کد خبر: ۱۱۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

نقره داغ شدن مردم سپیدان با قیمت مرغ

گرانی و افزایش بی‌رویه قیمت مرغ زمینه نگرانی مردم را فراهم آورده است، به‌طوری که در اکثر محافل مردمی قیمت مرغ در بازار یکی از مسائلی است که مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

به گزارش  شیرازه، شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن مراکز تولید مرغ وپرورش این ماده غذایی متاسفانه در شهرستان در چند روز اخیر قیمت مرغ افزایش چشمگیری داشته است واین در حالی است که در شهرستان باتوجه به زیرساختهایی در خصوص پرورش مرغ و نزدیک بودن به مرکز استان این روزها شاهد افزایش بیش از حد قیمت مرغ ونایاب شدن مرغ در بازار است .

هم‌اینک هر کیلوگرم مرغ گرم در سطح بازارهای شهر تا نزدیکی 9000 تومان پرکشیده است وباتوجه به حضور گردشگران در پایان هفته در شهرستان؛ برخی از مغازه داران از نبود و کمبود آن گلایه مند بودند وبرخی هم مرغها رابرای مسافران و گردشگران گذاشته تا روز های تعطیل وآخرهفته دچارمشکل نشوند.

بی نظمی بازارعرضه مرغ و بی‌ثباتی قیمت آن، زمینه استفاده بیشتر رابرای عاملان توزیع سودجو فراهم کرده است.به دلیل نبود نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای توزیع مرغ، قیمت آن سیر صعودی را طی می‌کند و مردم نیز به دلیل نیاز و ناتوانی در خرید دیگر مواد گوشتی، مجبورند مرغ را با هر قیمتی خریداری کنند.

شاید گرم شدن هوایکی از دلایل این امرباشد اما این دلیلی بر کمبود وگرانی مرغ نمی تواند باشد،  افزایش قیمت مرغ و کمیاب بودن آن در بازار های شهرستان صدای شهروندان سپیدانی رادرآورده است.

گرانی و افزایش بی‌رویه قیمت مرغ درهفته‌های اخیرازمسائلی است که حساسیت مردمی را به دنبال داشته و زمینه نگرانی مردم را فراهم آورده است، به‌طوری که در اکثر محافل مردمی قیمت مرغ در بازار یکی از مسائلی است که مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

بسیاری از مردم شهرستان سپیدان با افزایش قیمت مرغ با کاهش توانایی مالی تأمین این منبع غذایی روبرو شده اند و از افزایش دیگر اجناس و اقلام در پایان سال ونزدیکی  به آغاز سال جدید نیز نگران شده اندنوسانات قیمت مرغ  در ماههای  اخیرعلاوه بر نارضایتی تولید کنندگان وفروشندگان، گلایه شهروندان را هم برانگیخته است.

وضعیت بازار مرغ در روزهای اخیر واقعا وضعیتی نامعلوم دارد و می‌توان آنرا به وضعیت بازار بورس تشبیه کرد؛ پیگیری مکرر مردمی و افزایش لحظه‌ای قیمت مرغ از دلایل این تشبیه است.بسیاری از مردم خرید مرغ بیش از مصرف روزانه و روزهای جاری خود را نوعی ریسک می‌دانند و معتقد هستند در روزهای بعد احتمال توزیع مرغ دولتی یا مرغ در بازار با قیمتی پایین‌تر وجود دارد و برخی هم با احتمال اینکه احتمال افزایش قیمت مرغ بالا است، میزان بالایی مرغ خریداری می‌کنند.

 در این شرایط مسئولان باید تصمیماتی کارگشا و سریع‌الاجرا اتخاذ کنند و از این طریق به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک کنند.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان