کد خبر: ۱۱۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستانه های فارس مطرح شد؛

به برخی خبرنگاران به خاطر اطلاع رسانی و مطالبه گری توهین می شود/رئیس جمهور باید انقلابی باشد و انقلابی عمل کند

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه این هفته با اشاره به تنفیذ رییس جمهور، این امر را نشان از اسلامیت نظام دانستند و از رییس جمهور خواستند تا به مطالبات بر حق مقام معظم رهبری توجه داشته باشد و در طول دولت به آن ها عمل کند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه های این هفته با اشاره به تنفیذ رییس جمهور، این امر را نشان از اسلامیت نظام دانستند و از رییس جمهور خواستند تا به مطالبات بر حق مقام معظم رهبری توجه داشته باشد و در طول دولت به آن ها عمل کند.

مذاکرات، دشمنی آمریکا را کاهش نداد

حجت الاسلام و المسلمین عنایت الله اکبری امام جمعه قیروکارزین در خطبه های این هفته با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، گفت: این مذاکراتی که ما انجام دادیم، به هیچ وجه باعث کمتر شدن دشمنی آمریکا نشد و رئیس جمهور آمریکا هزینه نقض برجام را بر دوش ایران انداخته است.

وی با اشاره به سالروز اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی ایران، افزود: با هزاران دعوتنامه و برنامه های جذاب وتشویقی، باز هم به سختی می توانند یک سالن را برای همایش یا برنامه دیگری پُر کنند، اما هر هفته هزاران نفر از مردم با ایمان و باتقوا از سرتاسر شهرستان قیروکارزین در نماز جمعه حاضر می شوند.

اکبری ادامه داد: این تجمع و این گردهمایی عظیم الهی، باعث تحکیم وحدت امت های اسلامی می شود و تریبون نماز جمعه بهترین پل ارتباطی بین مردم و مسئولان جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: تریبون نماز جمعه یک بلندگو برای بازگویی مشکلات و دغدغه های مردم برای مسئولان است و محلی برای جار زدن کم کاری ها و نواقص جهت برطرف کردن آنها و پیشرفت جامعه است، البته اگر عده ای از این کار ناراحت نشوند.

خطیب جمعه قیروکارزین ضمن تجلیل از آیت الله آیت اللهی اولین امام جمعه قیر، گفت: ایشان حق بزرگی به گردن شهرستان دارد و شایسته است میدانی به نام ایشان زده شود تا یاد وی در خاطر مردم ما ماندگار شود.

رئیس جمهور باید انقلابی باشد و انقلابی عمل کند

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ نماز جمعه گفت : یکی از تفکرات زمان جاهلیت این بود که ما حاضریم جهنم برویم ولی نهی را نمی پذیریم و این حرفشان یعنی اسلام و قرآن در جامعه حاکم نباشد.

امام جمعه شهرستان نی ریز در ادامه بیان کرد: بدانید در سایه اسلام برای شما امنیت برقرار شده است، بساط ظلم برچیده شد، و استکبار نیز بیرون رانده شد.

وی افزود: رئیس جمهور باید انقلابی باشد و انقلابی عمل کند، به فکر جوانان و اشتغال آن ها باشد و معیشت مردم را در نظر بگیرد و فکر چاره باشد.

آیت الله فقیه اظهار داشت: رباخواری این کشور را نابود کرده است، آیا در شهرهای اسلامی باید شراب بخورند و با خوردن شراب جان خود را از دست بدهند و یا کور بشوند

خطیب جمعه نی ریز با اشاره به سالروز ولادت امام رضا (ع) گفت: روز میلاد امام هشتم را به همه شما نماز گزاران عزیز و به محضر امام عصر(عج) و امام خامنه ای (مدظله العالی) تبریک عرض می کنم .

آیت الله فقیه در خصوص شکست نهضت مشروطه گفت:فرمان مشروطیت صادر شد که استبداد و استکبار محدود شود ولی بی بصیرتی و قدر دان نبودی مردم آن را با شکست مواجه ساخت.

امام جمعه نی ریز با اشاره به درپیش بودن روز کشتار مردم ژاپن با سلاحهای شیمایی عنوان داشت: 180 هزار نفر را در هیروشیما و ناکازاکی کشتند، این ها می خواهند برای ما حقوق بشر تعیین کنند ؟ حقوق بشر اینها معنایی ندارد.

وی در پایان با اشاره به شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران باید حقایق و مسائل را مطرح کنند تا مسئولین بدانند در چه شرایطی زندگی می کنند .

