کد خبر: ۱۱۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

برخی می‌خواهند نقاط ضعف عملکرد کابینه آینده را به دوش رهبری بیندازند/ چینش کابینه از وظایف رئیس‌جمهور است

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه چینش کابینه از اختیارات و وظایف رئیس‌جمهور است، گفت: امیدواریم پشت این جریان‌سازی‌های اخیر درباره کابینه سیاست‌بازی نباشد و برخی نخواهند نقاط ضعف عملکرد کابینه را به دوش رهبری بیندازند.
به گزارش شیرازه، امیر محبیان کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به کابینه دوازدهم و مسئولیت رئیس‌جمهور در چینش دولت آینده اظهار داشت: طبیعتا چینش کابینه از اختیارات رئیس‌جمهور است که براساس برنامه‌ها و سیاست‌هایی که مشخص و اعلام کرده است این کار را صورت می‌دهد تا کارآمدی دولت به حداکثر برسد.

محبیان ادامه داد: طبیعی است که به دلیل نظام سیاسی کشورمان برخی روسای جمهور ترجیح می‌دهند از آنجا که نظرات رهبری همواره راهگشا بوده افرادی را برگزینند که دیدگاهشان نزدیک به رهبری باشد اما در عین حال هیچ الزامی در این زمینه وجود ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با بیان اینکه البته برخی وزارتخانه‌ها مانند اطلاعات و دفاع نیاز به هماهنگی دارد و باید دیدگاه رهبری را اخذ کنند، گفت: البته این نفی‌کننده مسئولیت رئیس‌جمهور نیست.

وی با تاکید بر اینکه هیچ الزام قانونی برای این هماهنگی وجود ندارد، یادآور شد: امیدواریم پشت این جریان‌سازی سیاست‌بازی نباشد و برخی نخواهند نقاط ضعف عملکرد کابینه را به دوش رهبری بیندازند.

محبیان همچنین در پایان خاطرنشان کرد: کابینه تشکیل شده باید حداکثر کارآمدی را داشته باشند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان