کد خبر: ۱۱۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
آیت الله کلانتری:

چرا آثار نماز را در زندگی هایمان نمی بینیم/نماز با عشق و حضور قلب موثر است

آیت الله کلانتری گفت: عدم توجه به احکام خدا خصوصا زکات و خمس سبب عدم حضور قلب در نماز می شود.

به گزارش شیرازه،  آیت الله کلانتری نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در اجلاس نماز شهرستان بوانات توجه به نماز را مایه برکت و آرامش در جامعه برشمرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند " عبادتی موثر و خوب است که با عشق و حضور قلب انجام شود" و اگر امروز ما آثار نماز را در زندگی هایمان مشاهده نمی کنیم به سبب نداشتن خضوع و حضور قلب در هنگام نماز است.

وی افزود: عوامل متعددی در زندگی های ما سبب از دست رفتن خضوع و خشوع قلب هنگام نماز است. بنده نماز خودم را عرض می کنم که چرا با حضور قلب نیست.؟ وجود این اختلاس های اقتصادی در جامعه یکی از عوامل عدم حضور قلب است و روایت داریم که در خانه ای که خیانت در ان انجام شود حضور قلب کم می شود و رنگ و لعاب عبادت کمرنگ و بی رنگ می شود.

آیت الله کلانتری شرب خمر و لقمه حرام را از دیگر اسباب عدم حضور قلب برشمرد و گفت: باید بسیار بر نانی که در می آوریم و بر سفره خود و زن و بچه هایمان می گذاریم دقت کنیم که خدای ناکرده حرام یا آلوده به حرام نباشد که لقمه حرام حضور و خضوع و خشوع قلب را کم می کند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری پرداخت واجبات خمس و زکات را سبب حضور قلب و عدم پرداخت حساب الهی را سبب عدم حضور قلب در نماز برشمرد و تصریح کرد: بیشتر ما امروز نمازهایمان از سر تکلیف و رفع تکلیف است.مردم و خصوصا کشاورزان مراقب باشند که حتما زکات اموال خود را بپردازند تا هم واجب الهی انجام شود و هم به نیازمندان کمک کده باشیم.

وی در ادامه سخنان خود از برگزار کنندگان اجلاس نماز شهرستان بوانات قدردانی کرد و گفت: من بسیار خوشحال هستم که در شهرستان بوانات این شهرستان اصیل و با فرهنگ و با آب و هوای خوب مردمانی متوجه به نماز و از اقامه کنندگان این واجب الهی حضور دارند و باعث افتخار برای بنده حقیر است که در جمع شما خوبان حضور یافته ام.

منبع: حرف رسا

برچسب ها: نماز ، کلانتری ، حرام
نظرات بینندگان