کد خبر: ۱۱۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
نماینده مردم شهرستان های استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی:

خطوط مرزی در وزارت خانه ها مشخص می شود نه در کف خیابان

اصغر مسعودی، نماینده مردم شهرستان های استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی در بین الصلاتین نماز جمعه این هفته شهرستان استهبان، رودبال را بخش جدایی ناپذیر استهبان خواند و گفت خطوط مرزی را در استانداری و وزارت کشور معین می کنند نه در کف خیابان ها یا جلوی اداره ها.

به گزارش شیرازه،اصغر مسعودی، نماینده مردم شهرستان های استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی در بین الصلاتین نماز جمعه این هفته شهرستان استهبان، رودبال را بخش جدایی ناپذیر استهبان خواند و گفت خطوط مرزی را در استانداری و وزارت کشور معین می کنند نه در کف خیابان ها یا جلوی اداره ها

اصغر مسعودی، نماینده مردم شهرستان های استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های دوباره ایران توسط آمریکا باعث شد بار دیگر همانطور که مقام معظم رهبری فرموده بودند چهره بد عهد آمریکا را نشان داد و مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی در مقابله با تحریم ها تصویب کرده است که در حال پیگیری است.

وی در رابطه با خط مرزی داراب و استهبان گفت: بنده با استاندار فارس صحبت کرده ام و استاندار فارس گفت که تصمیم گیری باید با حضور امام جمعه و فرماندار هر دو شهرستان باشد. طبق کتاب تقسیمات کشوری، رودبال متعلق به شهرستان استهبان است و جای هیچ شکی نیست و مسئولان باید از ایجاد تفرقه و تنش جلوگیری کنند و این تاکیر مقام معظم رهبری نیز هست که ایشان فرمودند جامعه نباید دو قطبی شود.

مسعودی گفت: مرز های شهر ها در وزارت کشور و استانداری ها مشخص می شود نه در کف خیابان ها و جلوی اداره ها و این یک امر مسلم است و مردم استهبان مطمئن باشند مرز های شهرستان مشخص است و هیچ تغییر و اتفاقی رخ نخواهد داد. و ما دنبال آرامش و صمیمیت هستیم؛ آب هم برای داراب و فسا و رودبال است و هیچ مشکلی نیست.

وی افزود: در خصوص جاده واریانتی نیریز نیز به مسئولین تذکر دادیم و الحمدلله یک قسمتی از جاده آماده است و باقی جاده هم در دست بررسی هست تا به شکل اساسی و کارشناسی ساخته شود. در بحث راه آهن نیز اعتبار گذاشته شد و کارگاه ها تجهیز شد.

مسعودی در خصوص بیمارستان استهبان نیز گفت:متاسفانه مکان بیمارستان یک مقدار کار کارشناسی نشده بود و در مسیر سیلاب بود اما به هر حال اعتبار برای بیمارستان در نظر گرفته شده است. ما پیگیر حضور متخصص در استهبان نیز هستیم و صدای مردم را به گوش رئیس جمهور و وزرا رساندیم و ان شاالله درست خواهد شد.

وی در آخر گفت: استهبان بزرگترین انجیرستان دیم جهان است و من از سرمایه داران خواهش میکنم بیایند به میدان و به فکر توسعه شهر باشند؛ دولت 95 درصد بودجه اش صرف هزینه هایی است که نمی تواند به عمران برسد و بخش های خصوصی باید به شهر برسند تا آباد بشود.

اگر بخواهیم مثل شما عمل کنیم باید بگوییم داراب و زرین دشت را به استهبان برگردانید

امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان در خطبه های نماز جمعه این هفته رودبال ایج را جزو استهبان خوانده و از مسئولین داراب و نماینده این شهرستان در مجلس خواست که به این موضوع خاتمه دهند و مردم دو شهرستان را به جان هم نیندازند.

امام جمعه شهرستان قرآنی ضمن تبریک دهه مبارک کرامت یکی از دلایل اصلی گسترش تشیع در ایران را حضور امامزاده های متعدد خواند و گفت باید به بهترین نحو از امامزاده های شهرستان تجلیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه استهبان با اشاره به هفته آموزش های فنی حرفه ای گفت: 4 ماه از سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گذشت اما چیزی ندیدیم. نه اشتغالی، نه تولیدی، نه صنعتی البته زیر بنای تولید آموزش های فنی حرفه ای است که به حمدالله در شهرستان به خوبی انجام می شود و تشکر می کنیم اما مشکلی که استهبان در حال حاضر در مبحث فنی حرفه ای دارد کمبود فضا است. بنده از استان و مسئولین مربوطه درخواست می کنم که کمک کنند و مشکل کمبود فضای فنی حرفه ای را بر طرف کنند.

وی در ادامه به تحریم های چند باره آمریکا اشاره کرد و گفت: تحریم ها جهت دار است و مثلا آمریکا ما را به نقض حقوق بشر متهم می کند؛ آن هم آمریکایی که خود حامی عربستان و جبهه اانصره است یا مثلا موشکی ما را و سپاه ما را تحریم میکند؛ این ها جهت دار است اما این ها باعث شده است ما بر سر مواضع خود قدرت مند تر بایستیم. خاوری همچنین  از سپاه پاسداران بخاطر تشکیل جلسه همدلی با دولت تشکر کرد و این کار سپاه را کار بزرگی دانست.

خطیب جمعه استهبان در ادامه از مسائل بوجود آمده به دلیل مشروبات الکی اظهار نگرانی کرد و گفت در شهرستان قرآنی استهبان جای این ها نبود و بسیار خطرناک است و مسئولین و خانواده ها باید مراقبت کنند.

امام جمعه استهبان در ادامه به بررسی مسائل خط مرزی استهبان و داراب پرداخت و رودبال ایج را جزو استهبان خوانده و از مسئولین داراب و نماینده این شهرستان در مجلس خواست که به این موضوع خاتمه دهند و مردم دو شهرستان را به جان هم نیندازند.

حجت الاسلام و المسلمین خاوری گفت: در چند روز اخیر در شهرستان داراب کمپینی ایجاد شده است مبنی بر بازپس گیری رودبال از استهبان و ادعا می کنند رودبال متعلق به شهرستان داراب است؛ همه می دانند این ادعا از آنجایی نشات می گیرد که نماینده داراب از زمان انتخابات شعار می داد که اگر رای بیاورم رودبال را به داراب بر میگردانم و حال که زمان عمل رسیده است بیانیه می دهد و مردم داراب را تحریک می کند که ای کاش این کار را نمی کرد.

امام جمعه استهبان افزود: این که بیانیه بدهند و مردم را تحریک کنند خود دال بر این است که هیچ سند و مدرکی ندارند و فقط میخواهند مردم را تحریک کنند و مردم دو شهرستان را به جان یکدیگر بیندازند. اکنون کار بین مسئولین استهبان و داراب تقسیم شده است آن ها مردم را تحریک می کنند و ما مردم را آرام می کنیم و از همین جا باز تاکید می کنم که مردم استهبان آرام باشند و کاری نکنند، مصلحت نیست مردم دو شهرستان به جان یکدیگر بیفتند.

خاوری در این خصوص افزود: متاسفانه مسئولین داراب پشت صحنه هستند و این خوب نیست، البته از تعداد افرادی که در تجمع شهرستان داراب شرکت کرده بودند کاملا مشخص بود که مردم شهرستان داراب مردم نجیبی هستند و اصل ماجرا را می دانند اما مسئولین داراب جواب بدهند مگر چه مشکلی در داراب حل نشده مانده است که با داشتن رودبال حل می شود؟  داراب بیش از 300 روستا دارد، مسئولین داراب بروند و مشکلات آن روستا ها را حل کنند. اصلا چه کسی گفته است آب سد برای داراب نیست؟ 85 درصد از آب سد رودبال برای داراب و زرین دشت است و کسی منکر این مسئله نیست اما مگر جنگ است که بریزیم و رودبال را بگیریم.

خاوری در ادامه کتاب تقسیمات کشوری نوشته دکتر حسن حبیبی را نشان داده و گفت: در صفحه 269 از جلد 4 این کتاب نوشته است : بر اساس اولین قانون تقسیمات کشوری که در تاریح 16 آبان 1316 به تصویب رسیده است ایران به شش استان و  50 شهرستان تقسیم شده است که در استان فارس شهرستان استهبان شامل آباده، استهبانات، داراب، نیریز و فسا می باشد پس اگر بخواهیم مثل شما عمل کنیم باید بگوییم که داراب و زرین دشت تماما متعلق به استهبان است و باید پس بگیریم.

مدارک دیگری نیز وجود دارد، برای مثال سپاه دانش از استهبان برای رودبال معلم می فرستاد یا آقای شاهرودی قبل از انقلاب وقتی توسط ژاندارمری داراب تحت تعقیب قرار گرفته بود به خانه های مردم رودبال پناه می آورد زیرا این مناطق در حوزه ژاندارمری داراب نبود و دیگر در امان بود.

وی افزود: بنده بار دیگر به مسئولین شهرستان داراب و خصوصا دکتر انصاری می گویم که چرا مردم را بیخود و بی دلیل تحریک می کنید؟ آب برای شماست و هیچ کسی دخیل نیست و آقای انصاری مطمئن باشید در شورای نظارت استان این مسئله برای شما حتما تاثیر خواهد داشت فلذا دست از این کار بردارید که هم دنیای شما را خراب می کند و هم آخرت شما را.


منبع: سته بان

نظرات بینندگان