کد خبر: ۱۱۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

بی مهری مسئولان به امامزاده سلطان سپیدان

امامزاده سلطان سید نورالدین(ع) مرکز شهرستان سپیدان باگذشت سالیان سال چندان تغییری به خود ندیده و بعد از گذشت چندین سال فقط گنبد وگلدسته ها تعویض گردیده است و عاری از هرگونه امکانات خدمات است.

به گزارش شیرازه، در حالی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر توجه به بقاع متبرکه به عنوان قطب های فرهنگی تأکید کرده اند امامزادگان سپیدان به واسطه عدم توجه و اختصاص بودجه های دولتی در اجرای برنامه های خود با مشکل روبرو هستند.

وظیفه خاص دیگری نیز از سوی رهبر معظم انقلاب با جمله "امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود" برای متولیان فرهنگ کشور تعریف شد که این امر نیز نشان از قابلیت های بسیار این بقاع در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب بر علیه مردم ایران دارد.

شهرستان سپیدان  نیز که از قدیمی‌ترین شهرهای کشور به شمار می رود و قدمتی چند هزار ساله دارد، در دوران پس از اسلام از شهرهای مهم به شمار می رفت  این شهرستان دارای چندین بقاع متبرکه است که علاوه بر مردم سپیدان، مردم سایر نقاط کشورمان نیز به این بقاع توجه ویژه نشان می دهند و حضور انبوه مسافران در ایام مختلف سال در این بقاع نشان از وجود این اهمیت است.

درجنوبی ترین نقطه شهر اردکان و درمکانی خوش آب و هوا امامزاده سید نورالدین غازی علوی(ع) قرار دارد. امامزاده ای که باگذشت سالیان سال چندان تغییری به خود ندیده است. بعدازگذشت چندین سال فقط گنبد وگلدسته ها تعویض گردیده وعلیرغم اینکه برای تعریض امامزاده ساختمانی درکنار آن احداث نموده اند اما مدت زیادی است که نیمه کاره رها شده است.

اکثر مسافران و زائران از نبود سرویسهای بهداشتی کافی برای برادران و خواهران گلایه مند هستند. سرویس هایی که به سرویس های غیربهداشتی مبدل شده است.نبود امکانات و مکانی برای پخت وپز، نبود فضایی برای شستن ظروف ومواد غذایی، نداشتن پارکینگ مناسب. نبودن فضایی جهت ارائه خدمات راهنمایی وگردشگری به مسافرین وزائرین، نبود راهنما ومتولی امامزاده (نیرویی جوان وپاسخگو)، نبود سطل زباله کافی برای ریختن زباله ها، نداشتن آب سردکن، کمبود لوله آب، نبود برنامه های فرهنگی، کم بودن فضای استراحت برای زائرین ومسافرین، نبود فضایی جهت عرضه محصولات فرهنگی ومذهبی، نداشتن دفترچه های راهنما برای آشنایی با امامزاده وشهرستان، عدم حضور مسئولین اداره اوقاف برای سرکشی،نبود یه سامانه پیامکی یا یک شماره تلفن برای انتقادات و پیشنهادات و گرفتن مبلغ پنج هزار تومان بابت ورودی از جمله مشکلاتی است که به چشم می خورد.

 اما مجاورین وهمسایگان امامزاده از مسئولین اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان گلایه مند هستند وعنوان می کنند اداره مذکور برای جلوگیری از هجوم مسافزین دراواخر هفته ومشکلاتی که برای ما ایجاد کرده اند تاکنون هیچ قدمی برنداشته اند. رفت و آمد همسایگان به سختی صورت می گیرد (به علت نبود پارکینگ)،سروصدای بسیار زیادمسافران که تا پاسی از شب ادامه دارد ، نبود امکانات رفاهی وبهداشتی اغلب مسافر را مجبور می کند که مزاحمت برای همسایگان ایجاد کنند.


منبع: مارگون
نظرات بینندگان