کد خبر: ۱۱۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

مردم منتظر پاسخ قاطع و کوبنده دولت به آمریکا هستند/سپاه سبب اقتدار نظام و عزت ایران اسلامی‌شده است

ائمه نماز جمعه این هفته شهرستانهای فارس با اشاره به تحریم های جدید امریکا علیه ایران، از دولت خواستند تا هر چه سریع تر پاسخی کوبنده به بدعهدی های امریکا بدهند.

به گزارش شیرازه، ائمه نماز جمعه این هفته شهرستانهای فارس با اشاره به تحریم های جدید امریکا علیه ایران، از دولت خواستند تا هر چه سریع تر پاسخی کوبنده به بدعهدی های امریکا بدهند.

اگر بخواهیم مثل شما عمل کنیم باید بگوییم داراب و زرین دشت را به استهبان برگردانید

امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان در خطبه های نماز جمعه این هفته رودبال ایج را جزو استهبان خوانده و از مسئولین داراب و نماینده این شهرستان در مجلس خواست که به این موضوع خاتمه دهند و مردم دو شهرستان را به جان هم نیندازند.

امام جمعه شهرستان قرآنی ضمن تبریک دهه مبارک کرامت یکی از دلایل اصلی گسترش تشیع در ایران را حضور امامزاده های متعدد خواند و گفت باید به بهترین نحو از امامزاده های شهرستان تجلیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه استهبان با اشاره به هفته آموزش های فنی حرفه ای گفت: 4 ماه از سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گذشت اما چیزی ندیدیم. نه اشتغالی، نه تولیدی، نه صنعتی البته زیر بنای تولید آموزش های فنی حرفه ای است که به حمدالله در شهرستان به خوبی انجام می شود و تشکر می کنیم اما مشکلی که استهبان در حال حاضر در مبحث فنی حرفه ای دارد کمبود فضا است. بنده از استان و مسئولین مربوطه درخواست می کنم که کمک کنند و مشکل کمبود فضای فنی حرفه ای را بر طرف کنند.

وی در ادامه به تحریم های چند باره آمریکا اشاره کرد و گفت: تحریم ها جهت دار است و مثلا آمریکا ما را به نقض حقوق بشر متهم می کند؛ آن هم آمریکایی که خود حامی عربستان و جبهه اانصره است یا مثلا موشکی ما را و سپاه ما را تحریم میکند؛ این ها جهت دار است اما این ها باعث شده است ما بر سر مواضع خود قدرت مند تر بایستیم. خاوری همچنین  از سپاه پاسداران بخاطر تشکیل جلسه همدلی با دولت تشکر کرد و این کار سپاه را کار بزرگی دانست.

خطیب جمعه استهبان در ادامه از مسائل بوجود آمده به دلیل مشروبات الکی اظهار نگرانی کرد و گفت در شهرستان قرآنی استهبان جای این ها نبود و بسیار خطرناک است و مسئولین و خانواده ها باید مراقبت کنند.

امام جمعه استهبان در ادامه به بررسی مسائل خط مرزی استهبان و داراب پرداخت و رودبال ایج را جزو استهبان خوانده و از مسئولین داراب و نماینده این شهرستان در مجلس خواست که به این موضوع خاتمه دهند و مردم دو شهرستان را به جان هم نیندازند.

حجت الاسلام و المسلمین خاوری گفت: در چند روز اخیر در شهرستان داراب کمپینی ایجاد شده است مبنی بر بازپس گیری رودبال از استهبان و ادعا می کنند رودبال متعلق به شهرستان داراب است؛ همه می دانند این ادعا از آنجایی نشات می گیرد که نماینده داراب از زمان انتخابات شعار می داد که اگر رای بیاورم رودبال را به داراب بر میگردانم و حال که زمان عمل رسیده است بیانیه می دهد و مردم داراب را تحریک می کند که ای کاش این کار را نمی کرد.

امام جمعه استهبان افزود: این که بیانیه بدهند و مردم را تحریک کنند خود دال بر این است که هیچ سند و مدرکی ندارند و فقط میخواهند مردم را تحریک کنند و مردم دو شهرستان را به جان یکدیگر بیندازند. اکنون کار بین مسئولین استهبان و داراب تقسیم شده است آن ها مردم را تحریک می کنند و ما مردم را آرام می کنیم و از همین جا باز تاکید می کنم که مردم استهبان آرام باشند و کاری نکنند، مصلحت نیست مردم دو شهرستان به جان یکدیگر بیفتند.

