کد خبر: ۱۱۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

قیمت نجومی پیازدرقطب اول تولیدجنوب کشور

این روزها محصول پیاز در سپیدان با روند افزایش قیمت روبروست و این سیرصعودی فشاری بر اقشار کم درآمد جامعه است.

به گزارش شیرازه، این روزها پیاز در بازارسپیدان قطب اول تولید پیازدر جنوب کشور به قیمت بیش از 4500 تومان عرضه می‌شود. قیمت این محصول که پای ثابت بیشتر غذاها می‌باشد تا 5000 هزار تومان هم پیش رفت و اکنون در برخی سبزی فروشی‌ها با قیمتهای متفاوت 4000 تا 5000 تومان به فروش می‌رسد.

هر چند خاصیت پیاز، اشک درآوردن است اما این بار جناب پیاز اشک برخی آقایان را هم درآورده است، البته نه به این دلیل که آنان زحمت پوست کندن پیاز را به جای خانم‌ها متقبل شده‌اند، بلکه به این دلیل که قیمت این محصول کشاورزی چند هفته‌ای است پرواز صعودی را آغاز کرده و گویا قرار هم نیست به نرخ‌های اولیه یک ماه پیش برگردد.

در حالی که طی روزهای اخیر گرانی پیاز یکی از مشکلات در بازار محصولات کشاورزی تبدیل شده است قیمت هر کیلوپیازدر قطب  اول تولید این محصول به 5 هزار تومان رسیده که اقشار کم درآمد قادر به خریدن این محصول پرمصرف در سبد خانوار نیستند.

  هر کیلو گرم پیاز که در سال گذشته تا 400 تومان کاهش یافته بود و در ماه های گذشته نیز هزار تا 3 هزار تومان قیمت داشت، امروز در میوه فروشی های سطح شهرستان به 4500 تومان تا 5 هزار تومان رسیده است در حالی که به عنوان یک محصول صیفی نباید بیشتر از هزار تومان در هر کیلو گرم قیمت داشته باشد.

 یکی از شهروندان  سپیدانی در هنگام خرید پیاز ،بیان کرد: قیمت پیاز از میوه هم بالاتر رفته و فقط می توانم به اندازه یک وعده پیاز خریداری کنیم.

 براساس گزارشات میدانی خبرنگار ما در برخی از نقاط شهر حاکی از این است که قیمت پیاز به کیلویی 5000 تومان هم رسیده است .حال جای این پرسش مطرح می شود چراشهرستان سپیدان که به عنوان یکی از قطبهای تولید پیاز فارس ویا کشور محسوب می شود پیاز به محصولی کمیاب وحتی نایاب برای افرادی خاص در میوه‌فروشی‌ها تبدیل شده و قیمت آن نیز به شدت افزایش یافته است ؟

به هرحال لازم است متولیان امر نظارت بر بازار نسبت به کنترل قیمت ها و تثبیت قیمت ها نظارت بیشتری داشته باشند تا بازار دچار تزلزل نشود.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان