کد خبر: ۱۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

معافیت سالانه ۱۵ هزار نفر در فارس از خدمت سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس گفت: سالانه ۱۵ هزار نفر در استان فارس از خدمت سربازی معاف می‌شوند.
به گزارش شیرازه، سرهنگ محمدباقر دهقان ناصرآبادی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس گفت: سالانه ۱۵ هزار نفر در استان فارس از معافیت پزشکی، کفالت و موارد خاص شامل تحت پوشش بودن کمیته امداد امام خمینی(ره) و عفو رهبری از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود از ابتدای اجرای طرح خرید خدمت سربازی 15 هزار نفر سرباز فراری و غائب از استان فارس در سامانه ثبت نام کردند و استان فارس پس از تهران، بیشترین تعداد متقاضی را در این سامانه دارد.

دهقان با بیان اینکه مرحله دوم ثبت‌ نام خرید سربازی برای مشمولان با غیبت 8 سال به بالا آغاز می‌شود، ادامه داد: افرادی که معافیت تحصیلی دریافت کرده‌اند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند، درصورتی‌که از زمان فارغ‌التحصیلی آن ها گذشته باشد نیز می‌توانند در مهلت اعلام شده به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و از جزئیات بیشتر طرح مطلع شوند.

وی با بیان اینکه سن مشمولیت افراد از 78 به قبل است، اظهار داشت: مشمولان اجرای این طرح متولدین یکم فروردین‌ 1355 تا سی‌ام اسفند 1370 هستند که باید برای اطلاع بیشتر از وضعیت مشمولیت خود به سایت اینترنتی نظام وظیفه مراجعه کنند.

دهقان بیان کرد: نظام وظیفه عمومی استان فارس آمادگی خود را برای انجام فاز دوم اعلام کرده و آموزش‌های لازم در این زمینه به همکاران داده شده است که به‌ محض اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، مرحله دوم طرح آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر فردی در مرحله نخست امکان پرداخت مبلغ را نداشته است، اقدامش به منزله انصراف تلقی شده اما افراد می‌توانند در مهلتی که مجدد اعلام می‌شود درخواستشان را ثبت کرده و مدارک را ارائه دهند.

دهقان با اشاره به اینکه به ازای هر سال غیبت مازاد بر 8سال، 10درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از 6ماه یک سال محسوب می‌شود، گفت: در اجرای طرح خرید خدمت از سوی دولت که مصوب اجرای قانون بودجه سال 96 است، برای مشمولان متاهل 5 درصد و مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند، 5درصد از مبلغ کل جریمه کسر می‌شود.

وی مبلغ قابل پرداخت برای مشمولان را متفاوت دانست و افزود: مبالغ جریمه پرداختی مشمولان دارای غیبت بیش از 8 سال با توجه به مدرک تحصیلی و زمان افزون بر 8 سال غیبت آن ها محاسبه می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس تصریح کرد: برای افراد بی‌سواد یا با مدرک زیر دیپلم معادل 10میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق‌دیپلم 20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، دکتری غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکتری پزشکی 40 میلیون تومان و برای پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان جریمه محاسبه شده است.

دهقان ادامه داد: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند با تأیید نامه رسمی 50درصد جریمه آنان کسر می‌شود.

وی به فراوانی معافیت بیماری‌های چشم، اعصاب و روان و ارتوپدی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان فارس به طور متوسط سالانه 15 هزار نفر از معافیت پزشکی، کفالت و موارد خاص شامل تحت پوشش بودن کمیته امداد امام خمینی(ره) و عفو رهبری از خدمت سربازی معاف می‌شوند.
نظرات بینندگان