کد خبر: ۱۱۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

اصلی‌ترین وظیفه شورا اشاعه فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی است/ در سیاست‌گذاری و اجرا فرا جناحی عمل می‌کنیم

رضایی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی را ماموریت دارد با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، فعالیت تبلیغی و فرهنگی را هماهنگ و جهت جلوگیری از موازی‌کاری مدیریت کند.
اصلی‌ترین وظیفه  شورا اشاعه فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی است/ در سیاست‌گذاری و اجرا فرا جناحی عمل می‌کنیم

به گزارش شیرازه، صبح امروز رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه به مناسبت 12 مرداد ماه که سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات است، برگزار شده و لازم است نکاتی در مورد چرایی و چگونگی این نهاد ذکر شود.

حجت الاسلام محمد رضایی افزود: اگر چه انقلاب اسلامی شباهت قابل توجهی به بسیاری از انقلاب‌های معاصر دارد اما بعضی از ویژگی‌های شاخص این انقلاب مردمی موجب تمایز و منحصر به فرد شدن انقلاب سال 57 شد که از جمله آن می‌توان به مکتبی و اسلامی بودن این واقعه عظیم اشاره کرد. در ابتدای انقلاب در مورد چگونگی اداره کشور چند نظر از سوی طیف‌های مختلف فکری وجود داشت. عده‌ای معتقد بودند نهادها و ارگان‌های باقی‌مانده از رژیم شاهنشاهی حفظ و اصلاح شود. جرگه‌ای دیگر اعتقاد داشتند همه ارگان‌ها حفظ و همزمان سازمان‌های جدید بودجود آید. اما اندیشه سوم بر لزوم حفظ و اصلاح سازمان‌های موجود همراه با ایجاد سازمان‌های متناسب با اهداف انقلاب اسلامی تاکید داشت. از همین رو کمیته‌ امداد و جهاد سازندگی جهت محرومیت‌زدایی و بسیج مستضعفین برای حفظ ارزش‌های انقلاب تشکیل شد.

رضایی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و به همین دلیل یک سری نهاد متناسب با اهداف فرهنگی انقلاب شکل گرفت و همین موضوع لزوم ایجاد یک نهاد برای سر و سامان به فعالیت‌های مختلف فرهنگی را بوجود آورد تا سازمان‌ها و نهادهایی که فعالیت تبلیغی و فرهنگی دارند را هماهنگ و جهت جلوگیری از موازی‌کاری مدیریت کند. از همین رو در 12 مرداد سال 1359 امام خمینی دستور تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کردند تا با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برگزاری برنامه‌های دینی و انقلابی به بن بست نرسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: ماموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، مدیریت و هماهنگی جهت اجرای مراسم‌های عمومی و انقلابی است و با توجه به اساسنامه اختیار ورود به اجرای مراسم‌های رسمی و عمومی کشور به این سازمان تفویض شده است. همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موظف است موضع نظام جمهوری اسلامی و مردم را در مورد مسائل داخلی و خارجی اعلام کند و از این رو در مواجهه با حوادث منطقه و جهان جهت آگاهی‌بخشی اعلام نظر می‌کنیم.

حجت الاسلام محمد رضایی خاطر نشان کرد: بکارگیری تشکل‌های مختلف جهت برگزاری مراسم و ایجاد زمینه برای بکارگیری اقشار مختلف جامعه برای اجرای هر چه باشکوه‌تر مناسبت‌ها از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی شمرده می‌شود که در این راستا سعی داریم در سیاست‌گذاری و اجرا با نگاه فرا جناحی عمل کنیم. زیرا انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است و هیچ فرد یا گروهی اجازه ندارد این گنجینه عظیم را به نفع خود مصادره کند.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اصلی‌ترین وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاعه فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی در سطح جامعه است تا افکار عمومی با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی آشنا و در مناسبت‌های مختلف با حضور با‌شکوه خود خاری بر چشم دشمنان باشند.

رضایی متذکر شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت انجام وظایف و برگزاری مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی و انقلابی با برخی سازمان‌ها و نهادها از جمله فرهنگ و ارشاد، استانداری و فرمانداری، سازمان علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، صدا و سیما، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کمیته امداد و سازمان ورزش و جوانان همکاری دارد که این سازمان‌ها بعنوان عضوی از شورای اسلامی تبلیغات اسلامی محسوب شده و تحت عنوان مجمع نمایندگان شناخته می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در پایان یادآور شد: همچنین در برهه‌های مختلف ستادهایی جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر برخی مناسبات تشکیل می‌شود که ستاد انتفاضه قدس، ستاد برگزاری مراسم 13 آبان، ستاد 9 دی، ستاد هفته دفاع مقدس، ستاد برگزاری مراسم هفت تیر و ستاد بسیج از جمله آن‌هاست که تحت نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

نظرات بینندگان