کد خبر: ۱۱۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

چند روز دیگر کنکوری ها هر چه کاشته اند درو خواهند کرد

این روزها در جمع جوانان که قرار می گیری می شود استرس و دلواپسی را بی درنگ از حرف هایشان فهمید خیلی ها نگران این قضیه هستند که نتایج کنکور که اعلام شود می توانند چه نتیجه ای کسب کرده اند.

به گزارش شیرازه،  این روزها در جمع جوانان که قرار می گیری می شود استرس و دلواپسی را بی درنگ از حرف هایشان فهمید خیلی ها نگران  این قضیه هستند که نتایج کنکور که اعلام شود می توانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب و به تحصیل ادامه دهند یا بازهم باید یک سال بنشینند و بازهم همان اش و کاسه همان کاسه.

راستش برخی وقتها با خودم می گویم که برخی چرا انقدر محکم و استوار ایستاده اند که مثلا دکتر شوند اخر مگر جامعه چقدر دکتر می خواهد اما بگذریم علاقه است دیگر چند روزی بیشتر تا اعلام نتایج کنکور سراسری 96 باقی نمانده است و کنکوری ها لحظه شماری می کنند که نتایج خوبی از این ازمون گرفته باشند.


یک قشر دیگر از کنکوری ها هم هستند که اصلا برایشان فرقی ندارد که رتبه کنکورشان یک شود یا هزار و می گویند رتبه، رتبه است هر رشته و هرجایی که شد تحصیل میکنیم.


در همه جا و هر کاری می توان افراد ملایم و ارام را هم دید، ادمیزاد است دیگر هر کس به یک شکل، برخی ها از اول تصمیمشان را گرفته بودند که در همین شهر خودشان و در چهاردیواری خانه ی خود بمانند و تحصیل هم کنند.


هرکدام از کسانی که کنکور داده اند چه به روی خود بیاورند یا نه بلاخره یک جورهایی منتظر هستند و این انتظار کم کم دارد به نفس های اخرنزدیک می شود و هرچه به روزهای اخر نزدیک و نزدیک تر می شویم ضربان قلب بعضی از کنکوری ها بالا و بالاتر می رود.

دلایل استرس برای رتبه و ادامه تحصیل را از برخی هایشان که جویا می شوی، جواب های قشنگی میگیری؛ برخی ها می خواهند با تحصیل برا جامعه مفید باشند، برخی ها می خواهند با انتخاب رشته و شغل خوب پولدار شوند، برخی ها بی هدف برای سرگرمی می خواهند ادامه تحصیل دهند، برخی دیگر می خواهند با انتخاب خوب راه های ظهور حضرت مهدی(عج) را کمی هموارتر کنند و اما بعضی هایشان هم می خواهند برای خودشان درس بخوانند و ادامه تحصیل دهند.

هرچه هست با هر هدفی چند روز دیگر خیلی از دلواپسی ها به پایان خواهد رسید و هرکس هر چه کاشته درو خواهد کرد.

منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان