کد خبر: ۱۱۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
رئیس سازمان نظام پزشکی شیراز در گفتگو با شیرازه:

تمهیدات انتخابات الکترونیک قبل از برگزاری انتخابات آزمایش شود/ حفظ حقوق مردم از اولویت‌های سازمان نظام پزشکی است

منتخب اول انتخابات نظام پزشکی شیراز با اشاره به لغو برگزاری انتخابات الکترونیک نظام پزشکی حین برگزاری این انتخابات، خواستار آن شد که مسئولین قبل از شروع انتخابات نرم‌افزار و سخت‌افزار انتخابات الکترونیک را آزمایش و ایرادات آن را رفع کنند.
به گزارش شیرازه، در انتخابات نظام پزشكي روز جمعه (سی ام تير ماه) که پیش تر اعلام شده بود بصورت الکترونیکی برگزار می شود بعد از اینکه امكان رأي گيري الكترونيكي بنا به دلايل نامعلوم فراهم نشد،  موجی از اعتراضات را در میان واجدین شرایط به همراه داشت شماری از واجدين نیز امكان شركت در انتخابات را از دست دادند.

دکتر حمیرا وفایی در گفتگو با خبرنگار شیرازه، درخصوص روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی گفت: تمهیداتی آماده شده بود که انتخابات هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری برگزار شود و قبل از انتخابات به نظر می‌رسید شرایط برای برگزاری الکترونیکی انتخابات فراهم است اما متاسفانه در روز برگزاری انتخابات، اشکالاتی ایجاد شد که نزدیک ظهر انتخابات الکترونیکی را کنسل کردند.

تمهیدات انتخابات الکترونیک قبل از برگزاری انتخابات آزمایش شود/ حفظ حقوق مردم از اولویت‌های سازمان استوی با تصریح اینکه برخی از اعضای جامعه پزشکی به امید اینکه می‌توانند به صورت اینترنتی در انتخابات شرکت کنند به مسافرت رفته بودند، گفت: کنسل شدن انتخابات الکترونیکی موجب عدم مشارکت برخی از اعضای جامعه پزشکی در انتخابات شد اما اینکه همزمان انتخابات به صورت حضوری نیز برگزار می‌شد کمک کرد تا کسانی که در شهر حضور دارند در پای صندوق رأی‌گیری حاضر شوند.

رئیس شورای عالی هماهنگی نظام پزشکی استان فارس تصریح کرد: علیرغم لغو انتخابات الکترونیک شاهد افزایش درصد رای‌دهندگان نسبت به دوره‌های قبل بودیم و به نظر می‌رسید تعداد افراد زیادی از جامعه خدوم پزشکی سر صندوق حاضر شدند که موجب خرسندی است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شیراز به منظور جلوگیری از ایجاد حاشیه‌های انتخاباتی پیشنهاد داد که انتخابات‌های الکترونیک ابتدا در مقیاس‌های کوچکتر مانند انتخابات انجمن‌های علمی و صنفی برگزار و آزمایش شود و بعد از رفع ایرادات، مسئولین از این سامانه‌ها برای انتخابات گسترده‌تر استفاده کنند.

این متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ فوق تخصصی پریناتولوژی، حفظ حقوق مردم و جامعه پزشکی را از وظایف و اهداف اصلی سازمان نظام پزشکی برشمرد و افزود: اولویت کاری ما حفظ و احقاق حقوق مردم است و همه ما برای این منظور در سازمان‌های مردم‌نهاد حضور داریم و امیدواریم بتوانیم در امور صنفی، علمی و انتظامی مربوط به جامعه پزشکی موفق باشیم و ان‌شاءالله در این دوره تلاش می‌کنیم با تعامل با سیستم‌های اجرایی و ارگان‌های دیگر و مشارکت بیشتر جامعه پزشکی و مردم امور مربوط به سازمان نظام پزشکی را به پیش ببریم.

به گزارش شیرازه، اگرچه از ماه‌ها قبل، برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی تلاش‌های بسیاری شده بود و قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز به جامعه پزشکی اطمینان داده بود که تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی توسط وزارت بهداشت درنظر گرفته شده اما با توجه به اختلالات گسترده در زمان رای‌گیری، انتخابات الکترونیک لغو شد.

اعلام برگزاری انتخابات الکترونیک موجب شد تا بخشی از جامعه پزشکی با اطمینان از امکان مشارکت غیرحضوری در مراکز درمانی شیفت باشند یا به مسافرت بروند که با لغو روش غیرحضوری، این گروه از جامعه پزشکی امکان مشارکت در انتخابات را پیدا نکردند و تمدید انتخابات تا ساعت ۱۰ شب تاثیر زیادی بر کمک به شرکت پزشکان جا مانده از انتخابات نداشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان