کد خبر: ۱۱۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
در هفتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد؛

آسیبهای جامعه امروزی ما به خاطر بی توجهی به فرهنگ است

با حضور کارشناس اداره تبلیغات اسلامی نی ریزجلسه شورای فرهنگ عمومی با هدف برنامه ریزی گرامیداشت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزارشد.

به گزارش شیرازه،  هفتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضاء در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد.

در این جلسه دو موضوع هماهنگی و برنامه ریزی روز 5 مرداد سالروز اولین اقامه نمازجمعه و راهکارهای فرهنگی تقویت نمازجمعه در دستور کار قرار گرفت و اعضاء به به ارائه برنامه های فرهنگی خود برای بزرگداشت هفته نماز جمعه(3-10 مرداد ماه)پرداختند و همچنین در این نشست به راهکار های اجرایی و فرهنگی در جهت تقویت فریضه نماز جمعه تاکید شد.

حجت‌الاسلام سید جواد فقیه امام جمعه موقت نی ریز دراین جلسه گفت: درروایات اسلامی داریم که نمازجمعه معادل دو حج ونمازعصر معادل دو عمره است.ارزشی که اسلام برای روز جمعه قائل شده است ازعید فطر وقربان هم بالاتراست وباید خیلی بیشتر به این فریضه توجه داشته باشیم.امام راحل دراهمیت این فریضه عبادی وسیاسی فرمودند:نمازجمعه دررأس همه اموراست، واین به اهمیت نمازجمعه برمی گردد.امام الگوی معاصرماست وحرفهای ایشان روی معنا ومفهوم بود.

وی بابیان این که نمازجمعه فقط عبادی نیست بلکه جنبه سیاسی هم دارد تصریح کرد: پیامبربزرگواراسلام(ص)،حضرت زهرا(س) را نورچشم خودمی داندولی می فرماید:خداوند نور چشم من رادرنمازقرارداد،بنابراین باید برای گسترش نمازبه خصوص نماز جمعه این فریضه عبادی سیاسی تلاش کنیم.

سپس علی راهوارمعاون فرمانداری نی ریزگفت: طبق وظیفه ای که درقرآن کریم به صراحت آمده است کسانی که در روی زمین به قدرت ومکنتی می رسند یکی از وظایفشان ترویج واقامه نمازاست.بنابراین نمازیک وظیفه ذاتی واساسی است ونمازجمعه بزرگترین اجتماع هفتگی مسلمانان است وهمه ما موظف ومکلف به ترویج وتوسعه این فریضه عبادی سیاسی می باشیم.

درادامه آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز بیان داشت: امروزه آسیبهای که درجامعه وجوددارد روز به روز درحال گسترش است واین به خاطراین است که ما فرهنگ را جدی نگرفته ایم وتوجه ای به آن نداریم خصوصاً مسئله امر به معروف ونهی ازمنکرکه بزرگترین فریضه است.باید آسیبها بررسی وریشه کن شودتا دین از تحریف وخطر در امان بماند.

شایان ذکر است: دراین جلسه دو موضوع هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت 5 مرداد سالروز اولین اقامه نمازجمعه وهمچنین راهکارهای فرهنگی تقویت نمازجمعه دردستورکار قرارگرفت و اعضاء برنامه های پیشنهادی خود را برای بزرگداشت هفته نماز جمعه ارائه کردند.

منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان