کد خبر: ۱۱۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

آشفته بازار اجاره بهای مسکن در سپیدان

اجاره بهای سنگین در شهرستانی مثل سپیدان که اقتصادش فلج است و بیکاری درآن بیداد می کند کمر نان آور خانواده را می شکند.

به گزارش شیرازه، سپیدان به علت قرار گرفتن در دامنه زاگرس ومنطقه کوهستانی با نبود زمین جهت ساخت وسازدچار مسکن مشکل شده است . گرانی اجاره‌بهای مسکن در سپیدان به یکی از مشکلات بزرگ برای مردم این شهرستان مبدل شده به طوری که اجاره‌بهای مسکن در این چندسال چندین برابر شده این مهم زمینه نارضایتی و اعتراض همشهریان را فراهم ساخته است.

آشفته بازار اجاره بهای مسکن در سپیدان وصعود قیمت اجاره بهای خانه درسپیدان به یک معضلی تبدیل شده است. که به نظر می رسد در نبود راهکار، مدیریت و کم‌توجهی مسئولان روز به روز پیچیده تر می شود.

برخی از این مستاجران خانه های اجاره ای درشهرستان سپیدان که اکثرا جوان هستند در گفتگو با خبرنگاما اظهار داشتند: با چه مقیاس و با چه اندازه ای اجاره بهای خانه در شهرستانی با درآمدی این چنینی باید این مبالغ را پرداخت کند؟اینجا نرخ خانه وتعیین اجاره بها دست اشخاصی منحصر به فرد هست وانها هستند که قیمت ها را بالا وبالاتر می برند . بررسی ها حاکی از این است که قیمت اجاره‌بهای منازل در این شهرستان نسبت به چند ماه گذشته افزایش چشمگیری در حد دو برابر شدن را داشته است.
 
اجاره بهای مسکن درسپیدان به هیچ عنوان بر مبنای یک قیمت مشخص و منطقه‌ای تعیین نمی شود اینجا هر کس هر قیمتی بخواهد روی خانه  ملک خود می گذارد.. چه بسا بسیاری از مستاجرین به خاطر همین اجاره های سنگین پس از چند ماه مجبور به تخلیه خانه ها شده اند و بر شمار مستاجران فراری از شهرافزوده می گردد.
 
چندسالی است وضعیت قیمت‌ها در شهرستان سپیدان تغییرکرد و اکنون قیمت خرید و فروش ملک و یا حتی رهن اجاره در برخی نقاط سپیدان از ‌شهرهایی نظیر شیراز ویاسوج کمتر نیست. متاسفانه عدم نظارت بر قیمت اجاره و فروش مسکن در شهرستان باعث رکود بی سابقه در بازار آن شده است.شاید همین گرانی، رکود در بازار مسکن به ویژه در زمینه خرید و فروش را به دنبال داشته و به نظر می‌رسد بازار رهن و اجاره به خاطر ناچاری مستاجران، توانسته تا حدی گرمای تنور بازار بنگاه‌ داران را گرم نگاه دارد.

وجود بنگاه‌های مختلف در سطح شهر سپیدان نیز در افزایش قیمت مسکن بی‌تاثیر نبوده به نحوی که کارشناسان و حتی خود بنگاه‌ داران معتقدند، قیمت‌ها توسط آنها تعیین می‌شود و هر چه مراجعه مردم به بنگاه‌ها بیشتر باشد، در افزایش قیمت‌ها اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

صاحبخانه شدن یک رویا و خانه بدوشی برای مستاجران دغدغه ای است که سالهای اخیر و خصوصاً امسال به اوج خود رسیده است. فعالین خرید و فروش مسکن از کسادی بازار و اجاره نشین ها از قیمت بالای بهای اجاره و کیفیت پایین ساخت و سازها می نالند.

یکی از مستاجران خانه های سپیدان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: شاید تمامی اجاره بهایی که در این مدت پرداخت کرده ام می توانستم خانه ای برای خودم بخرم، گفت: اجاره بهای سنگین در شهرستانی مثل سپیدان که اقتصادش فلج است و بیکاری درآن بیداد می کند کمر نان آور خانواده را می شکند.

جوانی که تازه تشکیل خانواده داده و به مستاجری روی آورده است، به خبرنگار ما می گوید: با شرایط اشتغال و وضعیت گرانی مسکن واقعا نگران هستم که در آینده چه پیش خواهد آمد.

امید است که با نظارت مسئولان این نابسامانی ها درآشفته بازار اجاره بهای مسکن رفع گردد وشاهد بهبود اجاره بهای مسکن در نگین زاگرس باشیم.

منبع:  مارگون
برچسب ها: سپیدان ، اجاره بها ، مسکن
نظرات بینندگان