خاوری در این خصوص افزود: متاسفانه مسئولین داراب پشت صحنه هستند و این خوب نیست، البته از تعداد افرادی که در تجمع شهرستان داراب شرکت کرده بودند کاملا مشخص بود که مردم شهرستان داراب مردم نجیبی هستند و اصل ماجرا را می دانند اما مسئولین داراب جواب بدهند مگر چه مشکلی در داراب حل نشده مانده است که با داشتن رودبال حل می شود؟  داراب بیش از 300 روستا دارد، مسئولین داراب بروند و مشکلات آن روستا ها را حل کنند. اصلا چه کسی گفته است آب سد برای داراب نیست؟ 85 درصد از آب سد رودبال برای داراب و زرین دشت است و کسی منکر این مسئله نیست اما مگر جنگ است که بریزیم و رودبال را بگیریم.

خاوری در ادامه کتاب تقسیمات کشوری نوشته دکتر حسن حبیبی را نشان داده و گفت: در صفحه 269 از جلد 4 این کتاب نوشته است : بر اساس اولین قانون تقسیمات کشوری که در تاریح 16 آبان 1316 به تصویب رسیده است ایران به شش استان و  50 شهرستان تقسیم شده است که در استان فارس شهرستان استهبان شامل آباده، استهبانات، داراب، نیریز و فسا می باشد پس اگر بخواهیم مثل شما عمل کنیم باید بگوییم که داراب و زرین دشت تماما متعلق به استهبان است و باید پس بگیریم.

مدارک دیگری نیز وجود دارد، برای مثال سپاه دانش از استهبان برای رودبال معلم می فرستاد یا آقای شاهرودی قبل از انقلاب وقتی توسط ژاندارمری داراب تحت تعقیب قرار گرفته بود به خانه های مردم رودبال پناه می آورد زیرا این مناطق در حوزه ژاندارمری داراب نبود و دیگر در امان بود.

وی افزود: بنده بار دیگر به مسئولین شهرستان داراب و خصوصا دکتر انصاری می گویم که چرا مردم را بیخود و بی دلیل تحریک می کنید؟ آب برای شماست و هیچ کسی دخیل نیست و آقای انصاری مطمئن باشید در شورای نظارت استان این مسئله برای شما حتما تاثیر خواهد داشت فلذا دست از این کار بردارید که هم دنیای شما را خراب می کند و هم آخرت شما را.

مردم منتظر پاسخ قاطع و کوبنده دولت به آمریکا هستند

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به تحریم های جدید ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران و دو کشور دیگر گفت :مردم منتظر پاسخ قاطع و کوبنده دولت به آمریکا هستیم.


خطیب نماز جمعه زرقان  با اشاره به دشمنیهای آمریکا علیه ملت ایران افزود: تا زمانی که ایران و ایرانی خواهان عزت باشد و دست از مسلمانی نکشد ، آمریکا با ایران و ایرانی الی الابد دشمن خواهد بود و دشمنی خواهد کرد .
امام جمعه زرقان افزود : ایرانی با فساد و وابستگی مخالف است و به فرموده امام راحل (ره) با صدای بلند می گوییم که با هر گونه وابستگی به استکبار مخالفیم.

وی  در ادامه خطبه ها با اشاره به کشتار فجیع نمازگزاران مسلمان در مسجد الاقصی بدست رژیم اسراییل ضمن محکوم کردن این جنایت گفت: شهید و زخمی کردن ۴۰۰ نمازگزار آن هم در مسجد الاقصی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی یقینا با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا صورت گرفته و تاسف بار تر از این فاجعه سکوت برخی حکام کشورهای اسلامی است که آمریکا از آنان به عنوان گاو شیرده یاد کرده است .

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی دهه کرامت را تبریک گفت و سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر را بهانه ای برای بزرگداشت دختران این برکات خدایی نام برد و از والدین خواست تا تفاوتهای دختران و پسران را بشناسند و با زمان حاضر به تربیت آنان همت گمارند.

امروز اسرائیل برای بقای خود تلاش می کند/دنیای امروز دنیای افزایش توان دفاعی است

حجت الاسلام  هادی ابراهیمی در خطبه ی دوم نماز جمعه ی این هفته ی فراشبند با اشاره به وضعیت کنونی کشور فلسطین خیانت برخی دولت ها رادلیل آزاد نشدن فلسطین تا کنون نامید.

وی افزود: اگر پیروزی انقلاب اسلامی و روز قدس و حمایت مردم ایران از فلسطین نبود امروز چیزی از فلسطین باقی نمی ماند.


حجت السالام ابراهیمی با بنیان آل سعود را یهود خواند و گفت: باید از سازش کاری  کشورهای عربی افوس خورد، آل سعود از خیانتکاران تاریخ اند.

 امام جمعه ی فراشبند  تلاش امروزی اسرائیل را برای بقای خود نامید وگفت: وضعیت نظامی و دفاعی منطقه امروز دیگر مثل قبل نیست که رژیم کودک کش صهیونیستی  بتوانند هر کاری کنند و آنهایی که ادعای از نیل تا فرات را داشتند امروز برای بقای خود میجنگند.

وی با شاره به توان دفاعی کشور ها افزود: قدرت موشکی حماس و حزب الله است که توانسته امروز اسرائیل را به عقب براند و اینکه میگویند دنیای امروز دنیای موشک نیست اشتباه میکنند بلکه امروز دنیای موشک و دنیای قدرت است و باید طبق قران تا میتوانیم خود را مجهز کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطر نشان کرد: دولت باید همراه با سپاه از کشور دفاع کنند نه اینکه با صحبت هایی از دولت با تفنگ سخن بگوید و به اهمیت قدرت دفاعی کشور توجه نکند. وی افزود: دهه ی کرامت را باید گرامی داشت و به بقاع متبرکه امامزادگان نیز باید توجه داشت.

خطیب جمعه ی فراشبند انحراف در دین را ثمره ی کار دشمنان علیه اسلام خواند و گفت: عده ای پوک مغز مسائل و معارف دین را آنگونه که خود میپندارند تفسیر میکنند.

افتخار آفرینی های سپاه و بسیج در جهرم بی نظیر است

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه های امروز نماز عبادی وسیاسی جمعه  با اشاره به روز کار آفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای این موضوع را مشکل اساسی کشور عنوان کرد و افزود :در ایجاد اشتغال و افزایش تولید در سراسر کشور با مشکل مواجهیم و برای حل این مشکل باید اختلاف نظر های سیاسی را کنار بگذاریم و با اتحاد به ترامپ و هم پیمانانش نشان دهیم که تحریم ها تاثیری نخواهخند داشت و کشور ما درون آنقدر غنی است که هیچ نیازی به خارج از کشور ندارد ، بلکه به زودی روزی فرامی رسد که همه آنها دست گداییشان به پیش ملت مسلمان ایران دراز باشد .

آیت الله دژکام به حرکت جمع 700 نفری از مردم جهرم برای زیارت امامزادگان واجب التعظیم در سومین حرم اهل بیت (ع) و در راس آنها حضرت شاهچراغ (ع) اشاره کرد و خاطرنشان شد : باید بیش از پیش به تجلیل از امامزادگان بپردازیم.

خطیب جمعه جهرم در ادامه با اشاره به روز اهدا خون و اهمیت این موضوع یادآور شد :با توجه به محوریت قرار گرفتن شهرستان جهرم در بخش پزشکی جنوب کشور و حضور بیمارانی از اطراف گاهی وجود حتی 2 واحد از یک نوع خاص خون می تواند جان فردی را نجات دهد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در فلسطین و ایجاد محدودیت هایی در مسجدالاقصی و فریاد مردم و مبارزه ی آنها با دستان خالی در مقابل اسلحه های سربازان صهیونیستی گفت : مسلمانان برای خارج شدن از این اوضاع باید با یکدیگر متحد شوند . اسرائیل برای تکه تکه کردن مسلمانان و ایجاد اختلاف تمام توان خود را گذاشته است تا به هر شکل ممکن مسلمانان متفق نشوند اما ملت ایران همانگونه که از ابتدای انقلاب حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و مسجدالاقصی اعلام کرده کرده است تا همیشه و در کمال قدرت حمایت خودش را از آزادی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین اعلام می کند و محکم فریاد می زنیم تا زمانی که اسرائیل از نقشه جغرافیایی دنیا پاک نشود دست از مبارزه با اسرائیل بر نمی داریم.

