کد خبر: ۱۱۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
مراسم تنفیذ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری؛

روحانی رسما رئیس‌ دولت دوازدهم شد/ تاکید رهبرانقلاب بر توجه ویژه به اشتغال و تولید در حکم تنفیذ/ رحمانی‌فضلی: بیش از 73 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند

مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران، در حسینیه‌ امام خمینی قدس‌سره برگزار شد.
به گزارش شیرازه، مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد در حسینیه‌ امام خمینی قدس‌سره برگزار شد.

سخنرانی وزیر کشور در مراسم تنفیذ

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد طی سخنانی، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اداره حکومت و قانونگذاری در چارچوب اصول قانون اساسی با اراده و نظر ملت تعیین می‌شود و برگزاری انتخابات تبلور این اراده و خواست مردم است. 

وی در ادامه افزود: یکی از بزرگترین دستاوردها و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در ادبیات سیاسی دریچه تازه بر روی جهانیان گشود و در عمق باور ملت‌های آزاده به زیبایی نقش بست حاکمیت مردم‌سالاری دینی در کشور عزیزمان است که با آموزه‌های اسلام ناب و آرمان‌های امام راحل و هدایت‌های مقام معظم رهبری مستمراً به شکوفایی و بالندگی آن باتکیه بر آرای عمومی از طریق برگزاری انتخابات افزوده می‌شود. 

وزیر کشور تأکید کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری می‌توان به عنوان یکی از مهمترین حماسه‌های سیاسی کشور قلمداد کرد، این انتخابات در شرایطی برگزار شد که کشور از لحاظ مؤلفه‌های سیاسی خارجی، امنیت ملی و مسائل داخلی در وضعیتی قرار داشت که حضور مردم ایران را در صحنه مشارکت بیش از هر زمان دیگری ضروری ساخته بود.

قرائت متن حکم تنفیذ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پیش حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی را در دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری تنفیذ کردند.

متن حکم تنفیذ رهبر انقلاب که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم قرائت شد، بدین شرح است:

بسم الله‌الرحمن‌الرحیم

خداوند متعال را سپاس می‌گوییم که در آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری ملت عظیم‌الشأن ایران و سرافراز فرمود و حضور مبارک آنان را در یکی از اساسی‌ترین اقدامات ملی گامی بلند در جهت حراست از عزت و امنیت کشور و ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داد.

انتخابات پرشور در صفوف طولانی رأی‌دهندگان در سراسر کشور و نصاب درخشان شرکت‌کنندگان در انتخاب رئیس جمهور و آن گاه رأی بالای شخصیت منتخب همگی نشانه‌های روشن از موفقیت نظام اسلامی در تحکیم و تثبیت جمهوریت و خصلت مردمی این نظام انقلابی است و این یکی از اساسی‌ترین و مهمترین توانمندی‌های بی‌شمار کشور اسلامی عزیز ما است که دستیابی به آرمان‌های والای انقلاب را ممکن می‌سازد و آینده روشن کشور و ملت را نوید می‌دهد، اکنون با استمداد از هدایت و عنایت پروردگار و در سایه توجهات حضرت ولی‌الله اعظم ارواحنافداه و با تبرک و تفأل به همزمانی با ایام ولادت حضرت امام ابی‌الحسن‌الرضا علیه آلاف‌التحیه و الثناء، اینجانب به پیروی از گزینش ملت ایران، رأی آنان را تنفیذ و دانشمند محترم جناب حجه‌الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم و با دعا برای موفقیت ایشان مؤکداً توصیه می‌کنم که این منصب خطیر را وسیله‌ای برای کسب رضای الهی و ذخیره‌ای برای هنگامه‌ی لقاء پروردگار قرار دهند و همت خود را متوجه استقرار عدالت و جانبداری از محرومان مستضعف و اجرای احکام اسلام ناب و تقویت وحدت و عزت ملی و توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور و صراحت در بزرگداشت ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی نمایند و مطمئن باشند که ملت غیور و شجاع، خدمت‌گزاران کشور را در دشواری‌ها و در مقابله با زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار تنها نخواهند گذاشت.

لازم می‌دانم بار دیگر درباره اجرای برنامه‌ اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تأکید کنم و یادآوری نمایم که رأی ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهد به صراط قویم و مستقیم اسلامی و انقلابی است.

در پایان یاد امام عزیز راحل را گرامی می‌دارم و به روح مطهر ایشان و شهیدان این راه درود می‌فرستم، والسلام علی عبادالله الصالحین.

سیدعلی خامنه‌ای

1396/5/12

سخنرانی رئیس جمهور دوازدهم در مراسم تنفیذ

روحانی: ما شهادت را از امام حسین(ع) و شریعت را از امام صادق(ع) یاد گرفتیم/ فعالان سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند راهی جز برپایی جامعه اعتدالی نداریم

محورهای مهم سخنان روحانی در مراسم تنفیذ به شرح زیر است:
خدای بزرگ را سپاسگزارم  که یکی از بهترین روزها را برای آغاز به کار دولت دوازدهم مقدر فرمود. در آستانه ولادت علی بن موسی‌الرضا (ع) که فخر همه ما ایرانیان است.

ما شهادت را از امام حسین(ع) و شریعت را از امام صادق(ع) یاد گرفتیم.

امام رضا(ع) به ما سیاست را آموخت که چگونه با وجود فشارها شیعه را گسترش دادند.

همه اقوام ایرانی حق دارند که خواهان توجه و مشارکت بیشتر باشند.

ما باور کرده ایم علی رغم گام های بلندمان هنوز تا رسیدن به جایگاه بلند قدرت اقتصادی تاثیرگذار در سطح منطقه و جهان فاصله داریم.

می دانیم که تحولات منطقه ای و ملی مرتبط با زنان و جوانان بر حال و آینده کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پس از چهار دهه همه فعالان سیاسی به این باور رسیده اند که چاره ای جز برپایی جامعه اعتدالی نداریم.

سخنرانی رهبرمعظم انقلاب اسلامی

رهبر انقلاب تصریح کردند: این جلسه مهمی است و روزهای مهم و تعیین کننده ای است

محورهای مهم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم دوازدهین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر است:


تصادف و تقارن این مراسم و جلسه با ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برای دلهای مشتاق ایران مایه تفال و تبرک است.

اهمیت این جلسه از دو نظر است

اول اینکه آغاز یک دوره مدیریت جدید کشور است.

این امیدواری وجود دارد که مسئولانی که همراه رییس جمهور منتخب وارد میدان عمل خواهند شد با ابتکارات جدید و توانمندی های بیش از گذشته ملت را خوشحال کنند.

جهت دوم این است که این جلسه نماد مردم سالاری است.

انقلاب اسلامی آمد و مردم را از حاشیه به متن آورد و مردم صاحب اختیار شدند،  این ۱۲ بار است که نتیجه گزینش مردم برای قوه مجریه مشخص می‌شود.

یاد کنیم از امام بزرگوارمان که برکات عزم راسخ ، ایمان عمیق و بصیرت بی‌پایان آن مرد بزرگ این دستاوردها را به ملت ایران داد.

ما باید افتخار کنیم در دورانی قرار داریم که خداوند مرد بزرگی را برگزید که توانست این اقیانوس را به تلاطم در آورد، این مسئله کوچکی نیست که توانست جهت حرکت مردم و ملت ایران را تغییر دهد.

پنج مجلس خبرگان و پنج شورای شهر و روستا را تشکیل داده است.

اینها همه از برکت انقلاب است.

نسل جدید ما فراموش نکند؛ ما دوره قبل از انقلاب دیکتاتوری را، در حاشیه بودن مردم و بی اعتنایی به مردم در امر حکومت را با همه وجود دیدیم.

مردم قبل از پیروزی انقلاب هیچ نقشی در مدیریت کشور و تعیین مدیران نداشتند.

روسا، سلاطین و پادشاهان می آمدند؛ می رفتند و مردم فقط تماشاچی بودند.

انقلاب اسلامی آمد مردم را از حاشیه به متن آورد.

مردم صاحب اختیار شدند.

این دوازدهمین باری است که نتیجه گزینش مردم از اول انقلاب برای مدیریت قوه مجریه مشخص می شود.

در این دوران قریب ۴۰ سال یک سلسله به هم پیوسته مسئولان هستند که هر کدام به سهم خود تلاش و ایفای نقش کردند

امروز محصول کار مجموعه دست اندرکاران جمهوری اسلامی در اختیار مسئولانی است که از امروز با رسمیت مشغول کار می شوند

کسانی که مسئولیت پیدا می کنند باید بر این سرمایه ملی بیفزایند و آن را تحویل مدیران بعد دهند.

در این ۴ دهه ملت و دولت کارهای بزرگی انجام دادند.

زیربناهای علمی و فکری و اجرایی فراوانی در کشور به وجود آمده که قبل از انقلاب وجود نداشت.

این زیربناها سکوهای پرش این ملت هستند برای آینده.

نسل های جدید با تفکر انقلابی و سرشار از انگیزه تربیت شده اند.

در تصمیم‌گیری های بین المللی دقت داشته باشید دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا نظام جمهوری اسلامی را نابود کند.

نظرات بینندگان