کد خبر: ۱۱۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه:

بدهی 200 میلیارد تومانی قطار شهری شیراز به پیمانکاران / مترو همیشه باید یارانه بگیر باشد

مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: قطار شهری هیچ گاه نمی تواند درآمدزا باشد چرا که این وسیله حمل و نقل با هدف سهولت، راحتی و کم هزینه بودن رفت و آمد مردم ساخته شده است؛ لذا مترو باید همیشه یارانه بگیر باشد.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اشاره به بهره برداری کامل از فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز طی چند روز آینده، گفت: خط یک مترو شیراز به طول 24.5 کیلومتر بعد از تهران طولانی ترین خط مترو کشور است.

اسد الله حاجی زمانی اظهار داشت: در صورتی که مشکل منابع مالی نداشته باشیم خط یک تا 6 الی 8 سال آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود، نبود اعتبارات کافی و ضرورت سرعت ساخت قطار شهری، بیان کرد: برای تهیه اعتبارات کافی جهت ساخت و تکمیل این پروژه علاوه بر فروختن۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و پیگیری 30 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع شهرداری گرفتیم و برای خط دوم هم ۷۷۱ میلیون دلار فینانس شد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز از بدهی 200 میلیارد تومانی قطار شهری به پیمانکاران خبر داد و گفت: این مبلغ بدهی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: این بدهی ها چرخشی است و این موضوع در پروژه های عمرانی زنده، طبیعی محسوب می شود.

حاجی زمانی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 50 درصد منابع اعتباری فراهم شده است، گفت: قطار شهری هیچ گاه نمی تواند درآمدزا باشد چرا که این وسیله حمل و نقل با هدف سهولت، راحتی و کم هزینه بودن رفت و آمد مردم ساخته شده است؛ لذا مترو باید همیشه یارانه بگیر باشد.

به گزارش شیرازه، فاز اول خط یک قطار شهری شیراز پس از گذشت 12 سال به بهره برداری رسید و فاز دوم آن نیز طی دو هفته آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

نظرات بینندگان