کد خبر: ۱۱۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
یادداشت/ دنیا حیدری

مدیران فوتبالی و توهین به شعور مردم

کفاشیان بعد از مدت‌ها بار دیگر تریبونی به دست‌آورده‌است، برای بازی کردن با افکار عمومی و خندیدن به مردمی که همچنان در انتظار پاسخی قانع کننده از سوی او بابت اشتباهاتی هستند که رخ داده‌است.
مدیران فوتبالی و توهین به شعور مردمبه گزارش شیرازه، روزنامه «جوان» در صفحه ورزشی خود و در یادداشتی از «دنیا حیدری» نوشت:

پاسخگو نبودن، خصیصه بارز مدیران فوتبال ایران است. خصلتی که به آنها اجازه می‌دهد با وجود مشکلات و معضلاتی که به بار می‌آورند، همچنان در رأس کار باقی بمانند. در این میان برخی هم هستند که تنها به پاسخگو نبودن اکتفا نمی‌کنند و دیگران را نیز به سخره گرفته و کمترین ارزش و احترامی برای افکار عمومی و مردم جامعه قائل نمی‌شوند. شاید چون نه فقط اراده‌ای برای از میان برداشتن آنها وجود ندارد، که برخوردی هم نمی‌شود که بخواهند به خود آمده و پا را به اندازه گلیم خود دراز کنند یا حتی بابت اشتباهاتی که مرتکب شدند، شرمنده شوند!
 
هنوز جامعه فوتبال از شوک ماجرای پیدا شدن ناگهانی 40 هزار دلاری که مدت‌ها بعد از رسیدن تاج به ریاست فدراسیون فوتبال از سوی اقوام نزدیک رئیس قبلی بیرون نیامده که پاسخ‌های همیشگی آقای رئیس سابق این شوک را عمیق‌تر و تأسف بار‌تر می‌کند!
رو شدن 40 هزار دلار، سؤالات زیادی را مطرح کرد، اینکه چرا باید این همه پول دست چنین شخصی باشد. آیا این تمام پولی است که دست این فرد بوده یا شاید بعدها مقدار دیگری هم باز پس داده شود یا اینکه چرا بعد از این همه مدت و گذشت تقریباً یک‌سال از مدیریت تاج این مبلغ بازپس داده شده و سؤالاتی از این دست طی روزهای گذشته ذهن مردم جامعه را به خود مشغول کرده‌است.
 
سؤالاتی که نه فقط پاسخی قانع کننده از سوی مسئولان به آن داده نشده‌است، که حالا بهانه‌ای تازه برای رئیس سابق است که بار دیگر افکار عمومی را به سخره گرفته و دست بیندازد! رئیسی که هشت‌سال با خندیدن به مخاطب از پاسخگویی طفره رفت، هنوز هم دست از عادت قدیمی خود برنداشته، وقتی از او بابت هزاران دلاری که فامیل نزدیکش بعد از مدت‌ها پس داده سؤال می‌کنند، افکار عمومی را به سخره گرفته و می‌گوید که: «دلارها پیدا شده؟!پس گم نشده بود! خدا را صد‌هزارمرتبه شکر که پیدا شده‌است. هرچی دلار پیدا شود ما خوشحال می‌شویم. من نمی‌دانم این پول که پیدا شده، کجا بوده. اصلاً چیزی گم نشده بود که بخواهد پیدا شود! یعنی زیر خاک بوده؟! دلارها زیر خاک می‌پوسند. پس زیر خاک که نمی‌شود پول یا دلار پنهان کرد.»
کفاشیان بعد از مدت‌ها بار دیگر تریبونی به دست‌آورده‌است، برای بازی کردن با افکار عمومی و خندیدن به مردمی که همچنان در انتظار پاسخی قانع کننده از سوی او بابت اشتباهاتی هستند که رخ داده‌است.
اما او یک‌بار دیگر ثابت کرد که هرگز تصمیمی برای پاسخگو بودن ندارد. البته انتظار دیگری هم نمی‌توان داشت. نه کفاشیان، که تمام مدیرانی که راه او را در پیش گرفته‌اند، هرگز پاسخگو نخواهند بود، وقتی هیچ اراده‌ای برای برخورد و کنار گذاشتن آنها وجود ندارد! که اگر داشت، درست در روزهایی که گفته می‌شد در خصوص پرونده فساد در فوتبال مورد اتهام است، پستی دیگر به او پیشکش نمی‌شد تا این بار در جایی به دور از چشم رسانه‌ها و مردم به کار و مدیریت خود ادامه دهد! مدیریتی که حالا بعد از گذشت یک‌سال و نیم از پایانش، هنوز هم خبرهایی در زمینه آن به گوش می‌رسد که همه را شوکه می‌کند! خبرهایی مثل پیدا شدن هزاران دلاری که هنوز کسی نمی‌داند برای چیست، کجا بود و چرا حالا بعد از یک‌سال بازپس داده می‌شود. سؤال‌های بی‌پاسخگی که کفاشیان به رسم قدیم در برابر آن خنده تحویل داده و پاسخ‌هایی می‌دهد که معنایی جز به سخره گرفتن مخاطب ندارد!
 
در واقع عدم وجود عزمی راسخ برای مقابله با مدیران متخلف و سؤال جواب نکردن از آنهاست که باعث می‌شود، امروز به جای شرمنده بودن در برابر اتفاقات رقم خورده، در چشم ملت نگاه کرده و به سؤالات بی‌پاسخ مردم بخندند. سؤالاتی که بدون شک پاسخ آنها می‌تواند گره از معضلات زیادی باز کند، اما نه اراده‌ای بر‌ای این مهم دیده می‌شود و نه دست‌های پشت پرده اجازه چنین برخوردهایی را می‌دهند و تا زمانی که اوضاع به همین منوال است، باید هم آنهایی که گفته می‌شد در خصوص پرونده قطور فساد در فوتبال مورد اتهام قرار گرفتند، جامعه‌ای را با پاسخ‌های بی‌سر و ته خود، به شعور مردم توهین کنند!
نظرات بینندگان