امام جمعه جهرم با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ریاست محترم جمهور اظهار داشت: این اقدام نوید یک وفاق و همراهی بیشتر برای حل مشکلات کشور را می دهد .

آیت الله دژکام همچنین با تاکید بر نقش سپاه و بسیج در شهرستان جهرم به حضور مقتدرانه ی تیم تیپ مقدس المهدی (عج) جهرم در مسابقات ارتش های جهان در چین اشاره کرد و افزود افتخار آفرینی های این جوانان در سوریه نیز باعث عزت این شهر است تا آنجا که سردار سلیمانی با حضور در این شهر از تلاش و زحمات این عزیزان تقدیر کرد.

دلیل روی کار آمدن اسلام آمریکایی و حجاب داعشی عمل نکردن به دستورات قرآن می باشد

آیت الله سید محمد فقیه در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر گفت: قبل از آمدن پیامبر مردم در جاهلیت به سر می بردند ولی با آمدن پیامبر عزت و سعادت یافتند، ولی بعد از پیامبر نیز باز هم به سوی جاهلیت گام برداشته و قدر دان نبودند.

امام جمعه شهرستانی با اشاره به فرهنگ غربی و اسلام ناب محمدی خاطر نشان شد: دنیای غرب سعی دارد منهای خدا حرکت کن، ولی ما باید اسلام واقعی را در جامعه پیاده کنیم، چرا که اسلام آمریکایی در ریاض هم است، حجاب داعشی نیزوجود دارد، همه این انحرافات به دلیل عمل نکردن به قرآن کریم می باشد.

آیت الله فقیه با در خصوص برگزاری اولین نماز جمعه به امامت ابوذر زمان آیت الله طالقانی به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: بعد از شهادت امیرالمونین علی (ع) و امام حسن مجتبی تا پس پیروی انقلاب اسلامی در هیچ جا نماز جمعه ای برگزار نشد.

خطیب جمعه نی ریز تصریح کرد: امروز حدود 900 نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود و قدر نماز جمعه را بدانید.

وی با اشاره به روز اهدا خون گفت: افرادی که توان اهدای خون دارند، آن را هدیه کنند.

امام جمعه نی ریز در خصوص روز جهانی شیر مادر نیز بیان داشت: شیر مادر اثر بخش است، مادرها فرزندانشان را شیر دهند که شیر مادر مایه قدرت و قوت فرزندان خواهد بود.

آیت الله فقیه در پایان در خصوص شهادت شیخ فضل الله نوری گفت: شیخ فضل الله نوری بالای دار رفت ولی تسلیم بیگانگان نشد، به دست دشمنان اسلام به شهادت رسید.

سپاه سبب اقتدار نظام و عزت ایران اسلامی‌شده است

حجت‌الاسلام سید احمد علوی امام‌جمعه گله‌دار در خطبه اول  نماز با سفارش به تقوای الهی به ذکر احادیثی از پیامبر اکرم  (ص) و امام رضا (ع) در خصوص اهمیت نماز جمعه  اشاره کرد و بیان داشت: نماز زیباترین شکل بندگی و رمزگشای تمامی اعمال  انسان  است، نماز نماد حکومت اسلامی است و اقامه نماز  برای همه مسئولان و صاحبان قدرت در جامعه اسلامی باید در اولویت قرار گیرد.

امام‌جمعه گله‌دار خاطرنشان ساخت: حفظ کیان اسلامی، ادای حق، آبروی افراد و دفاع از ارزش‌ها را بخشی از وظایف ائمه جمعه و مسئولان نماز جمعه است.

این مسئول سپس به فضایل روز جمعه پرداخت و گفت: خلقت آدم و دمیدن روح در وی، قرار دادن انسان در بهشت، سجده فرشتگان بر انسان، ارتباط بین آدم و حوا و بخشش قصورات انسان است و امیدواریم با توجه به عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) زمینه‌های ظهور حجت حق هر چه زودتر محقق  شود.

حجت‌الاسلام علوی امام‌جمعه گله‌دار در ادامه صحبت‌های خود ضمن اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب خاطرنشان ساخت: اولین نماز جمعه توسط مرحوم طالقانی و به دستور حضرت امام خمینی (ره) برپا شد.

امام‌جمعه گله‌دار در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تجلیل از شخصیت گران‌قدر حضرت احمد بن موسی (شاه‌چراغ) افزود: جغرافیای ایران اسلامی محل دفن بدن‌های مطهر امامزادگان واجب‌التعظیمی است که موجب نشاط معنوی و قوام  انقلاب اسلامی هستند.

وی سپس با گرامیداشت شهادت شیخ فضل‌الله نوری به دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ازجمله آمریکا در برجام اشاره و با تصریح بدعهدی آشکار شیطان بزرگ در این مذاکرات و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از رفتار منفعلانه برخی مسئولان  انتقاد کرد و اظهار داشت: امروزه نقش سپاه در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن بر همگان روشن است و منتقدین به این نهاد  ارزشی مردانه بنشینند و قضاوت کنند که چرا نیروهای مسلح بخصوص سپاه سبب اقتدار نظام و اسباب عزت ایران اسلامی‌شده است.

باید با اقدام قاطع و فوری در مقابل بدعهدی آمریکا ایستاد

به گزارش بام فارس، حجت‌الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه گفت: احیای نماز جمعه از خدمات امام راحل(ره) است و امروز نمازجمعه به رسانه‌ای بزرگ تبدیل شده است که مردم با اطمینان خاطر مواضع نظام اسلامی و رهبری را از آن می‌شنوند.

وی افزود: به همین دلیل نمازجمعه مورد بغض دشمنان قراردارد و آن‌ها در تلاشند با روش‌های مختلف مردم را نسبت به این تریبون بدبین کنند.

حجت‌الاسلام نقوی تاکید کرد: وظیفه مردم در قبال نماز جمعه این است که با حضور پر شور خود نمازجمعه را گرامی بدارند و از این پایگاه هدایت و سنگر دفاع معنوی را محافظت کنند. 

وی افزود: از افتخارات نماز جمعه همین بس که در این راه عظیم با اقتدا به اولین شهید محراب علی(ع) پنج شهید محراب تقدیم نظام اسلامی کرده است.

امام جمعه صفاشهر با اشاره به سخنانی که اخیرا درباره نمازجمعه گفته شد اظهار داشت: برخی می‌گویند نگران نماز جمعه هستند، نیازی نیست آن‌ها در این زمینه نگران باشند، بلکه نگرانی اصلی باید وضعیت معیشت مردم و اشتغال جوانان باشد.

وی با اشاره به تحریم های جدید و بی‌سابقه آمریکا علیه ایران گفت: عده‌ای در تلاشند این اقدامات آمریکا را با چشم پوشی نادیده بگیرند، اما همه ما می‌دانیم اگر از همان اول در مقابل نقض عهدهای آمریکا می‌ایستادیم این وضعیت پیش نمی آمد.

خطیب جمعه صفاشهر افزود: در حال حاضر نیز باید در مقابل بدعهدی آمریکا ایستاد و نباید اجازه داد که هر بار به بهانه‌ای با منافع ملت ایران و نظام اسلامی ما بازی کنند.

وی تصریح کرد: از کمیته نظارت بر برجام انتظار داریم به صورت قاطع و فوری در مقابل نقض عهد آمریکا تصمیم لازم را اتخاذ کند.

حجت‌الاسلام نقوی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی گفت: این اتفاقات باعث تاسف و ناراحتی ملت مسلمان ایران شده است، حقیقتا دیدن و شنیدن این حوادث تلخ دل هر انسان آزاد مردی را به درد می آورد.

وی افزود: این حوادث به دنبال طرح یهودی سازی مسجدالاقصی وشهر قدس و هتک حرمت مسجدالاقصی انجام می‌شود و صهیونیست های خبیث به دنبال این هستند که شهر قدس را به طور کامل در اختیار یهودیان قرار دهند، به همین دلیل شاهدیم که حتی به مساجد هم بی‌حرمتی و بی‌احترامی شده است.

امام جمعه صفاشهر با تاکید بر لزوم واکنش قاطع ملت‌های مسلمان در برابر این جنایات ابراز کرد: مسلمانان باید هدف اصلی خود را که محو شدن غده سرطانی اسرائیل از روی زمین است با جدیت فریاد بزنند تا اسرائیل جنایتکار 
ببیند و بداند ملت‌های مسلمان همیشه از این اقدامات متنفر و منزجر هستند.

اختلاف‌ سلیقه‌ها نباید باعث دوقطبی شدن در جامعه اسلامی شود

حجت‌الاسلام اصغر شاکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه مُهـر اظهار داشت: نماز و ستاد جمعه باید محور وحدت باشند، امامان جمعه خط و مشی خود را فقط از ولی‌فقیه و امام جامعه مسلمین مقام معظم رهبری می‌گیرند.

وی در ادامه اشاره به هفته مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: جای تأسف است که مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان مهر وجود ندارد و این مرکز از مراکز مهمی است که باید در شهرستان باشد.

این مسئول افزود: اگر فرزندان این شهرستان به دنبال مهارت‌آموزی باشند باید به شهرستان‌های هم‌جوار مراجعه کنند، مرکز فنی و حرفه می‌توانیم با قدری تلاش و کوشش در این شهرستان داشته باشیم.

امام‌جمعه مهر تصریح کرد: در سطح کشور، در بین دانشگاه، دانش و مهارت هیچ ارتباطی نیست و دانشجویان ما وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و مدرک خود را از دانشگاه دریافت می‌کنند هیچ‌گونه مهارتی را ندارند که بخواهند در جامعه ایجاد اشتغال کنند.

حجت‌الاسلام شاکری بیان داشت: در بین دانشگاه، وزارت صنعت و وزارت کار و امور اجتماعی ارتباطی وجود ندارد که باید با هماهنگی وزارت علوم این ارتباط‌ها برقرار شود و وزارت علوم باید در بین دانشگاه‌ها و وزارت صنعت ارتباط برقرار کند، دانشجویان ما وقتی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال می‌کنند بعد از مدتی مشاهده می‌کنیم که این در این کار موفق نمی‌شوند و دلیل آن نداشتن مهارت است.

امام‌جمعه مهر در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت: در چند روز اخیر یک دیدار بسیار مهم داشته‌ایم که دیدار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ریاست جمهوری بود که این دیدار یکی از بهترین دیدارها بود و این دیدار بسیار مؤثر است در ایجاد وحدت و اگر مردم ببینند مسئولین با یکدیگر اتحاد دارند خودبه‌خود بدنه جامعه به یکدیگر نزدیک خواهند شد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گریزی هم به تحریم‌های مادر زد و گفت: این تحریم توسط کشور و دولت آمریکا تصویب شد و دشمنان ما از این فرصت‌ها استفاده کردند و این تحریم‌ها بسیار ظالمانه است.

هرکسی درمقابل ولایت بایستدباتمام توان مقابلش خواهیم ایستاد

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته مصادف با 6 مردادماه در جمع مردم مومن وخداجوی شهرستان سپیدان ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: مردم مومن وخداجو باید این ایام ومناسبتهای مذهبی را تعظیم بدارند وشعائرالهی را ارج نهند وبا حضورخودشان در مراسمات سهمی در برپایی این اعیاد داشته باشند ولو به سهم کوچکی هم در منازل وهم در محل کار ومساجد ها این اعیاد را گرامی بدارید وخودتان رابیمه اهل بیت کنید وبه این موضوعات بی تفاوت نباشید این یکی از راههای رسیدن به سعادت در فتنه های آخر الزمان تمسک به اهل بیت  به عنوان تنها راه نجات وسعادت خواهد بود.

 موسوی انور در خصوص دیدار فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمهوری افزود: این دیدارونشست اقدامی در جهت انسجام ووحدت وبرای نظام وتبعیت از راه امام راحل ورهبری بود باید برای خدمت وایجاد امید به مردم از اختلاف ودودستگی وچپ وراست بودن پرهیز نمود ودستان افرادی که در کشور دست به اختلافاتی می زنند را کوتاه نمود، باید مسئولین نسبت به ایجاد اختلاف ومسائل اینچنینی پرهیز کنند وتنها کسی که از این اختلاف بهره مند می شود دشمن است وسود ان برای دشمن ودودش در چشم ملت می رود .اگر سپاه آسیب ببیند مردم آسیب می بینند واین به نفع نظام نیست مسئولان باید در کنار هم باشند واین باعث خشنودی وشادی مردم خواهد بود.  

