کد خبر: ۱۱۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز خبر داد؛

اجرای بیش از 50 عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اجرای بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی، مذهبی و ورزشی به مناسبت دهه کرامت در سومین حرم اهل‌بیت (ع) خبر داد.
اجرای بیش از 50 عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامتبه گزارش شیرازه، احمد همتی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز درحاشیه افتتاح جشنواره اجتماعی گردشگری غذا و سلامت در بوستان بعثت شیراز با بیان اینکه دهه کرامت فرصت ویژه‌ای برای فرهنگ‌سازی است گفت: با در نظر گرفتن ترویج فرهنگ رضوی بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی و تفریحی را برای این دهه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: به مناسبت سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) گردهمایی دختران و مادران در باغ ارکیده شیراز با انجام مسابقات ورزشی، مشاوره‌های گروهی و برگزاری غرفه‌های هنری انجام می‌شود.
همتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در دهه کرامت بیان کرد: در طول این دهه در فرهنگ‌سراهای قرآن و عترت، سلامت، کتاب، رسانه، جوان و پایداری نمایشگاه کتاب برپا شده است و هم‌زمان مسابقه کتاب‌خوانی در سایت سازمان برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: در طول دهه کرامت کارگاه‌های آموزشی ترنج با موضوع آموزش بستن شال و روسری برای بانوان برگزار شده و مراسم اختتامیه عفاف و حجاب روز 10 مرداد در سالن همایش‌های شهر شیراز برگزار می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: در طول این دهه پربرکت تور حرم تا حرم برای بیعت با امین ولایت برگزار می‌شود و همچنین پیاده‌روی خانوادگی حرم تا حرم در صبح روز جمعه 6 مرداد ماه ساعت 7صبح از مقابل حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) آغاز می‌شود و درمقابل حرم مطهرحضرت احمد بن موسی(ع) پایان می‌یابد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه برنامه‌های ورزشی و تفریحی نیز برای دهه کرامت در نظر گرفته شده است افزود: برگزاری پیاده‌روی و جشن ورزش جانبازان و مسابقات فوتسال جام محلات از برنامه‌های ورزشی سازمان در این دهه است.
همتی یکی از بسترهای مناسب برای کارهای فرهنگی را فضای مجازی خواند و گفت: مسابقه عکاسی با عنوان «حرم در قاب تصویر» در فضای مجازی برگزار می‌شود.
به گفته معاون فرهنگی شهردار شیراز نمایش انیمیشن امام رضا(ع) ، شب شعر و خاطره گویی، تهیه و توزیع کتابچه، بروشور و سی‌دی با تهیه کرامت از دیگر برنامه‌های هنری سازمان است.
وی بیان کرد: جشنواره اجتماعی گردشگری غذا و سلامت، برگزاری کارگاه آموزش اخلاق رضوی و خانواده، برگزاری همایش با عنوان سیره رضوی، خانواده و تربیت کودکان و برپایی غرفه‌های سلامت از دیگر برنامه‌های حوزه اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان در دهه کرامت است.
همتی با اشاره به نقش مهم تبلیغات در ترویج فرهنگ و فرهنگ‌سازی اظهار کرد: علاوه بر برگزاری برنامه‌های متعدد سعی شد تا فضای شهر نیز حال و هوای دهه کرامت را به خود بگیرد و در این راستا تبلیغات شهری بر روی تابلوها و پل‌های هوایی و فضاسازی شهری انجام شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اظهار کرد: برنامه‌ها از طریق رسانه‌ها، جراید و صداوسیما به اطلاع مردم رسیده و همچنین برنامه‌ها پوشش خبری داده می‌شود، همچنین نماهنگ‌های ویژه دهه کرامت ساخته و برای پخش از تلویزیون استانی آماده شده است.
نظرات بینندگان