کد خبر: ۱۱۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

صحن حضرت معصومه در حرم شاهچراغ افتتاح شد

در آستانه سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) صحن حضرت معصومه(س) و سر درب‌های باب الرضا(ع) در حرم شاهچراغ افتتاح شد.
صحن حضرت معصومه در حرم شاهچراغ افتتاح شدبه گزارش شیرازه، در آستانه سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و با حضور تولیت معظم آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع)، رئیس سازمان صدا و سیما، دبیر هیئت امنای آستان مقدس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی صحن حضرت معصومه(س) و سر درب‌های باب الرضا(ع) افتتاح شد.

احمدرضا دستغیب دبیر هیئت امنای آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) با یادآوری اینکه کلنگ احداث این صحن در آبا‌ن‌ماه سال 95 به زمین زده شد گفت: با توجه به اینکه 70 درصد از رفت و آمد زائران حرم مطهر از این قسمت صورت می‌گیرد و به دلیل حجم تردد بالا، پیش از این مشکلات فراوانی در رفت و آمد زائران در این بخش وجود داشت که با این صحن این مشکلات کاهش پیدا کرده است.

دستغیب افزود: پیش از این مساحت این قسمت یک هزار و 200 متر مربع بود اما بعد از کار تملک و تسطیح 6 هزار و 300 متر مربع  به این صحن اختصاص یافت.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس شاهچراغ(ع) با یادآوری اینکه این صحن به منظور تسهیل رفت و آمد زائران و تامین امنیت آنان احداث شده است، گفت: تمام کارهای این صحن اعم از معماری، کاشی‌کاری، طراحی و خطاطی در کارگاه‌های شیراز انجام شده است و این کار به عنوان نمونه در تمام اطراف حرم مطهر نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: احداث این صحن سبب می‌شود که در هنگام شلوغی حرم مطهر مشکلی در تردد زائران به وجود نیاید و ساعت‌ها کار علمی و تجربی برای احداث این صحن صورت گرفته است.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس شاهچراغ(ع) با اشاره به طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) تاکید کرد: شایسته است مشاورانی که برای پروژه‌های این طرح تدبیر می‌کنند خود در منطقه حضور داشته باشند و طرحی که برای توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) داده می‌شود با شرایط فعلی سازگار نیست، لذا طرح توسعه باید با تدبیر خاصی صورت گیرد.

دستغیب با بیان اینکه ترافیک سنگین اطراف حرم مطهر حکایت از سختی دسترسی زائران به حرم مطهر دارد، گفت: باید اراده جدی باشد تا راه‌های دسترسی به حرم مطهر آزاد شود و این مسئله نیازمند اهتمام تمام مسئولان است.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس شاهچراغ(ع) اظهار داشت: بعد از افتتاح این مجموعه، مجتمع رفاهی زائران در ضلع غربی و پارکینگ طبقاتی حرم مطهر را در دستور کار داریم که به دقت انجام می‌شود.
نظرات بینندگان