کد خبر: ۱۱۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
به مناسبت 2 مرداد، سالروز ولادت و تشییع شهید محمدرضا محمدی؛

اولین شهید امامشهر که در سالروز تولدش آسمانی شد

پاسدار شهید محمدرضا محمدی اولین شهید امامشهر است و اتفاقات عجیبی درباره این شهید رخ داده است که بمناسبت سالروز شهادتش، این اتفاقات را مرور می کنیم.

به گزارش شیرازه، پاسدار شهید محمدرضا محمدی اولین شهید امامشهر است و اتفاقات عجیبی درباره این شهید رخ داده است که بمناسبت سالروز شهادتش، این اتفاقات را مرور می کنیم:

شهید محمدی در 2 مرداد 43 چشم به جهان گشوده است و در یک تقارن جالب، در  29 تیرماه 62 در عملیات وافجر 2 در منطقه حاج عمران به شهادت رسیده است و دقیقاً 2 مرداد 62 و در روز تولدش، تشییع و به خاک سپرده شد.

وی قبل از شهادتش و به همراه تعدادی از دوستانش، محلی برای تدفین اموات جدید شهرش تهیه می کنند و آرزو میکرده اولین کسی باشد که آنجا دفن می شود، مکانی که امروز به قبرستان بقیع امامشهر مشهور است.

جالب است بدانید شهید محمدی اولین کسی است که در این قبرستان دفن شده و قبل از او کسی در این مکان دفن نشده بود. پس از دفن شهید محمدی، بقیه شهدا و اموات امامشهر نیز در همین مکان دفن شدند.

نام «قبرستان بقیع» نیز به پیشنهاد شهید محمدی روی این قبرستان گذاشته شده است.

وی جزء اولین کسانی بود که از امامشهر به سپاه پاسداران پیوست، ولی همیشه از پوشیدن لباس میان همسایگانش فرار میکرد و میگفت: نمی خواهم با این لباس فخر فروشی کنم.

شهید محمدی اولین کسی بود که در امامشهر، علیه بنی صدر افشاگری کرد و اعلامیه های روشنگرانه میان مردم پخش کرد.

بخشی از وصیت نامه شهید محمدی: تضعیف روحانیت، تضعیف اسلام است و به گرد این محور جمع گشته و و میهن اسلامی را از گرداب های نفاق برهانید. 
مادر جان! اگر من شهید شدم (که شهادت آرزوی همیشگی من است) از تو می خواهم که برایم گریه نکنی...

روحش شاد و راهش پر رهرو باد...


منبع: پرگون

نظرات بینندگان