کد خبر: ۱۱۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
امام جمعه شیراز:

دستگاه‌ها چوب لای چرخ سرمایه‌گذار نگذارند/قسمتی از بدنه دولت یازدهم گرفتار حقوق نجومی بود/رسانه‌ها در برابر آمریکا یک‌صدا باشند

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه دولت دوازدهم مسئله اشتغال را جدی گرفته و اجازه بدهد سرمایه‌های مردم فعال شود،گفت:برای سرمایه‌گذار باید فرش قرمز پهن کرد نه اینکه چوب لای چرخش گذاشت.
دستگاه‌ها چوب لای چرخ سرمایه‌گذار نگذارند/قسمتی از بدنه دولت یازدهم گرفتار حقوق نجومی بود/رسانه‌ها در برابر آمریکا یک‌صدا باشند
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به شروع به کار دولت دوازدهم اظهار داشت: از دولت جدید انتظار می‌رود که مسئله تولید و اشتغال را جدی گرفته و اجازه دهد مردم سرمایه‌های خود را در این فضا فعال کنند.

وی با نقل صحبتی از معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: فردی در یکی از استان‌های کشور به معاون رئیس‌جمهور گفته که برای احداث یک گلخانه یک سال دوانده شده است! و واقعاً معلوم نیست که با این برخوردها چگونه می‌خواهیم فضای اشتغال را برای جوانان مهیا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: دولت باید موانع سرمایه‌گذاری را از پیش پای مردم بردارد و برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کند، نه اینکه به بهانه‌های مختلف چوب لای چرخ آن‌ها بگذارند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه باید جلوی واردات بی‌رویه و قاچاق گرفته شود،اضافه کرد: قسمتی از بدنه دولت یازدهم،گرفتار حقوق نجومی بود که انتظار می‌رود دولت دوازدهم در مقابل این پدیده زشت نیز بایستد و اجازه ندهد این مسئله برای مردم گرفتاری ایجاد کند.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود:انتظار مردم از دولت دوازدهم این است که با استفاده از تجارب تمام دولت‌های گذشته، وضعیت معنویت و معیشت آن‌ها بهبود ببخشد.

وی با بیان اینکه انتظارها برای به ثمر نشستن برجام بیهوده بود،خاطرنشان کرد:همگان دیدند که آمریکا با کمال پررویی و بی‌ادبی،مادر تحریم‌های ایران را تصویب کرد و دولت باید با اتخاذ سیاست‌های درست و منطقی،جواب آمریکا را داده و این کشور را سر جای خودش بنشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد:امروز باید مانند همیشه مواظب نفوذ آمریکا به کشور باشیم و در این راستا رسانه‌ها باید یکدست و یک‌قلم در برابر آمریکا موضعی واحد داشته باشند و از مملکت یک‌صدا شنیده شود تا آمریکا برای خود چراغ سبز پیدا نکند.

ایمانی با بیان اینکه حمایت از نیروهای مسلح در برابر توطئه‌های دشمن یک وظیفه همگانی است،اضافه کرد:سپاه و ارتش نور چشم ملت هستند و باید تلاش کنیم یک چهره منسجم و هماهنگ از تمام قوا به دنیا ارائه کنیم.

وی افزود:آمریکا مدام در پی دوقطبی کردن کشور و به جان هم انداختن دو جناح است که اگر هوشیار باشیم و پی به این توطئه شیطان بزرگ ببریم،اجازه این کار را از او خواهیم گرفت.

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به هفدهم مرداد و روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی،اظهار داشت:رسانه‌ها بزرگ‌ترین تأثیر را بر جامعه دارند و اگر در مسیر انقلاب حرکت نکرده و دشمنان انقلاب را به مردم معرفی نکنند، جاده‌صاف‌کن سیاست‌های دشمن می‌شوند.

ایمانی اضافه کرد:به لطف پروردگار رسانه‌هایی که پس از انقلاب در ایران شکل‌گرفته است،نسبت به دشمنی آمریکا آگاه بوده و توطئه دشمنان را به‌خوبی می‌شناسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خطبه‌های نخست نماز جمعه نیز با تبریک ولادت فرخنده امام رضا(ع) و شرح فداکاری‌های این همام در طول 20سال امامتش،خاطرنشان کرد:امام رضا(ع) در دوران خفقان‌آور هارون عباسی امامتش آغاز شد و 10سال در آن شرایط سخت،به هدایت شیعیان و حفظ آنان از شر گروه‌های انحرافی پرداخت.

وی همچنین با اشاره به 5سال آخر امامت علی بن موسی‌الرضا(ع) و دوران نشر معارف دینی از جانب ایشان،یادآور شد:با نگاهی به زندگی این امام بزرگوار پی به اهمیت نقش احمد بن موسی(ع) می‌بریم که این سید بزرگوار در آن شرایط، بیعت با امام هشتم را مطرح و با این کار خود از تفرقه در صفوف شیعه به نحو احسن جلوگیری می‌کند.

نظرات بینندگان