کد خبر: ۱۱۲۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

لزوم هم‌صدایی و اتفاق عمل همه نهادها جهت مقابله با تحریم‌های جدید امریکا/ اذعان تمام ارکان حاکمیت به نقض آشکار برجام توسط امریکا

جمالی گفت: جمهوری اسلامی ایران با خویشتن‌داری پایبندی خود به برجام را اثبات نمود. اما آمریکایی‌ها از حسن نیت ملت ایران سوء استفاده کرده و هر روز تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کنند.

به گزارش شیرازه، مادر تحریم‌ها همان فرزند نامشروع برجام است که یک روز امید مشکل‌گشایی از آن می‌رفت اما این روزها فرصت و بهانه‌‌ای برای اعمال تحریم‌های شدید شده است.

دیروز مجلس نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق و فقط با سه رای منفی وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران را تصویب کرده است که قابلیت تحریم همه نهادها و شخصیت‌ها را دارد.

این تحریم‌ها دو مشکل عمده ایجاد می‌کند؛ ابتدا اینکه برخی شخصیت‌ها و نهادهای کشور را در ذیل گروه‌های تروریستی قرار داده است و اگر هر فرد و نهادی و حتی اگر دولت ایران هم با لیست در تحریم قرار گرفته ارتباط داشته باشد مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

در واقع این تحریم‌ها به نوعی بخش‌های زیادی از جامعه ایران را در سال‌های آتی فرا خواهد گرفت زیرا قابلیت تحریم‌ همه نهادها و شخصیت‌ها را دارد. و مورد بعد هم اینکه عملا جسم و روح برجام نقض شده و برای یکبار دیگر قرارداد توافق هسته‌ای را از درون تهی می‌کند و امید به هر گونه گفتگو را از بین خواهد برد.


دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شیرازه گفت: تمام ارکان حاکمیت از جمله رئیس جمهور، وزیر خارجه و نمایندگان مجلس و . .‌ . به نقض آشکار برجام اذعان دارند و تحریم‌های جدید را اقدامی خصمانه علیه ایران می‌دانند.

محمد جواد جمالی نوبندگانی افزود: جمهوری اسلامی برای اثبات حسن نیست خود به جامعه جهانی با کشورهای اروپایی و آمریکا مذاکره کرد و در این دو سال به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد. در حالی‌که آمریکا از همان روزهای ابتدای تصویب برجام به بهانه‌های مختلف به اقدامات خصمانه روی آورند اما جمهوری اسلامی ایران با خویشتن‌داری پایبندی به برجام را اثبات نمود. متاسفانه آمریکایی‌ها از حسن نیت ملت ایران سوء استفاده کرده و هر روز تحریم‌های جدیدی را اعمال و تصور می‌کنند ملت ایران در جایگاه ضعف قرار گرفته و نمی‌تواند اقدام متقابلی انجام دهد.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: طرح مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا در مجلس تصویب شد و مایل هستیم با همکاری دولت با جدیت و هوشمندی طی یک برنامه‌ مدون پاسخ مناسبی به زیاده‌خواهی امریکا داده شود. ما به صراحت در مجلس اعلام کردیم؛ دولت هر لایحه‌ای جهت مقابله با آمریکا به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد حمایت خواهیم کرد. لازم است در این زمینه دولت، هیئت نظارت بر برجام، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی همکاری لازم را داشته باشند و با جدیت تمام پاسخ درخوری برای اقدامات خصمانه امریکا داشته باشند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: اکنون موضوع منفعت ملی مطرح است و همه مسئولین از جناح‌های مختلف فارغ از نگاه‌ و منفعت سیاسی باید منافع ملت ایران را در نظر داشته و از حقوق ایرانیان دفاع کنند. همان‌طور که در مجلس آمریکا هر دو حزب دموکرات و جمهوری با اجماع و هم صدا با یکدیگر تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کردند در کشور ما هم نهادهای مختلف باید با یکدیگر هم صدا شده و اتفاق نظر و عمل داشته باشند.


به گزارش شیرازه، هر نهادی در راستای دفاع از جمهوری اسلامی و حقوق ملت شریف ایران باید به وظایف خود عمل کند و با توجه به اینکه مجلس در جایگاه نظارتی قرار دارد
انتظار می‌رود نمایندگان از موضع نظارت وارد شده و در جهت دفاع از حقوق ملت مطالبه جدی از دولت و حاکمیت داشته باشد.

برچسب ها: مجلس ، شورای شهر ، تحریمها
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
یاحیدر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
0
میشه اقایون از صدر تا ذیل یکی از راه های مقابله شون با تحریم های پس از برجام رو بگن؟؟!! بجز سخنرانی و بیانیه