کد خبر: ۱۱۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
جعفر قادری:

"مادر تحریم‌ها" همه تحریم‌ها را یکجا برگرداند/ فرقی بین سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه در دشمنی با ایران وجود ندارد/ ائتلاف اقتصادی ایران با "روسیه-چین -هند"

عضو سابق پارلمان با بیان اینکه دولتمردان باید نوع نگاهشان را به کدخدامنشی آمریکا تغییر دهند، گفت: باید دانست که تعامل با آمریکا نگاهی جوزده است، چرا که فرقی بین سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه در دشمنی با ایران وجود ندارد.

به گزارش  شیرازه، جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار ما به تحریم‌های جدید که به‌عنوان بی سابقه‌ترین تحریم‌ها و نقض  برجام بود، واکنش نشان داد و اظهار داشت: این تحریم‌ها کاملا نقض برجام شناخته می‌شود.


وی با بیان اینکه برجام ساختار محدودی داشت، افزود: در این توافق که هیچ چارچوب مشخصی ندارد و قدرت مانور ما مشخص نیست، به بهانه‌های مختلف موشکی، حقوق اقلیت‌ها و ... تحریم‌ انجام می‌شود.

نماینده ادواری مردم شیراز در مجلس به این تحریم‌ها با عنوان مادر تحریم‌ها نگاه و تصریح کرد: آمریکا هر زمانی می‌توانند افراد و نهادهای مختلف را تحریم کنند و این تحریم‌ها بازگشت به قبل داشته و در واقع همه تحریم‌های قبلی را نیز یکجا برگردانده است و از این‌رو مادر تحریم‌ها نامیده می‌شود.

 قادری با توجه به وضع این تحریم‌ها به وضعیت قراردادهای خارجی مثل توتال اشاره و بیان کرد: این نوع قراردادها هم با فشارهایی که اعمال می‌شود، دوام چندانی نداشته و کشور را ترک می‌کنند.

وی با تأکید بر استفاده دولت از توان واحدها و شرکت‌های داخلی خاطرنشان کرد: ما باید بتواینم مشکلاتمان را با تکیه بر ظرفیت درونی حل کنیم و به جای قرارداد با شرکت‌های غربی از توان شرکت‌های داخلی و سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی و صنعتی به جای خانه‌های خالی و لوکس استفاده کنیم.

اقتصاددان دانشگاه شیراز با اشاره به ظرفیت‌های بعضی از کشورهای عضو 5+1 گفت: ما باید هم با تکیه بر توان داخلی و هم استفاده از ظرفیت‌های کشورهای روسیه، چین و هند که هم دیدگاه بهتری در روابط تجاری و سیاسی دارند و هم با توجه به موازنه جمعیتی از جایگاه محکم‌تری در عرصه بین‌الملل برخوردارند وارد ائتلاف اقتصادی شویم.

قادری با بیان اینکه این نوع تحریم‌ها بر روسیه اثری نمی‌گذارد، گفت: در واقع روسیه ظرفیت‌های زیادی دارد و باید به ایجاد زیرساخت‌های مختلف تجاری در گشترش ارتباط اقتصادی با روسیه، چین و هند باشیم.

عضو سابق پارلمان با بیان اینکه دولتمردان باید نوع نگاهشان را به کدخدامنشی آمریکا تغییر دهند، گفت: باید دانست که تعامل با آمریکا نگاهی جوزده است، چرا که فرقی بین سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه در دشمنی با ایران وجود ندارد

منبع: عصر فارس

برچسب ها: قادری ، تحریمها ، اقتصاد
نظرات بینندگان