بسیار سنگین بوده ایم.

 مسئولان تنها نظاره‌گر ورود و عبور خیل مسافران به شهرستان هستند این در حالی است که در صورت ایجاد زیرساخت های مناسب و جذابیت های گردشگری می توان با افزایش میزان ماندگاری گردشگران نسبت به افزایش درآمد های عمومی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان اقدام کرد.

 شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان اگر چه به لحاظ جمعیتی جزو شهرهای کوچک ایران قلمداد می شود، ولی به لحاظ موقعیت توریستی و جغرافیایی و توپوگرافی، مشکلات ترافیکی بزرگی را بر دوش خود می کشد.ترافیک کسل کننده این شهر کوچک که هر روز بر وسعت آن افزوده می شود، به گونه ای بوده که حتی مسافرانی که برای اولین با به این شهر پا می گذارند از این ترافیک کسل کننده به ستو آمده اند. نبود یک برنامه ریزی جامع خدمات شهری در چند دهه گذشته و وجود خیابان های باریک و معطوف شدن بار ترافیکی این شهر به بافت قدیمی و مرکزی آن وضعیت ترافیکی وخیمی را برای مردم این شهر زیبا اما توسعه نیافته ایجادکرده است.

 امروز شهرستان سپیدان وشهر اردکان را همه گردشگران داخلی و خارجی می شناسند و کمتر کسی وجود دارد که آوازه طبیعت سحر انگیز و بکر آن را نشنیده باشد،  اما از طرفی دیگر تغییرات محیطی و افزایش یکدفعه توسعه شهری در این شهر کوچک و رشده فراینده وقارچ گونه خودروی های شخصی باعث شده که این شهر در بیشتر ایام و حتی روزهای بارانی ترافیکی کسل کننده داشته باشد .

باورود گرشگران ومسافران به شهرستان تنها سهم مردم شهر وروستا ترافیک های عظیمی که بعضی مواقع به ساعتها کشیده می شود وجاده های منتهی به شهر اردکان بسیار شلوغ وپرتردد می شود .

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، گردشگری ، ترافیک
نظرات بینندگان