کد خبر: ۱۱۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
محققان پی بردند؛

صبحانه مفصل بهترین راه برای کاهش وزن

عادت به صرف یک صبحانه کامل و مملو از کربوهیدارت و پروتئین و رعایت یک رژیم غذایی کم کالری در بقیه روز، موجب کاهش وزن و حفظ آن در تمام طول عمر می‌شود.
صبحانه مفصل بهترین راه برای کاهش وزنبه گزارش شیرازه، جدیدترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، زمان‌بندی وعده‌های غذایی نقش مهّمی در کاهش و یا افزایش وزن دارد.

بر اساس همین مطالعات، افرادی که بیش از سه وعده در روز غذا می‌خورند و مفصل‌ترین وعده غذایی شان وعده شام است، در معرض ریسک داشتن شاخص توده بدنی قرار دارند که با افزایش ریسک بیماری‌های گوناگون نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی انواع سرطان مرتبط است.

محققان دانشگاه لیندا کالیفرنیا، با بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از 50 هزار نفر دریافتند، صبحانه کلیدی‌ترین وعده غذایی به منظور کاهش وزن است.

پژوهشگران باور دارند، اولین وعده غذایی کامل به ایجاد سوخت و ساز طبیعی بدن و تنظیم قند خون کمک می‌کند؛ لذا افرادی که از خوردن صبحانه صرف‌نظر می‌کنند، در معرض چاقی قرار دارند.

هانا کاهلئوا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «خوردن صبحانه مفصل و مقدار کمی ناهار، حذف وعده شام سنگین، پرهیز از خوردن میان وعده‌های اضافی و پر کالری، تبدیل صبحانه به مفصل‌ترین وعده غذایی روز و استفاده از سبزیجات در وعده شام مؤثرترین راه برای کنترل وزن و در نهایت کاهش وزن باشد».

به گفته محققان، عادت به صرف یک صبحانه کامل و مملو از کربوهیدارت و پروتئین و رعایت یک رژیم غذایی کم کالری در بقیه روز، موجب کاهش وزن و حفظ آن در تمام طول عمر می‌شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان