کد خبر: ۱۱۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

احضار دبیر یک تشکل دانشجویی به دادسرا

دبیر یکی از تشکل های دانشجویی استان فارس گفت: مدعی العموم به خاطر انتشار یک بیانیه مطالبه گرانه از این تشکل شکایت کرده است.
احضار دبیر یک تشکل دانشجویی به دادسرا
به گزارش شیرازه، دبیر یکی از تشکل های دانشجویی دانشگاه شیراز در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه مدعی العموم به خاطر انتشار یک بیانیه مطالبه گرانه از این تشکل شکایت کرده است گفت: رسالت اصلی دستگاه قضا و مدیران جمهوری اسلامی تحقق عدالت اجتماعی است.اتفاقات اخیری که در دستگاه قضا رخ داده شبهاتی را در اذهان جامعه ایجاد کرده و اکثر تشکل‌های دانشجویی دغدغه رفع شبهه از دستگاه قضا را دارند و به روش‌های مختلف از جمله مکاتبه با قوه قضائیه این موضوع را ابراز داشته‌اند. از همین رو این تشکل نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مرقوم داشت و شفافیت و پاسخگویی وی در مورد عملکرد قوه تحت امرشان بویژه در پرونده‌های حساس و مهمی که بعد از گذشت سال‌ها همچنان مفتوح و بدون پاسخ مانده است را خواستار شد. با گذشت دو هفته از ارسال نامه در پنجشنبه گذشته احضاریه دادگستری فارس به دست ما رسید.


مصطفی پور خسروانی افزود: حضرت امیر (ع) در نهج البلاغه بدون قید و شرط می‌فرماید: مردم بعنوان رعیت وظیفه دارند حاکمان را آشکارا در ملأعام و یا در خفا نصیحت کنند. بنابراین حق مردم است که بدون هیچ ترس و لکنت زبانی حقوق خود را مطالبه کنند.حضرت امام خمینی نیز (ره) بارها تاکید کردند؛ مردم حق و وظیفه امر و نهی مسئولین حاکم بر جمهوری اسلامی را دارند. از همین رو تعدادی از دانشجویان تقاضای شفافیت را در این نامه مطرح کرد. زیرا مطالبه حق عموم جامعه رسالت هر ایرانی مسلمان است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: رهبر انقلاب سال گذشته در دیدارهای دانشجویی فرمودند؛ مسئولان فضای لازم برای بازدید دانشجویان از زیر مجموعه‌های منتسب به ولی‌فقیه را بوجود آورند. ما در همین راستا درخواست تور پایش از دادگستری استان فارس را مطرح کردیم که متاسفانه تا به امروز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. در حالی‌که مدیران جمهوری اسلامی وظیفه دارند به منویات و فرامین مقام معظم رهبری عمل کنند.

نظرات بینندگان