کد خبر: ۱۱۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت جهرم خبر داد:

مشکلات انجمن های صنفی شهرستان جهرم مورد بررسی قرار گرفت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم از برگزاری جلسه ای پیرامون مسائل و مشکلات اتحادیه های صنفی در شهرستان جهرم خبر داد.

به گزارش شیرازه، محمد دانش نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم با بیان این مطلب که با توجه به مشکلات عدیده ای که در اتحادیه های صنفی این شهرستان وجود داشت و نیاز به همکاری اعضای هیئت مدیره  و بازرسین اتحادیه های صنفی در امورات صنفی و مردم احساس می شد گفت : جلسه ای در این خصوص برگزار شد که در این جلسه ابتدا رئیس اتاق اصناف ضمن عرض خوش آمدگویی و تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) سین برنامه را اعلام کرد.

در ادامه مجتبی قدیمی مسؤول بسیج اصناف شهرستان بیان داشت: باتوجه به اینکه عدم بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی توسط بازرسان اتحادیه ها یکی از دلایل اصلی بروز معضلات و مشکلات واحدهای صنفی در تمام زمینه هاست ، پیشنهاد می شود جهت کاهش این مشکلات، بازرسان اتحادیه ها طی چندین نوبت واحدهای صنفی تحت پوشش را جهت برقراری جلسه دعوت و اعضا را در جریان جدیدترین قوانین و مقررات صنفی قرار داده و به نوعی با ایشان اتمام حجت نمایند.

وی در ادامه اظهار داشت: هر چند در کلاس های بدو ورود پروانه کسب تمام موارد به متقاضیان تذکر داد می شود اما پس از مدتی این موارد و تذکرات فراموش می شود و به تبع آن منجر به بروز تخلفات مختلف می شود . لذا برگزاری اینگونه جلسات و یاد آوری مطالب مختلف صنفی ضروری به نظر می رسد و نهایتاً منجر به کاهش تخلفات و آسیب های صنفی خواهد شد .

قدیمی با اشاره اینکه ادغام اتحادیه های مختلف و ناهمگون دریک اتحادیه معضل بزرگی است در پایان از کلیه اتحادیه ها به لطف کسب رتبه اول کشوری بسیج اصناف استان تقدیر و تشکر کرد.

 در ادامه دانش نیا رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان جهرم یادآور شد: در این جلسه سعی شد مسائل و موارد قانون نظام صنفی خصوصا وظایف بازرسین ، تشکیل کمیسیون های پنج گانه ، شناسایی واحدهای فاقد پروانه کسب و پایش پروانه کسب های منقضی شده مورد توجه و بررسی بیشتری قرار گیرد.

ارجمند، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور هیئت رئیسه و بازرسان اتحادیه های صنفی حاضر در جلسه و تبریک به مناسبت ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) در راستای همکاری بازرسان اتحادیه با توجه به شرح وظایف محوله که در بند ب و ج ماده 1 به آن اشاره شده است خواستار تعامل بیشتر با دایره اماکن انتظامی و شناسایی واحدهای بدون پروانه کسب و واحدهای صنفی که تداخل صنفی دارند، شد.

وی  با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه مسئولین شهرستان و نارضایتی شهروندان درخصوص عدم درج قیمت کالا ها در واحدهای صنفی و عدم رعایت شئونات اسلامی توسط متصدیان و فروشندگان است گفت:درخصوص بازرسی از منازلی که اقدام به فعالیت در قالب واحد صنفی می کنند نیاز است دستور قضایی جهت بازرسی اخذ شود.

ارجمند خاطرنشان شد: انشاالله با تعامل بیشتر بازرسان اتحادیه ها با دایره اماکن شاهد پویایی هر چه بیشتر واحدهای صنفی در سطح شهرستان باشیم و دایره نظارت بر اماکن آمادگی کامل در جهت همکاری با بازرسان محترم را دارد.

منبع: پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، صنعت و معدن ، صنفی
نظرات بینندگان