امام جمعه شهرستان سپیدان گفت: باید درسهای تاریخ برای ما عبرت شود ودر زمان مشروطه خیانت افراد به اسلام وتوطئه اسکتباری به مردم برگشت واینها باید برای ما درس عبرت باشد ومردم دوباره به اشتباه نیفتند .باید اختلافها راکنارگذاشت خودشیفتگی وخودخواهی باعث گمراهی مردم ومتضرر شدن آنها می شود.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته گفت :امروز متاسفانه کسانی هستند که جلوتر از مراجع ورهبری حرکت می کنند وآنها را کنار می زنند ودستان پشت پرده ای آنها را هدایت وحمایت می کند مردم مومن وولایتمدار باید هوشیار باشند که فریب این افراد را نخورند هرکسی بخواهد در مسیر انقلاب مقابل ولایت بایستد او منحرف است وما در مقابل او با تمام توان خواهیم ایستاد . این شرم آور است کسی در گذشته که هشت سال سکان ریاست جمهوری این کشور رادردست داشته است امروز خود را فدایی شخص دیگری بداند وقوه قضائیه وبرخی از نهادهای انقلابی کشور را متهم کنند این افرار خائن نظام ومنحرف هستند .وبه دنبال ایجاد جنگ روانی هستند که باید هوشیار بود.

هدف استکبار از تشدید تحریم ها دو قطبی کردن جامعه بوده/ نماز جمعه تریبون نظام اسلامی است

 حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: این ایام، ایام بزرگداشت امامزادگان است، ما هم باید برای امامزادگان برنامه معنوی داشته باشیم، امامزاده ها را غبارروبی کنیم، مساجد با دسته گل به حرم مطهر امامزادگان مشرف شوند و عشق و ارادات را با پخش شیرینی نشان دهیم. 

وی به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: تریبون نماز جمعه از اول انقلاب تریبون نظام اسلامی بوده و مسائل مهم کشور، مسائل بین المللی و مسائل منطقه ای در آن مطرح شده، اینجا میعادگاه شهیدان است. 

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: در رسانه های جهان، خطبه های نماز جمعه از اهمیت ویژه ای برخوردار استف در نماز جمعه بدون واسطه با مردم سخن گفته می شود، امیدوارم با تکمیل پروژه مصلی، نماز جمعه در فضایی در جایگاه و شان مردم برگزار شود. 

خطیب جمعه خرامه با اشاره به هفته ملی مهارت گفت: اگر نگاه مردم در هر منطقه ای این گونه باشد که خودشان با مهارت خودشان توانشان را افزایش بدهند قطعا بسیاری از مشکلات حل شده و جلوی مهاجرت را خواهد گرفت. 

وی به تصویب تحریم های اخیر علیه ایران اشاره کرد و ادامه داد: این تحریم های جدید به لحاظ گستردگی و تنوع تا حالا سابقه نداشته و کم نظیرترین تحریم ها برای یک کشور بوده و مشخص کرد که آمریکا کارهایی که تاکنون انجام داده نتیجه نداده است. 

حجت الاسلام صباحی با تاکید بر این مطلب که هدف استکبار از تشدید تحریم ها دو قطبی کردن جامعه بوده است تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که یک عده ای به دنبال دولت و یک عده ای مخالف دولت باشند اما فرمادهان سپاه یک جلسه مشاوره ای با رییس جمهور داشتند که برای دنیا خیلی معنی دار بود. 

خطیب جمعه خرامه ادامه داد: دشمن سعی دارد با ایجاد نارضایتی عمومی کاری کند که مردم دست از پشتیبانی نظام بردارند اما این مردم در مانورهای متعددی همچون انتخابات و راهپیمایی ها خودشان را نشان می دهند و دشمن متوجه می شود که هنوز موفق نشده است. 

وی افزود: آنها می خواهند ضرورت پادگانی عمل کردن سپاه پاسداران را القا کنند به این صورت که باید سپاه فعالیت پادگانی داشته باشد نه برون مرزی، در حالی که حمایت از مظلوم مرز نمی شناسد.

حجت الاسلام صباحی گفت: دشمن به دنبال فلج کردن شریان های اقتصادی کشور است که خوشخبتانه با دستورالعمل رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی در تولید و اشتغال شاهد پیشرفت روزافزون نظام جمهوری اسلامی خواهیم بود.


برچسب ها: نماز جمعه ، فارس ، تحریمها
نظرات بینندگان