کد خبر: ۱۱۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد در جهرم:

فرهنگ میدان بازی های سیاسی نیست/انجمن های فعال حمایت می شوند

معاون حقوقی ، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت انجمن ها و کانون های مساجد و روستاها ی فعال شهرستان جهرم خبر داد.

به گزارش شیرازه، سید هادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع فرهیختگان و هنرمندان شهرستان جهرم با اشاره به اینکه جامعه ایران مبتنی بر فرهنگی غنی است و جهان ایران را با چهره ای فرهنگی می شناسند گفت: در سالیان گذشته حوزه ی فرهنگ مظلوم واقع شده و به این مقوله در کشور توجه چندانی نشده است و زمانی به سراغ فرهنگ می رفتیم که دیگر کفگیر بودجه به ته دیگ خورده بود . اما می توان با برنامه ریزی صحیح از این وضعیت خارج شد و به اعتلای فرهنگی دست پیدا کرد.

معاون حقوقی ، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره اینکه باید اندوخته ای را برای آیندگان به جای بگذاریم بیان داشت: باید با توجه به ظرفیت های مناطق مختلف کشور اولویت بندی ها صورت گیرد تا بتوانیم آن را محقق کنیم.

وی با اشاره به پیشینه هنر در جهرم خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت هنر در جهرم و نام‌آوران هنرمند این شهر  نیاز است که جهرم در حوزه هنر در یک یا دو  رشته برجسته شود و همه زیر پرچم آن به یک سمت کشیده شوند.

حسینی افزود: این به معنای تعطیلی سایر رشته ها نیست اما برای شاخص شدن و برجسته شدن در سطح ملی نمی توان تمرکز فعالیت ها را به چندین رشته مختلف معطوف کرد.

وی اظهارداشت: حمایت‌هایی باید برای انجمن‌های رسمی و فعال و همین طور کانون‌های مساجد شهری و روستایی شکل گیرد به همین منظور برای انجمن‌های هنری شهرستان جهرم جداگانه 5 میلیون و برای کانون‌های مساجد روستایی تا سقف یک میلیون تومان کمک در نظر گرفته شده است. 

معاون امور حقوقی وزارت ارشاد گفت: فرهنگ میدان بازی سیاسی نیست و نباید آن را سیاسی کرد.

منبع: پسین جهرم
برچسب ها: جهرم ، معون حقوقی ، فرهنگ
نظرات بینندگان