کد خبر: ۱۱۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در سپیدان:

فتنه خط قرمز نظام است و فتنه گران در نظام جایی ندارد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درهمایش سپیدان گفت: فتنه خط قرمز نظام است و فتنه گران در نظام جایی ندارد این موضع نظام است و ما هم با شلوغ کاری و تهدید عقب نمی نشینیم و ائمه جمعه هم باید با ادبیات قاطع و مستند این مطالب را بیان کنند.

به گزارش شیرازه، آیت الله سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درهمایش ائمه جمعه استان فارس در شهرستان سپیدان گفت:ما از دولت حمایت می کنیم و این جزو مواضع ما است و کسی حق ندارد ناعادلانه دولت را زیر سوال ببرد.

تقوی تصریح کرد: دولت رکن مقتدر نظام است و مردم باید به دولت تکیه کنند، زیرا دولت قدرتمند و با اقتدار باعث افتخار و عزت کشور است.

وی با بیان اینکه باید فضا در جامعه باید مهیا باشد تا مدیران بتوانند خدمت رسانی کنند، افزود: بتبیین مواضع نظام، ایجاد آرامش در جامعه و تقویت خودباوری و امید در جامعه از رسالتهای برجسته ائمه جمعه است.

رییس شوری سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه حل مشکلات اقتصادی و تقویت تولیدات داخلی و حمایت از اقتصاد بومی است.

ایشان افزودند: ما نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه داریم، ما از دولت، مجلس، و قوه قضاییه و نهادهای رسمی دفاع می کنیم اما در مقابل نقد هم می کنیم، ما نمی گذاریم نهادهای نظام تضعیف شوند اما قوا و نهادهای نظام خودشان هم باید به شکلی عمل کنند که موجب تضعیف خودشان نشوند.

وی، نماز جمعه را پشتیبان اقتدار امروز کشور دانست و اظهار داشت: ما از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی هم حمایت می کنیم، به ویژه از سپاه که امروز مورد هجمه قرار دارد.


وی افزود: برخی افراد هر موضوعی را که به دین و دیانت و رهبری متصل باشد، مورد حمله قرار می دهند.

تقوی گفت: باید روی نماز جمعه سرمایه گذاری بیشتری کنیم، چرا که نماز جمعه یک جریان ولایی است و بر محور ولایت شکل گرفته و ائمه جمعه مفسر و مبین اندیشه ولی امر مسلمین هستند، آنان سعی می کنند که معارف اسلامی و آموزه های فرهنگ دینی را برای مردم تبیین و تفسیر کنند.

وی اظهار کرد: در نماز باید مسائل سیاسی مطرح شود و اطلاعات امامان جمعه نیز باید به روز باشد تا بتوانند پدیده های سیاسی را تجزیه و تحلیل کنند و اگر اطلاعات امام جمعه ای به روز نباشد در این بخش نمی تواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: اینکه عده ای زمزمه کنند چرا ما باید با آمریکا مخالف باشیم در حالی که بسیاری از کشورها ارتباط دارند، این غلط است، امام جمعه باید مواضع نظام را تفسیر و تبیین کند، اما اینکه فلان حزب یا جریان چه می گوید خودشان باید پاسخگو باشند.

وی گفت: اینکه فتنه خط قرمز نظام است و فتنه گران در نظام جایی ندارد این موضع نظام است و ما هم با شلوغ کاری و تهدید عقب نمی نشینیم و ائمه جمعه هم باید با ادبیات قاطع و مستند این مطالب را بیان کنند.

تقوی با بیان اینکه  ۴۲ هزار نیروی ستادی نماز جمعه  در سراسر کشور فعالیت می کنند، افزود: ۹۰۰ امام جمعه نیز در ۹۰۰ شهر کشور فعالیت می کنند.با اشاره به هجمه های گسترده ای که علیه نهادهای دینی و انقلابی می شود، گفت: ما هر سال یک مجلس قدردانی از همسران ائمه جمعه برگزار می کنیم و چه هجمه ها که به این کار نشد از جمله اینکه بودجه آن از کجا تامین می شود اما امروز کسی از نشست ها و سمینارهای عریض و طویلی که در گرانترین هتل ها برگزار می شود چیزی نمی گوید.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: مسئول بیکاری و مشکلات صنعت در شهرستان ها ائمه جمعه نیستند که بخواهند در این راستا پاسخگوی مردم باشند. بلکه ائمه جماعات باید مشکلات را به مسئولان ارشد استان اطلاع دهند قبل از اینکه آن را در خطبه های نماز جمعه مطرح کنند.

فارس باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد

سید محمد علی افشانی استاندار فارس در در این همایش اظهار داشت: مبارزه قهری با ابزارها و تکنولوژی های نوین نتیجه ای نخواهد داشت چرا که انتهای مقاومت کردن پذیرفتن است اما اگر با فرهنگ غنی و عظیمی که ما داریم مسائل فرهنگی را از ابتدا با برنامه دنبال کنیم با استفاده از آنها می توانیم پیام دین و مذهب را آنچنان که هست منتقل کنیم.

استاندار فارس، با اشاره به محدودیت منابع در کشور و استان اظهارداشت: در شرایطی که عمده درآمد دولت صرف پرداخت حقوق و یارانه می شود و تنها پنج درصد برای کارهای عمرانی باقی می ماند، بهترین و تنها راه ممکن، تکیه بر مردم و استفاده از ظرفیت آنها در جهت سرمایه گذاری، تولید و اشتغال است.

افشانی افزود: سال گذشته در حوزه های مختلف شاهد دستاوردهای خوبی در استان بودیم و امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال نامگذاری شده همه باید تلاش کنیم کارنامه بهتری ارائه دهیم.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم استفاده مطلوب و درست از ابزارهای نوین و دستاوردهای انقلاب صنعتی بیان داشت :در کشور یک فرهنگ آمیخته از فرهنگ ایرانی و اسلامی داریم که بعد از ورود صنعت نفت به کشور فرهنگ صنعتی هم وارد کشور شده است.

مهندس افشانی افزود: اساساً انقلاب صنعتی همراه خود فرهنگی را خواهد آورد و هیچ راه گریزی هم وجود ندارد و تنها راه حرکت درست در این مسیر استفاده از ابزار نوین و دستاوردهای انقلاب صنعتی است و اینکه تولیداتی داشته باشیم که با استفاده از آنها بتوانیم پیام و حرف خود را بزنیم.

وی ادامه داد: مبارزه قهری با ابزارها و تکنولوژی های نوین نتیجه ای نخواهد داشت چرا که انتهای مقاومت کردن پذیرفتن است اما اگر با فرهنگ غنی و عظیمی که ما داریم مسائل فرهنگی را از ابتدا با برنامه دنبال کنیم با استفاده از آنها می توانیم پیام دین و مذهب را آنچنان که هست منتقل کنیم.استاندار فارس، با اشاره به محدودیت منابع در کشور و استان اظهارداشت: در شرایطی که عمده درآمد دولت صرف پرداخت حقوق و یارانه می شود و تنها پنج درصد برای کارهای عمرانی باقی می ماند، بهترین و تنها راه ممکن، تکیه بر مردم و استفاده از ظرفیت آنها در جهت سرمایه گذاری، تولید و اشتغال است.

مهندس افشانی افزود: سال گذشته در حوزه های مختلف شاهد دستاوردهای خوبی در استان بودیم و امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال نامگذاری شده همه باید تلاش کنیم کارنامه بهتری ارائه دهیم.

استاندارفارس این استان را پایه تمدنی کشور دانست و گفت: با توجه به وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و وجود آثار تاریخی و تمدنی منحصر به فرد کشور و جهان در فارس، این استان باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

افشانی افزود: تحقق این مهم نیز مستلزم حاکم شدن امنیت و آرامش در استان است که امنیت امروز استان را می توان مثال زدنی دانست، امنیتی که حاصل همراهی مردم، تلاش اعضای شورای تامین و سایر دست اندارکاران است.

وی تصریح کرد: به رغم همه اقدامات انجام شده، اما می دانیم که هنوز هم مشکلات بسیاری در حوزه های مختلف از جمله بیکاری است اما باید به مردم امید داده شود تا آنها با امید به آینده، برای سرمایه گذاری وارد عمل شوند.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، ائمه جمعه ، فتنه
نظرات بینندگان