کد خبر: ۱۱۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
رئیس آموزش پرورش استهبان:

آموزش پرورش استهبان از نظر آموزشی و تربیتی رتبه های نخست استان را دارد / تمامی مدارس شهر و روستا هوشند سازی شده اند

در اولین قسمت از ستون مسئولین بدون سانسور، مدیریت آموزش پرورش استهبان دعوت ما را قبول کرده اند و حاضر به مصاحبه با سته بان شده اند که مصاحبه به شرح زیر است.

به گزارش شیرازه،  در اولین قسمت از ستون مسئولین بدون سانسور، مدیریت آموزش پرورش استهبان دعوت ما را قبول کرده اند و حاضر به مصاحبه با سته بان شده اند که مصاحبه به شرح زیر است.


لطفا خودتون رو معرفی کنید و از سابقه خودتون در آموزش پرورش خلاصه ای بفرمایید.

اصغر غنی فرزند بهرام متولد 1344/12/1

سال 65 وارد آموزش و پرورش شدم و ابتدا در خرامه و سروستان خدمت می کردم و بعد به استهبان آمدم در استهبان هم در سمت مدیر مدرسه، مسئول نمایندگی، معاونت مالی یودم و هم اکنون نیز در این پست مشغول خدمت به فرهنگیان و دانش آموزان هستم.

چه مقدار از سند تحول بنیادین آموزش پرورش اجرا شده است؟

سند تحول بنیادین در برخی از قسمت ها در حال اجرا هست و ما بقی نیز به مرور زمان اجرا خواهد شد؛ برای مثال نظام 6.3.3 مدارس جزوی از سند تحول بنیادین است که اجرا شده و ما بقی اصول نیز به مرور زمان اجرا خواهد شد.


آموزش پرورش و مدارس استهبان را از نظر مسائل آموزشی در چه سطحی می بینید؟

مدارس استهبان و معلمین و فرهنگیان استهبان الحمدلله در سطح بسیار بالایی قرار دارند و در استان جزو رتبه های برتر هستیم و به همین دلیل است که فرهنگیانی که انتقالی میگیرند و به شهر های بزرگ مثل شیراز منتقل میشوند آنجا اولین پست هایی که بهشون معرفی میشه در اداره آموزش پرورش و یا مدیریت و معاونت های مدارس است.


یکی از پدیده هایی که طی یکی دو سال اخیر در استهبان شاهد آن هستیم کثرت مدارس غیر انتفاعی هست؛ آیا این باعث نمی شود در مدارس دولتی و نظام آموزشی شهرستان مشکلی بوجود بیاید؟

نرم تعداد مدارس انتفاعی شهرستان به نسبت آمار دانش آموزان شهرستان توسط اداره کل مشخص می شود و ثبت نام جهت راه اندازی مدرسه غیرانتفاعی در شهرستان ها نیز از طریق سایت اداره کل انجام می شود و اداره شهرستان دخالتی در تعداد مدارس غیر انتفاعی ندارد البته بوجود آمدن مدارس غیر انتفاعی مورد تاکید وزارت نیز هست.

در حال حاضر تعداد مدارس غیر انتفاعی در هر مقطع چه تعداد است؟

شهر ایج 3 مدرسه، شهر رونیز 2 مدرسه و در شهرستان استهبان 4 مدرسه متوسطه دوم، 3 مدرسه متوسطه اول و 6 مدرسه ابتدایی

با توجه به این نکته که وضعیت مالی مردم شهرستان استهبان به طور متوسط قشر متوسط به پایین را تشکیل می دهند آیا تدبیری کرده اید که سطح آموزش در مدارس دولتی و غیرانتفاعی یکسان باشد؟

بله، در حال حاضر نمی توان گفت مدارس غیر انتفاعی سطح آموزشی بالاتری دارند بلکه حتی ما مدارسی که حاشیه شهر هستند را نیز بیشتر رسیدگی کرده ایم هم از نظر امکانات و هم از نظر آموزشی و این خود نقطه قوتی هست که خانواده ها خیلی راحت مدرسه دلخواهشان را انتخاب می کنند.

گزارش شده است برخی مدارس دولتی جهت ثبت نام هزینه می گیرند آیا این طبق دستور العمل است یا خیر؟

هیچ کدام از مدارس دولتی نباید هزینه ای جهت ثبت نام بگیرند و اگر خانواده ای از طرف مدرسه مبلغی ازش درخواست شد به اداره رجوع کند و گزارش دهد؛ البته اولیای دانش آموزان می توانند مبلغی را جهت کمک به مدرسه پرداخت کنند.

چه تعداد از مدارس شهرستان در حال حاضر هوشمند سازی شده اند؟

تمامی مدارس کل شهر و روستا هوشمند سازی شده است و هیچ مدرسه ای نداریم که غیر هوشمند باشد.

چه تعداد معلم حق التدریس دارید و در سال تحصیلی جدید چه تعداد مشغول کار می شوند؟

در حال حاضر 50 نفر حق التدریس داریم که همه 50 نفر در سال تحصیلی جدید مشغول به کار خواهند شد.

وضعیت مدارس شهرستان را از نظر پرورش و تربیت چگونه می بینید و چه راه کار هایی جهت تربیت دانش آموزان اجرا می کنید؟

مدارس استهبان از نظر پرورش و تربیتی در سطح نخست استان می باشد و این مرهون زحمات معاونین پرورشی مدارس است.

گروه های سرود و تواشیح مدارس ما رتبه های نخست استان و کشور هستند و دانش آموزان ما در مسابقه های قرآن و اذان و ... نیز دارای رتبه های استانی و کشوری هستند. مدرسه ای در شهرستان نداریم که نماز جماعت در آن برگزار نشود یا مدرسه دخترانه ای نداریم که دانش آموز یا معلم بی حجاب یا بد حجاب داشته باشد.

ضمن تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، سخن پایانی شما به فرهنگیان و دانش آموزان:

بنده هم تشکر می کنم از فرماندار محترم و امام جمعه محترم شهرستان که در شورای آموزش پرورش کمک می کنند و پشتیبان هستند و همچنین از فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان که در همه مسائل مالی، آموزشی، پرورشی، فکری و... پشتیبان آموزش پرورش هستند و به ما کمک می کنند.

منبع: سته بان

نظرات بینندگان