به برخی خبرنگاران به خاطر اطلاع رسانی و مطالبه گری توهین می شود

حجت الاسلام رضا صادقی خطیب جمعه داراب  در خطبه های نماز جمعه با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به دولت گفت: ریشه کن کردن فقر و فساد و برقرارکردن عدالت از اصلی ترین وظایف دولت است.

وی افزود: اتحاد گروه های مختلف مذهبی و سیاسی مهم است چرا که رمز پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد ملت بود.

صادقی گفت: ما نباید از انتقادات دیگران آشفته شویم، اگر در کشوری انتقاد نشود دیکتاتوری است.

وی خاطر نشان کرد: حقوق بشر آمریکایی بمب اتمی بر سر مردم میریزد، هزاران نفر را در افغانستان و عراق میکشد اما اگر یک جنایتکار یا برانداز در ایران زندانی شود معترض می شود.

امام جمعه داراب با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاران نباید آنچه را نمی دانند نقل کنند. بر حسب شنیده ها نباید خبر منتشر کرد.

وی افزود: حرفی که صحت ندارد و فاقد ریشه و منطق است منتشر نکنید. برخی از چیزهایی که میدانیم هم نباید گفته شود.

صادقی ضمن تقدیر از تلاش های خبرنگاران گفت: خبرنگارانی به دلیل اطلاع رسانی و مطالبه گری مورد توهین، شکایت و بعضا بازداشت و زندان قرار میگیرند که از آنها تشکر میکنم.

فرهنگ مبارزه با استکبار در ایران ناشی از برکات امام رضا  است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به مراسم حج گفت : اجتماع عظیم حجاج در مراسم معنوی حج می بایست به فریاد برائت از مشرکین و مراسم منادی وحدت بین مسلمین تبدیل شود.

امام جمعه زرقان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حج گفت: هیچ عبادتی معنویتش به پای حج نمی رسد و این حج منادی اسلام و فریاد برائت از مشرکین است و البته برخی در مراسم حج به دنبال ایجاد تفرقه هستند که حجاج بایست هوشیار باشند و همچنین از حجاج خواست تا از بازارگردی پرهیز نمایند.

خطیب نماز جمعه زرقان همچنین از حجاج خواست تا در قبال جنایات استکبار جهانی (آمریکا و اسرائیل) خصوصا جنایت اخیر اسرائیل در مسجد الاقصی بی تفاوت نباشند.

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) به عموم شیعیان و مسلمانان افزود: آنچه ملت ایران از فرهنگ ، مجد ، عزت و عظمت دارد بخاطر برکات وجودی حضرت رضا (ع) در این کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی ادامه داد :ایران امروز یعنی ایران مبارزه با آمریکا و اسرائیل و استکبار و این فرهنگ مبارزه با استکبار ناشی از برکات امام رضا (ع) در ایران است.

امام جمعه زرقان با اشاره به روز محیط بان و خبرنگار ، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و روز محیط بان و تبریک این روز  به جامعه محیط بانان و خبرنگاران ، کار خبرنگاری را کاری بسیار مشکل و در عین حال مهم توصیف کرد.

خطیب نماز جمعه زرقان با اشاره به 17 مرداد روز خبرنگار افزود : خبرنگار باید خبرها را بی کم و کاست و بطور واقعی و بدون ورود به حاشیه به سمع و نظر مردم برساند و اگر خبررسانی بطور دقیق و واقعی صورت گرفته و دنبال شود ثمرات ارزشمندی در پیشبرد برنامه های کشور و مبارزه با مفاسد خواهد داشت.


کارخبرنگاری یک امر قرآنی،الهی ودینی است

حجه الاسلام محمد جواد درویشی امام جمعه بیضا ضمن تبریک خجسته سالروز میلادمسعود وباسعادت امام رضا «ع» به بیان فضائل وشخصیت والای ایشان پرداخت وگفت: این امام همام به واسطه داشتن صفت راعفت ومهربانی به امام رئوف ومهربانی معروف ومشهور هستندونه تنها مردم ایران اسلامی بلکه شیعیان جهان از برکات معنوی وفضائل شخصیت والای ایشان بهره مند هستند.

امام جمعه بیضا درخطبه دوم با اشاره به هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمودصارمی وروز خبرنگار گفت: کارخبرنگاری یک امر قرآنی،الهی ودینی است چراکه خبرنگاران وظیفه ثبت وقایا وخبرهارا دارند، قرآن کریم به تمام معنا یک خبرهمیشگی وجاودان است چون هیچگاه از ذهن انسان ها پاک نخواهد شد لذا کار وتلاش خبرنگاران بسیار مهم ،ارزشمنداست وحضرت علی «ع» هم به واسطه کتابت قرآن کریم از بزرگترین خبرنگاران جهان است.

وی با اشاره برتلاش خبرنگاران در عرصه های مختلف گفت: اگرنبودند خبرنگاران و راویان در دوران دفاع مقدس مردم وافکارعمومی هیچ اطلاعی از روند دوران دفاع مقدس نداشتند، پیروزی جبهه مقاومت ، نقش برآب شدن نقشه وتوطئه های دشمنان اسلام ودر راس آن استکبار جهانی ورژیم غاصب اسرائیل به واسطه تلاش ها وروشنگری های خبرنگاران است.

امام جمعه بیضا سپس افزود: جا دارد این روز را به آقای خلیلی خبرنگار آزاد صدا وسیما و سایر خبرگزاری ها که انصافاً علی رغم داشتن مسئولیت های دیگر در زمینه تهیه وارسال خبر بسیار فعال وپرتلاش  هستند تبریک بگوییم چون اینجانب در طول این مدت از نزدیک شاهدتلاشهای مخلصانه ودلسوزانه واثرات مفید وموثر ایشان در رسانه های استان هستم.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: معظم له از ریاست محترم جمهور مطالبات به حقی را داشتندواز ایشان خواستندکه در دولت جدید به این مطالبات توجه ودقت بیشتری داشته باشند، توجه به رفع مسائل ومشکلات اقتصادی ومعیشت مردم از جمله این مطالبات بود که امید است ریاست محترم جمهور به منظور محقق شدن این مطالبات در انتخاب اعضاء دولت جدید دقت وتوجه لازم را داشته باشد%بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران مراسم حج وهمچنین پرتاب موشک ماهواره برسی مرغ از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بیضا به آنها اشاره وپیرامون آنها مطالبی بیان کرد.

مراسم تنفیذ جلوه اسلامیت نظام ماست

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به مراسم تنفیذ رییس جمهوری اظهار داشت: طبق قانون اساسی تنفیذ رییس جمهور به دست مقام معظم رهبری انجام شد، این مراسم تنفیذ جلوه اسلامیت نظام ماست و یک مراسم نمادین نیست بلکه مثل یک نیت برای یک عمل چهارساله است.

وی افزود: امروز از هر کودکی سوال کنیم درد کشور را می داند، این یک درد پنهان نیست، لاعلاج هم نیست، مشکل ما مشکل اشتغال و مبارزه با فساد است، نقشه پیش راه رییس جمهور مشخص است، هدف هم مشخص است. 
حجت الاسلام صباحی به سالروز بمباران هیروشیما و ناکازاکی و کشته شدن 160 هزار نفر از مردم ژاپن اشاره کرد و ادامه داد: این اتفاق را دنیا فراموش نمی کند و برای همیشه در کارنامه سیاه آمریکا باقی خواهد ماند، آمریکا برای تامین امنیت اسراییل به هیچ چیز و هیچ کس رحم نخواهد کرد حتی اگر به قیمت نابودی خاورمیانه بینجامد. 

خطیب جمعه خرامه با اشاره به روز خبرنگار از اصحاب رسانه تشکر کرد و گفت: مردم کوتاهی می کنند، حق گرفتنی است، من احساس می کنم در عرصه خبررسانی از جنبه مردمی همه ما مقصریم، ما باید آنقدر در مورد خشکسالی مطلب بنویسیم و زنگ بزنیم تا به خبر اول استان تبدیل شود، ما باید از فرصت رسانه ها استفاده کنیم. 

وی به اتفاق ناگواری که در مراسم عروسی شب گذشته روستای معزآباد جابری رخ داد اشاره کرد و افزود: چرا به خاطر یک رسم غلط باید یک نفر کشته شود؟ مردم ما اینگونه نبودند، چه شد که چنین بلایی به سرمان آمد؟ چه کسی باید به داد عروسی های ما برسد؟ 

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: آیا بزرگتری نداریم که بگوید این رسم اشتباه است؟ زمانی به عفت و شرافت مردم خرامه قسم می خوردند، حالا باید بنشینیم که هر بلایی می خواهد سرمان بیاید؟ ما باید خودمان فکری به حال خودمان بکنیم.

بدون تنفیذ ولی فقیه هیچ رئیس جمهوری حق حکومت ندارد

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با عرض تبریک و تهنیت ولادت علی بن موسی الرضا علیه السلام به پیشگاه امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان و مسلمانان و ارادتمندان به آن حضرت به بیان نکاتی پیرامون فضائل امام رضا علیه السلام پرداخت .

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام حج بیان داشت : وظیفه داریم برای سلامتی این عزیزانی که به حج مشرف می شوند و برای بجای آوردن اعمال حج آنگونه که رضای خداوند است دعا کنیم .

خطیب جمعه جهرم با اشاره به بیانات اخیر رهبری در جمع دست اندرکاران حج اظهار کرد: ان شاالله دولت عربستان به وظیفه ی خود در قبال حفظ جان و امنیت حجاج همه کشورها به درستی عمل کند .

آیت الله دژکام در بخش پایانی خطبه ها با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری (دامه ظله) خاطرنشان شد: پس از مشخص شدن رای مردم ولی فقیه باید آن را تنفیذ کند .

وی با اشاره به بحث مشروعیت برای حکومت گفت: در مردم سالاری لیبرال که در آمریکا و اروپاست تنها لازمه ی مشروعیت یک حکومت را رای مردم می دانند اما در مردم سالاری دینی این سؤال پیش می آید که آیا این مردم هستند که حق حکومت را به شخصی می دهند یا این شخص است که باید حق حکومت را از سوی خداوند دریافت کند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه خداوند متعال حاکم بر تمام مردم است ادامه داد: تنفیذ بدان معناست که ولی فقیه که نائب امام زمان در عصر غیبت است به رئیس جمهوری که مردم او را انتخاب کرده اند اجازه ی حکومت می دهد . اگر این اجازه نباشد آنکه حکومت می کند حکومتش جای ایراد و تردید دارد.

وی افزود: بر اساس اعتقادات ما تا زمانی که ولی فقیه رای مردم را تنفیذ نکند آن شخص حق و اجازه ی حکومت کردن نخواهد داشت . حکومت متعلق به امام زمان است و دیگرانی که از سوی نائب امام زمان این تنفیذ را ندارند در هرکجای دنیا هم باشند غاصب بوده و حق حکومت ندارند.

حضور مردم بود که باعث شد مظفرالدین شاه مشروطیت را بپذیرد

حجت الاسلام خاوری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به سالروز پذیرش مشروطیت در زمان مظفرالدین شاه گفت: مظفرالدین شاره کسی نبود که فرمان مشروطیت را بپذیرد اما بواسطه فشار مردم و مدیریت علما مجبور شد مشروطیه را بپذیرد و جالب آنکه عامل شکست مشروطیت نیز فشار مردم بود. علمایی که مردم آن ها را به صحنه آوردند مردم به کنار کذاشتند و کار به جایی میرسد که مجلس را به توپ می بندند. وقتی مردم بصیرت نداشته باشند و انفعال باشد نتیجه اش این می شود.

امام جمعه استهبان افزود: این مسئله را در ملی شدن صنعت نفت هم می بینیم. وقتی مردم و علما در صحنه اند، می بینیم که نتیجه می دهد و صنعت نفت ملی می شود اما وقتی انزوا و انفعال وجود داشته باشد باز می بینیم نتیجه این می شود که اسم ملی شدن نفت می ماند اما پولش در جیب دشمن می رود.

خاوری در ادامه گفت: در انقلاب اسلامی نیز همین است، خدا با هیچ کس عقد اخوت نبسته است و هر سه مبحث با حضور مردم شکل گرفته است و شکست آن دو با حضور مردم است و خدایی نکرده اگر امروز بصیرت مردم نباشد و مردم از ولی فقیه جدا شوند خدای نکرده نتیجه انقلاب نیز همان خواهد بود.

امام جمعه استهبان گفت: در فضای مجازی هر چه گفته شد و نوشته شد را باور نکنید و تاثیر نپذیرید. محوریت مرجعیت و ولایت فقیه در ادامه حیات مملکت اصل و اساس است. شهدا رفتند که نظام و انقلاب بماند و ما وظیفه داریم در میدان بمانیم و از رهبری حمایت کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته استهبان با اشاره به 17 مرداد، روز خبرنگار گفت: بنده خدمت تمامی خبرنگارن خصوصا خبرنگاران استهبان و تمامی نشریات و مجلات خبری و محلی این روز را تبریک عرض می کنم و خدا را شاکرم در این خصوص در استهبان خلا وجود ندارد، ان شاالله که مسائل شهرستان، مسائل نظام و رهبری و حفط دستاورد های انقلاب و خون شهدا مورد توجه خبرنگاران باشد.

وی همچنین افزود: 17 مردادماه سالروز شهادت شهید فقیهی و همراهانش هست و ان شاالله برنامه هایی که برای سالروز شهادت این بزرگواران پیش بینی شده است که با حضور همه مردم چشمگیر خواهد بود.

خاوری در آخر گفت: مراسم تنفیذ برگزار شد و این را خدمت رئیس جمهور تبریک عرض می کنم. نکاتی را رهبر انقلاب در این مراسم فرمودند که بسیار ارزشمند است و باید سرلوحه کار قرار داد.




نظرات بینندگان