کد خبر: ۱۱۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

برای روز دختر دنبال هدیه ای باشیم که سبب سعادت دنیوی و اخرویمان گردد

امام رضا(ع)در مورد حضرت معصومه می فرمایند:هرکی عمه ام حضرت معصومه(س) در قم زیارت کند پاداشش بهشت است.

به گزارش شیرازه، اغاز دهه کرامت با میلاد بزرگ بانویی شروع می شود که اسوه بانوان جهان اسلام و ایران اسلامی است.

 این روزها ایران سراسر غرق در شور و سرور است زیرا در روزهایی به سر می بریم که روز شادی و شعف است.

روز میلاد حضرت معصومه(س) مصادف است با روز دختر؛ دخترانی از جنس پاکی و حیا؛ روز دختر است، به راستی که مصادف شدن روز میلاد حضرت معصومه با روز دختر خود کلی حرف دارد برای دختران میهن اسلامی من، پیام ها دارد برای دختران مسلمان و به قدری هم بار انان را سنگین تر می کند چرا که دختر ایرانی و اسلامی افتخارش به حضرت زهرا و معصومه(س) و... است و تلاشش هم این است که تمامی امور زندگی در لحظه لحظه لحظات خوب یا بد زندگی انان را الگو و اسوه ی خود قرار دهد.

امام رضا(ع)در مورد حضرت معصومه می فرمایند:هرکی عمه ام حضرت معصومه(س) در قم زیارت کند پاداشش بهشت است.

من به عنوان یک زن مسلمان ایرانی اولین چیزی را که از زندگی بزرگانی همچون حضرت معصومه وام می گیرم حجاب فاطمی است.

مصادف شدن روز دختر با میلاد حضرت معصومه تلنگری است برای دختران تا هرچه بیشتر در این روزها تلاش کنند تا کرامات حضرت معصومه(س)را بشناسد و به شناخت هم بسنده نکند، بلکه کرامات را شناخته و در رندگی روزمره انان را به کار بگیرند.

شاید خیلی ها در این روزعزیز به دنبال گرفتن هدیه یا هدیه دادن باشند اما به نظر من در این روزها بهترین عیدی و هدیه ای که می توان دریافت کرد این است که تلاش کنیم اخلاقیات خود را یک درجه هم که می شود به حضرت معصومه نزدیک تر کنیم چرا که این هدیه هم می تواند سبب سعادت دنیوی و اخروی گردد.

بعضی هایمان به دنبال بهانه ای برای هدیه دادن یا هدیه گرفتن هستیم که این روزها بهانه ی خوبی برای این کار است اما ای کاش وسعت دیدهایمان را انقدر زیاد کنیم که دیگر هدیه های زودگذر دنیایی چه از جنس های طلایی و گران قیمت و یا شاخه گلی، چندان نتواند دلمان را بلرزاند.

ای کاش همه ما زندگی کردن و خوب زندگی کردن را هدیه ای می دانستیم جاودانه و برای رسیدن به ان انقدر تلاش می کردیم تا طعم خوش ان را در رندگی هایمان حس کنیم، اصلا هم کار سخت و دشواری نیست فقط و فقط کافی است به دنبال شناخت کرامت های افرادی همچون حضرت معصومه س برویم انان را بشناسیم و در زندگی روزمره انان را به کار بگیریم ان وقت است که دیگر سرمان را گرم این نمی کنیم که هدیه ای مادی لبخند رضایت رامیهمان لب هایمان کند یا اشک را میهمان چشم هایمان، ساختن زندگی انگونه که شایسته یک شیعه واقعی است و دل امام زمان عج را به درد نمی اورد بهتربن هدیه ای است که هر شیعه و مسلمان می تواند دریافت کند.

منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان