کد خبر: ۱۱۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
یک کارشناس مسائل اقتصادی:

تبدیل ریال به تومان تاثیری در بازار‌های مالی ندارد

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تبدیل ریال به تومان در بین مردم سالهاست که انجام شده و در صورت عملی شدن این مصوبه به طور رسمی این طرح اجرا خواهد شد.
تبدیل ریال به تومان تاثیری در بازار‌های مالی نداردبه گزارش شیرازه، سیدمحمد احمدی کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با تغییر ریال به تومان و تاثیر آن در بازار‌های مالی گفت: تبدیل ریال به تومان و حذف یک صفر از پول ملی عملا پذیرش واقعیتی است که سال هاست در بین مردم اتفاق افتاده و این درحالی است که کسی از واژه ریال در خرید و کار‌های روزمره خود استفاده نمی‌کند.

وی افزود: تغییر در واحد پولی کشور زمانی بر بازار‌های مالی و اقتصاد تاثیرگذار خواهد بود که حذف یک صفر زمینه‌ای برای حذف چند صفر دیگر در پول ملی کشور را ایجاد کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه تصریح کرد: حذف صفر از واحد‌های پولی جهان تغییراتی را در اقتصاد کشور‌ها حاصل کرده واین درحالی است که چند صفر از واحد پولی آن‌ها حذف شده و در عمل حذف یک صفر از پول ملی کشور باعث تغییرات جزئی در محاسبات بانکی خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: در صورت حذف یک صفر از پول ملی طبیعتا در شکل سکه و اسکناس‌ها تغییراتی حاصل می‌شود و با درنظر گرفتن هزینه تغییر شکل آن‌ها توجیه اقتصادی در راستای تغییر ریال به تومان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: یک ریال در بازار قدرت خرید و ارزش چندانی ندارد و درصورت حذف چند صفر از پول ملی امکان تغییر در رشد اقتصادی امکان پذیر می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه بیان کرد: حذف صفر از واحد پولی به تنهایی نمی‌تواند تغییر مهمی در اقتصاد کشور ایجاد کند و باید در کنار آن اتفاقات مهمی در شرایط اقتصادی کشور حاصل شود.

احمدی با بیان اینکه ارزش پولی کشور سالهاست کاهش پیدا کرده خاطرنشان کرد: با حذف یک صفر از واحد پولی کشور تغییرات چشم گیر در اقصاد کشور و بالارفتن ارزش پول کشور حاصل نخواهد شد.

وی در ارتباط با تاثیرات روانی حذف صفر از واحد پول ملی گفت: این موضوع و حذف صفر در ایجاد تاثیرات روانی در بازار موثر است و با حذف چندین صفر قیمت‌ها روبه بالا رُند خواهند شد.
منبع: میزان
برچسب ها: ریال ، تومان ، حذف صفر ، پول ، اقتصاد
نظرات بینندگان